Śpiąca królewna, czyli dekalog zdrowego snu

Sen najlepszym kosmetykiem upiększającym.

Trywialnym jest stwierdzenie, że trzeba długo spać, by pięknie wyglądać. W przeciwieństwie do arabskich księżniczek, kobiety pracujące, prócz czasu na sen, muszą mieć czas na wszystko: pranie, sprzątanie, gotowanie i tryskanie energią wobec najbliższych (zwane zbiorczo "podtrzymywaniem ciepła domowego ogniska") lub pełnienie roli "ramienia do wypłakiwania" dla wszystkich psiapsiółek po kolei; realizację zawodową, dokształcanie się, dbanie o piękny wygląd, podtrzymywanie relacji towarzyskich, a więc ogólnie rzecz ujmując - błyszczenie przykładem cnót współczesnej kobiety.

Żeby podołać tylu wyzwaniom dnia, trzeba dobrze przygotować ciało i umysł w ciągu nocy. Zregenerowanie organizmu wyczerpanego codzienną wielozadaniowością jest konieczne, by w ogóle wstać dnia następnego i dalej pełnić rolę kobiety idealnej. Podczas snu skóra intensywnie się odnawia (tworzą się nowe komórki). Poprawia się jej ukrwienie, staje się lepiej odżywiona, szybciej wydala toksyny.

fot. Shutterstock

Garść rad, jak tego dokonać

1. W najbardziej wartościowy (najgłębszy sen, zbawienny dla regeneracji komórek) zapadamy przed północą. Jeśli to tylko możliwe, kładź się spać i odpływaj w objęcia Morfeusza o godzinie 22.00.

2. Potrzebujesz ośmiu godzin snu, by Twój organizm zdążył wypocząć (oczywiście są osoby, którym wystarcza mniejsza dawka, ale wyjątki potwierdzają regułę).

3. Kolację zjadaj najpóźniej trzy godziny przed udaniem się do sypialni. W przeciwnym razie, Ty będziesz spać, ale Twój żołądek nie odpocznie, zostanie zmuszony do trawienia. Bardzo prawdopodobne, że przyśnią Ci się jakieś koszmary, nie wspominając już o przekształceniu niespalonych kalorii w tłuszcz (wszystko, co zjadasz po godzinie 21.00, liczy się niejako podwójnie. Oznacza to, że zjedzenie batonika mającego 200 kcal, przyniesie efekt zjedzenia dwóch takich smakołyków i odłoży się na biodrach).

4. Na klika godzin przed snem nie pij niczego, co zawiera kofeinę, teinę lub substancje pobudzające. Dlatego zrezygnuj z kawy, czarnej herbaty, coli i napojów z guaraną. Wypij melisę, ona wycisza i ułatwia zasypianie.

5. Jeśli w ciągu dnia nie dostarczyłaś swojemu ciału odpowiedniej dawki ruchu, idź koniecznie na spacer. Dotleniony organizm regeneruje się znacznie lepiej.

6. Zbyt dużo czasu spędzonego przed komputerem i telewizorem, utrudni spokojne zaśnięcie. Jeśli w pracy jesteś uwiązana do komputera, nie uskuteczniaj w domu dobrowolnego niewolnictwa względem telewizora. Naprawdę istnieją zdrowsze i ciekawsze rozrywki (zarówno dla ciała, jak i ducha).

7. Przed snem przewietrz sypialnię. Temperatura w tym pomieszczeniu nie powinna przekraczać 18 stopni, więc zostaw uchylone okno. Dzięki cyrkulacji świeżego powietrza z zewnątrz, lepiej się wyśpisz i obudzisz się rześka.

8.  Jeśli jesteś zestresowana i przemęczona, weź przed snem kąpiel z dodatkiem olejków aromaterapeutycznych (lawendowy lub różany uspokaja). Na bezsenność pomoże także olejek majerankowy. W sypialni włącz ulubioną, relaksującą muzykę i pooddychaj głęboko, wznosząc ramiona ku górze i opuszczając.

9. Głowę trzymaj trochę wyżej, aby uniknąć obrzęków na twarzy.

10. Magnez i wapń działają uspokajająco. Pomogą przy problemach z zasypianiem. Wieczorem możesz wypić szklankę ciepłego mleka (stary, sprawdzony sposób). Zawiera tryptofan, aminokwas będący składnikiem białka, który w organizmie przekształcany jest w serotoninę, czyli hormon odpowiedzialny za sen.

Obudzisz się piękna i wypoczęta. A więc: śpij dobrze!

alat

Krem na noc dla młodej cery

Czytaj też w Znam.to: Maybelline Collosal Volume Express Mascara - kolos w swojej kategorii

 

 

Więcej o: