60lecie marki adidas

18 sierpnia 1949 roku Adolf Dassler zarejestrował firmę adidas. Nie spodziewał się, że jego marka odniesie taki sukces.

Nazwę adidas znają wszyscy. Powstała ona z połączenia zdrobnienia Adi z trzema, pierwszymi literami nazwiska założyciela. Jest też akronimem zdania "all day I dream about sport", które od samego początku przyświeca firmie. W ciągu sześćdziesięciu lat działalności firma stała się fenomenem. W Polsce słowo adidas jest nawet synonimem obuwia sportowego.

Początki firmy sięgają 1924 roku, kiedy Adolf założył ze swoim bratem Rudolfem firmę obuwniczą Gebruder Dassler Schuhfabrik.W ciągu kilku lat działalności firma stała się niezwykle popularna, jednak drogi braci rozeszły się z powodów odmiennych poglądów podczas II Wojny Światowej. W 1948 każdy z nich założył własną firmę. Adi "adidasa", a Rudolf "Ruda", która szybko zmieniła nazwę na słynną "Pumę".  

adidas fot. materiały prasowe

Obaj bracia odnieśli niebywały sukces całkowicie odmieniając branżę odzieży i obuwia sportowego. Połączyli pasję do sportu z duchem innowacyjności.

Zainteresowanie i pasja do sportu były dla Adiego Dassler'a centralnym punktem jego życia. Celem jego działań było pomaganie sportowcom w uzyskiwaniu lepszych wyników poprzez dostarczanie im możliwie najlepszych produktów. adidas jest wierny tej misji już sześć dekad i dzięki temu został jedną z najbardziej znanych i popularnych marek na świecie. Motywacja kierująca naszym założycielem i jego bliskie związki ze sportem będą nadal wyznacznikiem naszych działań w przyszłości na drodze do zostania wiodącą światową marką sportową" - Erich Stamminger, prezes marki adidas.

Adiemu Dasslerowi zależało na tym, aby "żaden sportowiec nie czuł się opuszczony". Tworzył innowacyjne obuwie, w którym mogli oni pokonywać bariery i osiągać życiowe rekordy. Współczesnym hasłem marki adidas, które towarzyszy jej pracownikom podczas prac nad nowymi ideami, innowacjami, rozwiązaniami technologicznymi jest "Impossible is Nothing".

adidas fot. materiały prasowe

Od 1972 znakiem firmowym są trzy listki, symbolizujące ducha igrzysk olimpijskich oraz połączenie trzech kontynentów. Jako samodzielne logo firmy występują również trzy paski

Adolf Dassler zmarł 6 września 1978 roku.

Czytaj w Znam.to: Teksańska masakra maszynką BIC

Więcej o: