Nowa strategia LPP

04.09.2009 12:13
fot. mat. prasowe LPP

fot. mat. prasowe LPP (fot. mat. prasowe LPP)

Firma LPP postanowiła się zmienić. Wymieniła zespół, modyfikuje kolekcje, by były bardziej zgodne z najświeższymi trendami i wykorzystuje nowe metody PR.

W ramach tych zmian firma zorganizowała spotkanie w swoim showroomie w Warszawie, na które zaprosiła szafiarki i blogerki, by mogły zapoznać się z nowymi kolekcjami Reserved, Mohito, Cropp i House. Grupa świetnie wystylizowanych dziewczyn i jeden, równie dobrze ubrany przedstawiciel płci męskiej wysłuchali wykładów i obejrzeli prezentację o tym, jak powstają kolekcje Mohito oraz Reserved. Mogli wymienić się swoimi uwagami i dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy, które dla niepracujących w branży odzieżowej mogą być nowością.

 fot. mat. prasowe LPP

Zebranych najbardziej zainteresował wykład o flagowej marce LPP, bowiem o firmie i jej koncepcji projektowej mówiła Berenika Czarnota, która dołączyła do ekipy projektowej Reserved. Śledzącym osiągnięcia młodych, polskich projektantów to imię i nazwisko wyda się znajome, bo Berenika zdobyła już wiele wyróżnień m.in.: Gryf Fashion Show, Złotą Nitkę i Grand Prix w konkursie o Złoty Guzik Diabła Boruty. Młoda projektantka mówiła o zmianach, zachęcając od odwiedzania salonów. Zapewniała, że w grudniu będą widoczne efekty przemiany w dziale projektowym. Zespół Reserved został bowiem wymieniony i firma postawiła na młode talenty, które mają świeże spojrzenie na projektowanie. W kolekcji znajdzie się więcej najświeższych trendów, czy inspiracji z kolekcji największych projektantów. Ideałem do którego firma dąży jest ZARA, dlatego firma wprowadza nową strategię projektowania. Zamiast tworzenia oddzielnych linii bluzek, spodni i okryć, które do siebie nie pasują firma idzie w kierunku projektowania zestawów. Unikną w ten sposób sytuacji, że klient kupując jedną rzecz nie może do niej dobrać reszty. Cała koncepcja wydaje się ciekawa, a zaproszeni goście byli zachwyceni kolekcją. Szafiarki dokładnie obejrzały kolekcje i wybrały najciekawsze ich zdaniem rzeczy, które znajdą się na ich liście "must have". Po prezentacjach przeprowadzonych przez Karolinę Sołtan (projektantka Mohito) i Berenikę Czarnotę odbył się panel dyskusyjny. Przedstawiciele LPP chcieli się dowiedzieć, co zaproszeni goście sądzą o marce i jej kolekcjach, choć zapewne bardziej im zależało na przekonaniu ich do odwiedzin salonów. Każdy sprzedawca wie, że najważniejsze jest by klient wszedł do sklepu, bo tam można na niego oddziaływać na przeróżne sposoby. Goście w showroomie poczuli się, jak w kameralnym salonie LPP.

 fot. mat. prasowe LPP

Świetnym pomysłem było zaproszenie tak opiniotwórczej grupy. Przedstawiciele firmy twierdzą, że nie liczyli na to, że zaproszone osoby napiszą notkę o tym spotkaniu, jednak na pewno mieli cichą nadzieję, że tak właśnie się stanie. Berenika Czarnota nie ukrywała, że chciałaby by szafiarki zaczęły kupować w Reserved i pokazywać ubrania firmy na swoich blogach. Spotkanie było zaplanowane świetnie. Możliwość obejrzenia, dotknięcia i przymierzenia ubrań w kameralnej atmosferze jest doskonałym pomysłem na zdobycie nowych klientów, zwłaszcza tych, którzy chcą wyróżniać się z tłumu.

 fot. mat. prasowe LPP

Okazuje się, że cięcia marketingowe można obejść i małym kosztem uzyskać duży internetowy szum. Odzew był spory. Dziewczyny były tak pozytywnie zaskoczone ubraniami, że wiele z nich napisało o tym wydarzeniu, a ich opinie były bardzo przychylne. Na pewno przełoży się to na wzrost odwiedzin salonów marki, chociażby po to, by zobaczyć, czy faktycznie Reserved się zmienia. Cel, jakikolwiek on był, został zrealizowany.

 fot. mat. prasowe LPP

Firma LPP S.A. jest określana mianem polskiego Inditexu (właściciela takich marek jak: ZARA, Stradivarius, Bershka, Oysho, Pull and Bear,  Masimmo Dutti), a jej prezes Marek Piechocki nie ukrywa fascynacji imperium Amancio Ortegi (założyciel Inditexu). Powoli, lecz skutecznie poszerza swój wachlarz marek, by stworzyć najsilniejszą grupę modową w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma zarządza takimi markami jak: Reserved, Cropp, Esotiq, Promostyl, House i Mohito. Dwie ostatnie zostały przejęte poprzez kupno krakowskiej firmy Artman S.A..

Karolina Lewczuk

O kolekcji i zmianach projektowych dowiecie się z relacji zaprzyjaźnionego serwisu groszki.pl.

Blogerzy i blogerki w showroomie LPP - relacja!

 Szafiarki i blogerzy w showroomie LPP

Komentarze (1)
Nowa strategia LPP
Zaloguj się
  • angia89

    0

    fajnie a gdzie sie ubieracie dziewczyny tak nomrlnie najczęściej? ja na Marywilskiej 44 kurcze wszytko tam jest:)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane