O wodzie mineralnej prawd kilka

Woda mineralna - jak ją rozpoznać? Którą wybrać?

Zimą rzadziej odczuwamy pragnienie, przez co często odpuszczamy sobie słynne "przynajmniej 2 litry płynów dziennie". To ogromny błąd, który źle wpłynie na naszą skórę przesuszoną od ogrzewanego powietrza i ogólne samopoczucie. W wodzie zawartych jest wiele substancji pomagających poprawnie funkcjonować organizmowi.

Rynek jest zalany produktami będącymi "wodą mineralną" tylko z nazwy. Warto patrzeć na etykiety i nie dać się zwieść zabiegom marketingowym. Woda mineralna powinna mieć od 2000 mg/l składników mineralnych wzwyż. Warto przy tym wspomnieć, że ta "prawdziwa" nie nadaje się do picia w dużych ilościach.

Butelka wody

 

Warto mieć wiedzę na temat tego, którą wodę wybierać, by zaspokoić zapotrzebowanie na cenne składniki, których często nam brakuje. Niżej zamieszczamy pięć krótkich punktów, które zawierają cenne wskazówki przydatne przy wyborze wód mineralnych:

 

1) Przeciętny Polak zaspokaja zapotrzebowanie na wapń i magnez tylko w dwóch trzecich, co oznacza, że dla każdego z nas dobrym wyborem będzie woda o dużej zawartości tych składników. Warto zwrócić uwagę, że zawartość wapnia powinna być dwa razy większa niż magnezu.

2) Woda źródlana nie dostarcza organizmowi składników mineralnych, a dodatkowo rozrzedza elektrolity, przez co osłabia organizm.

3) Nie należy pić zbyt dużych ilości wody mineralnej - na co dzień powinniśmy wybierać te o zrównoważonym składzie.

4) Wybierz wodę z jonami magnezu, gdy masz kłopoty trzymaniem nerwów na wodzy, lub gdy palisz papierosy; z jonami wodorowęglanowymi dla osób z wrzodami żołądka i dwunastnicy, nadkwasotą, nadciśnieniem lub cukrzycą; z wapniem jeśli chorujesz na osteoporozę lub grozi Tobie ona.

5) Woda gazowana wcale nie jest mniej zdrowa od niegazowanej - to obalony mit! Wersja z gazem lepiej gasi pragnienie, a dodatkowo poprawia trawienie.

 

Anna Szulc

 

 

Brwi a kształt twarzy

Brwi idealne

Więcej o: