Chanel otwiera sklep internetowy

Przedstawiciele marki Chanel postanowili umożliwić klientom zakup swoich dodatków poprzez ich stronę internetową. Sklep z akcesoriami powstanie już w tym roku.

Decyzja została wymuszona przez działania konkurencyjnych marek luksusowych i aby nie zostać w tyle konieczne było pójście w stronę sprzedaży online. Obecnie w sklepie Chanel można jedynie nabyć kosmetyki, ale według planów będzie też dział akcesoria, w tym sprzedaż okularów.

W przeszłości marki odzieżowe z sektora dóbr luksusowych unikały sprzedaży online, ale 2010 ma być przełomowym rokiem. Wiele firm ucierpiało na skutek kryzysu i ich obroty spadły. Konsumenci chcąc zaoszczędzić unikali wypraw do centrum handlowych i rzadziej odwiedzali sklepy. W Polsce wiele firm narzekała na wyższe koszty utrzymania sklepów, ze względu na wzrost opłat za wynajem lokali, co spowodowało, że wiele z salonów stało się nierentownych i trzeba je było zamknąć. Jedynym ze sposób na ratunek było obranie strategii marketingu internetowego. Wirtualne pokazy, profile na serwisach społecznościowych i zaistnienie w sieci to doskonały sposób na dotarcie do klienta, który większość czasu surfuje po internecie.

Chanel sklep

Marki luksusowe muszą dostosować się do teraźniejszości. Nie mogą ignorować siły Internetu i na szczęście wiele z nich zaczęło zauważać korzyści jakie daje im możliwość szybkiego dotarcia do klienta a wiele marek przekonuje się do sprzedaży internetowej. Jedną z najważniejszych zalet sklepu internetowego na stronie znanej marki będzie 100% pewność, że dana rzecz jest oryginalna. Kolejnym plusem jest łatwy dostęp, zwłaszcza, że w wielu państwach nie ma nawet firmowych butików. Dla klientów Chanel, to naprawdę znakomita wiadomość.

Oprócz Chanel swój sklep internetowy otwiera także Marc Jacobs. Premierę zapowiedziano na sierpień tego roku.

Więcej o: