Comptoir des Cotonniers - marka łącząca matki i córki

Comptoir des Cotonniers to marka dla matek i córek podkreślająca więź bliskości. Poprzez generacje, bez względu na wiek - nawet kilka pokoleń kobiet znajdzie w ofercie CdC rzeczy dla siebie.

Firma powstała w 1995 roku. Stworzona została przez rodzinę Elicha. Tony Elicha, założyciel marki, wcześniej przez 30 lat zajmował się pret-a-porter. W latach 70. ubiegłego stulecia założył Nelson Jeans i Ve Bene, w 80. zajmował się dystrybucją produktów Jackson Family, a w latach 90. zarządzał Gaultier Jeans. Wtedy właśnie postanowił stworzyć Comptoir des Cotonniers i sprzedawać modne ubrania i dodatki dla kobiet w wieku 20-40 lat. Pierwszy sklep powstał w Paryżu.

Comptoir des Cotonniers

Momentem przełomowym firmy był rok 1997, gdy Georgette Elicha wpadła na pomysł stworzenia oferty dla matek i córek, które będą mogły kupować odzież w tym samym sklepie i nie będą wyglądać, jak klony. Idea była genialna i stała się podstawą firmy, jej tożsamością i filozofią. Jednak nie od razu spotkała się ze zrozumieniem. Z początku agencje reklamowe nie wierzyły w pomysł rodziny Elicha uważając, że żadna z córek nie będzie chciała wyglądać, jak jej mama i na odwrót. Nie rozumieli jednak pomysłu. Nie chodziło o imitowanie i sprzedawanie tych samych rzeczy różnym grupom wiekowym, a o wspólne spędzanie czasu. To właśnie proponowała firma Comptoir des Cotonniers - wspólne zakupy matki i córki podczas, których obie znajdą coś dla siebie. Klientki szybko przekonały się do pomysłu. Polubiły markę CdC za to, że oferuje rzeczy dla kobiet w rożnym wieku i nie stara się zacierać między nimi różnic.

Comptoir des Cotonniers

Ta prosta, ale genialna filozofia jest doskonale łączona ze strategią marketingową. Początkowo w reklamach marki występowały modelki udające rodzinę, później jednak zaczęto organizować konkursy dla matek i córek, które cieszą się ogromną popularnością. Laureatki zostają twarzami marki, biorą udział w sesji reklamowej i pokazie mody podczas Paris Fashion Week. Firma organizuje też konkursy literackie, kucharskie, sponsoruje zawody tenisowe matek i córek oraz wydaje płyty CD z muzyką łączącą pokolenia. Comptoir des Cotonniers chce podkreślać bliskie są relacje matki i córki.

Comptoir des Cotonniers

Kolekcje są potwierdzeniem idei bliskości. W ofercie marki matka z córką znajdą podobne rzeczy, ale w różnych fasonach. Mogą kupić ubrania w tym samym stylu, czy trendzie, ale dopasowane do wieku. Nic na siłę - nie ma odmładzania ani postarzania, ale jest wspólny mianownik. Wiele rzeczy bliskie sobie kobiety mogą pożyczać od siebie i zestawiać je w różny, charakterystyczny dla siebie, sposób bez zmiany własnego stylu.

Comptoir des Cotonniers

Francuska firma Comptoir des Cotonniers oferuje ubrania dla kilku pokoleń nowoczesnych kobiet. W ciągu 15 lat działalności firma stała się ulubionym sklepem wielu matek i córek. Asortyment obejmuje odzież i dodatki. W 2005 roku marka wprowadziła do oferty ubrania dla dziewczynek w wieku 4-12 lat, a dwa lata później linię akcesoriów - zegarków i biżuterii. Rzeczy są robione z najszlachetniejszych materiałów i charakteryzują się wysoką jakością. Produkty francuskiej marki nie są tanie, ale z pewnością warte swojej ceny.

Koncepcja firmy CdC zaprzecza wojnie pokoleń. Odrzuca bariery dzielące matki oraz córki i skupia się na rzeczach, które je łączą. Ogniwem może być wspólna wyprawa na zakupy, albo wspólna marynarka. Reklamy prezentujące dwie kobiety, często tak bardzo do siebie podobne, zachwycają. Korzenie, które łączą i przyjaźń, która się rodzi podczas wspólnych chwil, to właśnie podkreśla Comptoir des Cotonniers - bliskie relacje matek i córek.

Karolina Lewczuk (Karolina L.)

Więcej o: