Nowy dyrektor kreatywny marki Alexander McQueen

Nowym dyrektorem kreatywnym w domu mody Alexander McQueen będzie Sarah Burton, która była "prawą ręką" zmarłego projektanta.

Sarah pracowała u boku McQueena kilkanaście lat. Do firmy dołączyła w 1996, na rok przed uzyskaniem dyplomu projektanta Central St Martin's College. Od 2000 kierowała działem projektowym odzieży kobiecej i przez ten czas była najbliższą współpracownicą Alexandra McQueena.Doskonale rozumiała jego filozofię i styl.

Pracując blisko Lee McQueena przez więcej niż 14 lat, (Sarah) ma głębokie zrozumienie jego wizji, które pozwoli firmie pozostać wiernym jego podstawowym wartościom. " - powiedział Jonathan Akeroyd, prezes firmy Alexander McQueen.

Młoda projektantka przeszła już "chrzest bojowy". Musiała dokończyć kolekcję na jesień/zimę 2010/2011, która w dniu nagłej śmierci Alexandra była zrobiona w 80%. Sarah kierowała zespołem projektantów, którzy ukończyli kolekcję i poradziła sobie doskonale.

Sarah jest niezwykle utalentowana i pod jej kreatywnym przewodnictwem jesteśmy gotowi wejść w nową fazę w historii firmy." - powiedział Akeroyd, a prezes Gucci Group, Robert Pollet dodał - "Sarah ma prawdziwy talent, bliskie zrozumienie marki i wizję niezbędną to realizacji. Udzielimy pełnego poparcia i pomcy Sarze oraz zespołowi w nadchodzących latach."

Wybór Sarah potwierdza wcześniejsze zapewnienia przedstawicieli marki, że będą się starali utrzymać dziedzictwo Alexandra McQueena. Najlojalniejsi i najlepsi klienci marki są bowiem przywiązani do stylistyki zmarłego projektanta i nie zaakceptowaliby drastycznej zmiany stylu.

Więcej o: