40 rocznica marki Roberto Cavalli

Z okazji 40-lecia swojej marki Roberto Cavalli udzielił ekskluzywnego wywiadu, w którym opowiadał o swoim życiu, motywie leoparda i tym, że minimalizm jest nudny!

Imperium Roberto Cavalliego jest imponujące. Oprócz projektowania odzieży dla kilku swoich marek, nazwisko Włocha pojawia się też na ekskluzywnych alkoholach. W tym roku firma obchodzi 40-lecie istnienia i jest warta ponad miliard dolarów.

Projekt: Roberto Cavalli (jesień/zima 2010/2011)

Roberto Cavalli zasłynął pod koniec lat 60. XX wieku dzięki wynalezieniu innowacyjnej techniki drukowania skóry. Tworzył piękne materiały i wzorzyste skóry, dzięki czemu szybko dostał zlecenia od takich marek, jak Hermes, czy Pierre Cardin. W 1970 roku zaprezentował na wybiegu swoją pierwszą kolekcję, a dwa lata później otworzył pierwszy butik. Od samego początku jego kolekcje były charakterystyczne, a przez lata Roberto stworzył swój rozpoznawalny styl. Fani jego projektów cenią jego wzornictwo. Jego zwierzęce i roślinne nadruki są symbolem marki. W wywiadzie dla Harper's Baazar Roberto przyznał, że jest rozczarowany, iż wszyscy zaczęli wykorzystywać nadruk leoparda. Na początku, gdy firmy zaczęły kopiować jego wzory Włoch był zadowolony, ale szybko się to zmieniło.

Rozumiem kiedy H&M lub ZARA mnie kopiują, ale nienawidzę kiedy wielcy projektanci to robią. Jeśli masz znane nazwisko, nie powinieneś mnie kopiować." - powiedział projektant w wywiadzie dla Harper's Baazar.

Roberto Cavalli stwierdził też, że minimalizm jest nudny, co w świetle nowej tendencji "don't care", którą polubiła Agyness Deyn jest zaskakujące. Na szczęście dla wielbicieli wzorzystego stylu Roberto Cavalli, w każdym sezonie pojawiają się dwa opozycyjne trendy. Dlatego wzory na pewno nie wyjdą z mody, a będą jedynie doskonałym kontrapunktem dla modnej prostoty.

Projekt: Roberto Cavalli (jesień/zima 2010/2011)

Więcej o: