Zgrabne uda - zestaw ćwiczeń

Uda zaraz po brzuchu i pośladkach są najbardziej nielubianą przez kobiety częścią ciała. Przeważnie jest to spowodowane cellulitem, który właśnie na tych częściach ciała występuje najczęściej. Oto kilka ćwiczeń, które pomogą pojędrnić uda.

1) Unoszenie nogi w bok

Stajemy prosto i złączamy nogi. Lekko je uginamy. Lewą nogą odchylamy w bok i podnosimy ją maksymalnie do góry (tyle ile pozwalają nam na to możliwości)

Ciało w trakcie wykonywania ćwiczenia musi być zwrócone przodem. Barki i biodra pozostają na miejscu. Nie przekręcamy ich.

Nogę przytrzymujemy w górze przez 3 sekundy. Wracamy do pozycji wyjściowej, a następnie robimy dokładnie to samo z drugą nogą.

Ćwiczenie wykonujemy naprzemiennie po 5 razy na każdą nogę.

2) Ćwiczenia na wewnętrzne mięśnie ud

Połóż się na podłodze. Plecy powinny być wciśnięte w podłogę.

Unosisz biodra do góry. W trakcie unoszenia łączymy kolana razem. Zobacz to na filmiku:

Powtórz ćwiczenie 25 razy.

Kolejne ćwiczenie jest wykonanie analogicznie. Również unosisz biodra do góry, ale w pozycji wyjściowej kolana od razu są złączone.

3) Ściskanie ud

- Siądź na krześle ze złączonymi nogami. Kolana powinny tworzyć z łydkami kąt prosty.

- Poduszkę umieść między kolana i uda, tak aby się nie wysunęła.

- Następnie ściskamy kolana mocno do siebie i wytrzymujemy w tej pozycji około 3-4 sekund

- Cwiczenie najlepiej wykonać w 3 seriach po 15 powtórzeń.

4) Ćwiczenia na mięśnie czterogłowe i dwugłowe ud:

Do obu prezentowanych ćwiczeń również będziesz potrzebowała krzesła:

5) Przysiady

Odgrywają ważną rolę w formowaniu mięśni ud

- Stajemy na palcach, lekki rozkrok.

- Robienie przysiadów polega na uginaniu kolan i prostowaniu się, bez ruszania z miejsca stóp. Oczywiście dla poprawienia efektów staramy się wykonać jak najgłębszy przysiad.

- Powracamy do pozycji stojącej.

Wykonaj 3 serie po 10 przysiadów.

 

Zobacz też:

Zgrabne pośladki - zestaw ćwiczeń


Więcej o: