Wprowadź do swojej diety paprykę!

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z niesamowitych właściwości papryki. Nieważne jaki kolor- wprowadź ją do swojej codziennej diety już dziś!

Papryka to bardzo zdrowe warzywo. Dobrze wpływa również na naszą urodę. Od koloru zależą jej właściwości - zdecyduj, które są najważniejsze dla ciebie. Najlepiej jednak łączyć je wszystkie.

Papryka czerwona jest na przykład bogata w beta-karotenu. Jest również cennym źródłem witaminy C, która wzmacnia naszą odporność, a także pomaga w walce ze zmarszczkami. ma też rutynę, która świetnie nadaje się dla osób, które mają problemy z kruchymi naczynkami.

Papryka zielona z kolei polecana jest paniom, które akurat są na diecie, ponieważ jest ona niskokaloryczna. Zawiera dużo kwasu foliowego i w związku z tym jest polecana przyszłym mamom. Jest także bogactwem witamy młodości - witaminy E.

Papryka żółta lub pomarańczowa - to źródło luteiny i zeaksantyny, które unieszkodliwiają wolne rodniki w siatkówce oka, a nam zapewniają dobry wzrok.

Ogólnie papryki wszystkich barw zawierają komplet witamin z grupy B i dużo związków mineralnych: wapnia, potasu, żelaza, magnezu, manganu i miedzi. Są także bogate w błonnik.

Papryki ostre na przykład (jalapeno, chili, habanero) - swój smak zawdzięczają obecności alkaloidu - kapsaicyny, która występuje w największej ilości w nasionach. Kapsaicyna ma właściwości antyrakotwórcze.

Co ważne - papryka jest jedynym warzywem, które nie traci witaminy C podczas gotowania, pieczenia, czy suszenia.

Papryka może być nazywana warzywem młodości. Mieszając ze sobą wszystkie jej rodzaje, uzyskujemy komplet witamin i substancji zapewniających nam zdrowy i młody wygląd, a także zdrowie wewnętrzne. Warto ją spożywać zarówno na surowo, jak i jako dodatek do innych potraw.
Więcej o: