Dieta na trądzik - co szkodzi, a co pomaga?

14.11.2010 12:35
Dieta trądzikowa?

Dieta trądzikowa? (Fot. Shutterstock)

Poza odpowiednią pielęgnacją skóry z problemami, zwróćcie uwagę na to, co macie na talerzach. Odpowiednia dieta może przyczynić się do efektywniejszego leczenia trądziku.
Co wyeliminować?

Najważniejsze to wykluczenie z diety wszelkich produktów zawierających syntetyczne aromaty, beznozesany, barwniki. Mają silne działanie trądzikotwórcze. Tak więc trzeba uważać na słodycze, napoje, sztuczne soki. Niestety warto pożegnać się z czekoladą, kawą, kakao. Bezwzględnie osoby mające problemy z cerą nie powinny pić alkoholu.

Na wygląd cery negatywny wpływ mają tłuszcze zwierzęce. Dlatego trzeba wyeliminować potrawy smażone w tłuszczach wielokrotnego użycia, szczególnie jeśli chodzi o fast food'y.

Niebezpieczne są również orzeszki ziemne, importowane owoce i warzywa (szczególnie gdy są źle przechowywane) - zwierają mikotoksyny, które nasilają trądzik.

Uwaga na przyprawy

Działanie drażniące na cerę mają potrawy z dużą zawartością pieprzu, ostrej papryki i octu. Warto ograniczyć spożywanie soli, która wydala się przez skórę i drażni gruczoły łojowe.

Szkodliwy tytoń


Dym tytoniowy, oprócz swoich właściwości rakotwórczych, również negatywnie wpływa na stan naszej skóry. Nie dość, że podwyższa poziom cholesterolu to jeszcze zmniejsza ukrwienie skóry i nie pozwala jej oddychać.

Co jeść?

Przy wyborze jedzenia, zwróćcie uwagę, żeby zawierało w swoim składzie dużo witamin A, B2, C, E i cynk. Mają one działanie łagodzące problemy skórne.

Dobrze działa picie naparu z bratka (dostępne są również tabletki).

Na cerę świetnie wpływają produkty wysokobłonnikowe (otręby pszenne, owsiane, płatki żytnie i pszenne, różne rodzaje musli) i duże ilości wody mineralnej oraz fermentowane produkty mleczne (jogurt, kefir, maślanka - naturalne), ponadto warto spożywać soję oraz jej przetwory i rabarbar, gdyż wykazują działanie antyandrogenne i są korzystne przy każdym rodzaju trądziku. Cynk zawierają m.in. pestki dyni, soczewica, soja, płatki owsiane, żytnie i pszenne, słonecznik, kiełki pszenicy, drożdże, owoce morza.

Na cerę świetnie wpływają świeże, zielonolistne warzywa oraz żółte i pomarańczowe owoce.
Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane