Pomadka na cześć ukochanego Coco Chanel

24.02.2011 08:00
Chanel Rouge Lipstick Boy

Chanel Rouge Lipstick Boy (Chanel Rouge Lipstick Boy)

Nazwa pomadki Rouge Coco Shine Boy ma nie tylko romantyczny kolor, ale również historię. Wiąże się bowiem z największą miłością życia Gabrielle Coco Chanel.

Rouge Coco Shine Boy to pomadka z najnowszej kolekcji Chanel. W sprzedaży pojawi się dopiero w kwietniu, jednak na krótko swą premierę miała już w Dniu Walentynek, kiedy to wprowadzono do sprzedaży jedynie określoną liczbę szminek.

Dzień nie był przypadkowy, bowiem z ta konkretną pomadką wiąże się historia miłosna samej Coco Chanel.

Boy - to pseudonim Arthura "Boy" Capela - wielkiej, życiowej miłości Coco Chanel. Był on brytyjskim sportsmenem, który najpierw uratował projektantkę, kiedy nie stać jej było na otworzenie własnego sklepu. W roku 1913, także dzięki wsparciu finansowemu 'Boya', Chanel otworzyła butik przy Rue Goutaut w normandzkim kurorcie Deauville, w którym prócz kapeluszy, zaczęła sprzedawać ubrania o fasonach inspirowanych modą męską oraz strojami sportowymi. W ramach ciekawostki warto wspomnieć, że podarowany jej pewnego chłodnego dnia przez zapalonego gracza polo Arthura Capela sweter stał się inspiracja dla jej pierwszego chanelowskiego kostiumu.

Był to jedyny mężczyzna, o którym Chanel lubiła mówić i o którym mówiła prawdę. Arthur był nią zafascynowany, ale nie chciał się z nią ożenić. Uważał, że małżeństwo to transakcja. Tłumaczył jej: „Ci, którzy się naprawdę kochają, nie muszą brać ślubu”. Ona udawała, że się z nim zgadza. Naprawdę nigdy się z tym nie pogodziła. Ale był mężczyzną, który jako pierwszy uwierzył w nią i stworzył szansę na stanie się w przyszłości tą wielką Chanel.

Dziś to właśnie na jego część Rouge Coco Shine ma w nazwie słowo "Boy" i to właśnie jemu jest produkt dedykowany. Autorem pomysłu jest dyrektor kreatywny Peter Philips.

Cena pomadki to 32$

Zobacz też:

Historia perfum Chanel No. 5

Perfumy Chanel no.5

Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane