Hity mody "made in Poland". Sprawdź, co najchętniej kupują Polacy

Zachwycamy się Baczyńską i Szulcem, kibicujemy pierwszym absolwentkom Katedry Mody warszawskiej ASP, ale konsument wie lepiej. Zobacz, co z oferty polskich projektantów najchętniej wybierają klienci.

Często doskonały design i pochwalne recenzje nie wystarczą, żeby odnieść sukces komercyjny w modzie. Jak mawia Heidi Klum: "In fashion, one day you're in and the next day you're out" (W wolnym tłumaczeniu: w świecie mody jednego dnia jesteś na topie, a następnego - wypadasz z obiegu). Dzięki uprzejmości Mostrami.pl mamy okazję się przekonać, co naprawdę wybierają konsumenci. Oczywiście, zestawienie nie zawiera projektantów, których oferta dostępna jest tylko stacjonarnie albo w monobrandowych sklepach on-line. Daje jednak całkiem niezłe rozeznanie w biznesowych aspektach polskiej mody. Aktualnie numerem jeden sprzedaży w Mostrami jest... t-shirt z orłem Roberta Kupisza!

magda mielcarzKapif

Zaskoczeni? Projekt nie jest już nowy (miał premierę podczas "powstańczego" pokazu Kupisza w 2011 r.), ale wciąż sprzedaje się jak świeże bułeczki. W jego promocji na pewno pomogły gwiazdy - Magda Mielcarz, Patrycja Kazadi, Natalia Siwiec, Czesław...  Tajemnicą poliszynela jest, że moda Kupisza sprzedaje się doskonale, mimo że redaktorzy mody traktują ją z rezerwą, a styliści rzadko pokazują w magazynach. Wielki powrót koszulki z orłem może być też efektem hucznych obchodów 70. rocznicy Powstania Warszawskiego i popularności głośnego filmu Jana Komasy "Miasto 44".

Kup t-shirt z orłem:

Patriotyczne T-shirty to nie jedyny komercyjny sukces Kupisza. Zestawienie bestsellerów zamyka bluzka z jego aktualnej kolekcji "Anarchy". Opadający na jedno ramię, zbluzowany T-shirt ma wyraźnie rockowy charakter - czyli to, co cenią sobie oddani fani projektanta.

My jednak zachwycamy się numerem 2 na liście bestsellerów Mostrami - awangardową puchową kamizelką Magdy Hasiak. Ma świetny połyskujący materiał, rozsądną cenę i wyrazisty krój z podniesionym kołnierzem.

 

Kamizelka Magda HasiakMostrami.pl

Następne pozycje na liście liderów zajmują elegancka bluzka Malgrau i, co zaskakujące, wełniany kombinezon marki Solar. Nietypowy, bo przypomina odzież domową, wpisuje się jednak znakomicie w trendy z Zachodu. W tym sezonie projektanci (m. in. Marc Jacobs) lansują jesienne komplety z takiej samej włóczki. Popularność kombinezonu Solaru pokazuje, że Polki są otwarte na trendy, nawet te trudne w noszeniu.

Nicki Minaj w dzianinowym komplecie od Marc Jacobsa w Dazed & ConfusedNicki Minaj w dzianinowym komplecie od Marc Jacobsa/ fot. Jeff Bark/Dazed & Confused

Nie można pominąć jeszcze jednej niespodzianki ze statystyk internetowego sklepu. Cichym zwycięzcą zestawienia jest casualowa marka RISK. Made in Warsaw. Ubrania od Antoniny Sameckiej i Klary Kowtun pojawiają się na liście bestsellerów aż cztery razy! Podobnie jak Solar, RISK jest nową propozycją w ofercie Mostrami, a już zdążył zyskać ogromną popularność. Sprawdza się nasze przypuszczenie, że polskie klientki nadal najbardziej cenią sobie wygodę, a kluczem do ich serc jest linia typu basic, miękkie, komfortowe tkaniny i spokojna kolorystyka.

Co Wam najbardziej spodobało się z listy bestsellerów Mostrami? Poniżej znajdziecie hity polskiej mody w kolejności od 2. do 10. miejsca zestawienia. Wystarczy kliknąć w zdjęcie, żeby przenieść się na stronę produktu:

 

Więcej o: