Suknia ślubna z Tesco?! Marka F&F ma propozycję dla panien młodych. Jest tańsza niż w sieciówce i wygląda całkiem nieźle

Do długiej listy sieciówek, które chcą skorzystać na sezonie wesel, dołącza F&F, linia odzieżowa Tesco. W ofercie już wcześniej znajdowały się sukienki dla druhen, w tym sezonie dołączyła do nich suknia ślubna.

Kochasz modę i gwiazdy? Polub nas!

W polską tradycję wpisane jest wesele na 200 osób, wynajęta limuzyna i suknia o wartości dwóch pensji. Ale można inaczej. Suknia ślubna z Tesco kosztuje tylko 376 zł. Została uszyta z mieszanki nylonu i bawełny, ma poliestrową podszewkę. Odświętny charakter zapewnia zgrabne wykończenie dekoltu z koronki. Suknia F&F nie wygląda co prawda luksusowo, ale na pewno stosownie do okazji. To dobra alternatywa dla kredytu konsumpcyjnego, prawda?

Ile kosztuje suknia ślubna?

Suknia ślubna z wyższej półki to bardzo poważny wydatek. W salonach ceny mieszczą się w przedziale od 2 do ok. 8 tysięcy. U znanych polskich projektantów nie mamy czego szukać z budżetem poniżej 4000 zł, a najbardziej wystawne kreacje potrafią kosztować nawet kilkanaście tysięcy. Tańszym rozwiązaniem jest zamówienie sukni u krawcowej, ale ceny w dużych miastach także przekraczają 1500 zł za samo wykonanie (plus kilkaset za tkaninę). Najtańsze są suknie z drugiej ręki, ale tu musimy doliczyć koszty poprawek krawieckich. Nawet wypożyczenie z komisu jest znacząco droższe niż propozycja Tesco.

Jednak dewiza "zastaw się, a postaw się" już niedługo może stracić na aktualności. Powoli wypierają ją bardziej ekonomiczne rozwiązania. Na fali popularności stylu boho, modne stały się suknie ślubne vintage, najlepiej po babci. Nawet sławni i bogaci potrafią podejść do ceremonii na luzie - Keira Knightely powiedziała "tak" w kremowej sukience koktajlowej. Kreacja miała co prawda metkę Chanel, ale aktorka zdążyła ją wcześniej zaprezentować na czerwonym dywanie. Dwukrotnie.

Keira KnightleyEast News/PHOTOPQR/LA PROVENCE/HIELY Cyril/ Bulls

Panna młoda na zakupach w sieciówce

Suknia z metką F&F może szokować - to pierwszy przypadek, gdy modę ślubną lansuje wewnętrzna marka hipermarketu. Jednak szlaki przetarły tu sieciówki, zwłaszcza H&M. Szwedzki gigant ma zasłużoną opinię wizjonera masowej mody - to on wylansował sieciówkowe kolekcje "od projektanta". W 2006 r. H&M zaprosił do współpracy duet Viktor & Rolf, a perełką limitowanej kolekcji miała być suknia ślubna. Kreacja była ekscentryczna, ozdobiona falbanami i ogromną kokardą na biuście. Do historii przeszła nie ze względu na design czy głośną kampanię reklamową, ale jako zwiastun szerszego zjawiska - mody ślubnej z sieciówki. Kosztowała niewiele ponad 1000 zł.

Suknia ślubna z kolekcji Victor & Rolf dla H&M - kampania z udziałem Raquel Zimmermann i projektantówmat. prasowe H&M

Suknia ślubna z kolekcji Victor & Rolf dla H&M - kampania z udziałem Raquel Zimmermann i projektantów

H&M wielokrotnie powtarzał ten eksperyment, zwłaszcza w limitowanych, ekologicznych  kolekcjach. Tu ceny również były czterocyfrowe, chociaż na wiosnę 2014, obok wystawnej sukni ślubnej z linii "Conscious", H&M lansował także dużo prostszy model. Sukienkę w stylu lat 30. wyceniono na ok. 330 zł, była więc nawet tańsza niż propozycja Tesco.

Linię kreacji dla panny młodej miał w ofercie także Topshop. W 2012 r. uznany projektant Richard Nicoll stworzył dla sieciówki siedem ślubnych propozycji, w cenach od ok. 400 do 2000 zł. Odważne sukienki w rockowym stylu nie były dostępne w Polsce, podobnie jak inne śmiesznie tanie modele brytyjskich marek (np. Marks & Spencer). W 2011 r. na tamtejszym rynku pojawiła się nawet suknia (luźno) inspirowana ślubną kreacją księżnej Cambridge. Marka Peacocks wyceniła ją na 60 funtów, czyli 335 zł.

Suknia Peacocks w stylu Kate Middletonkolaż Lula/ East News/ mat. prasowe

Suknia od F&F nie jest więc ewenementem w skali światowej, ani nawet najtańszą suknią ślubną w historii. Jest za to pierwszą kreacją dla panny młodej, którą można kupić w hipermarkecie. W Polsce bije też rekord najtańszej sukni dostępnej w sprzedaży online. I ma powodzenie - kilka rozmiarów zostało już wyprzedanych, inne są na wyczerpaniu. Epoka wystawnych ślubów ma się ku końcowi?

 

Suknia ślubna F&F i inne propozycje z sieciówek na ZDJĘCIACH


KONKURS: Wygraj suknię ślubną marki Laurelle o wartości 4000 PLN

Laurelle

Więcej o: