Wszyscy twórcy tej kampanii to... osoby transseksualne. & Other Stories, marka grupy H&M, w modowej awangardzie

W branży przybywa transseksualnych modelek. Dwie z nich, Valentijn De Hingh i Hari Nef, pojawiły się w najnowszej kampanii sieciówki & Other Stories.

& Other Stories to jedna z sieciówek, na których polski debiut czekamy z niecierpliwością. Należąca do grupy H&M marka ma krótką historię i dość ograniczoną sieć sklepów, ale już zdążyła zyskać sporą popularność. To zasługa potężnej marki-matki, ale i przemyślanej strategii marketingowej. Najnowszy pomysł sieciówki to sesja wizerunkowa, której wszyscy twórcy - od modelek aż po stylistkę - to osoby transseksualne. Gwiazdami jesiennej kampanii zostały Valentijn De Hingh i Hari Nef, a sfotografował je Amos Mac, fotograf który urodził się jako kobieta. Podczas zrealizowanej w Sztokholmie sesji za makijaż odpowiadała transkobieta Nina Poon, a stylizacją zajął się barwny artysta, stylista i projektant, transwestyta Brett "Love" Bailey.

Gdyby & Other Stories ograniczyło się do zatrudnienia transpłciowych modelek, można by oskarżać markę o poszukiwanie rozgłosu. Jednak skompletowanie całej trans-ekipy sugeruje, że sieciówka naprawdę chce wspierać walkę z dyskryminacją. Warto zauważyć, że show biznes jest przychylny osobom transseksualnym jak nigdy wcześniej - prawdopodobnie za sprawą nagłej popularności Caitlyn Jenner. Macocha Kim Kardashian doczekała się własnego reality show, a w kuluarach mówi się o możliwości nawiązania kontraktu z MAC lub inną marką kosmetyczną.

Kosmetyki reklamowała już Andreja Pejic, twarz kampanii Make Up Forever. Jak dotąd to ona była najpopularniejszą transmodelką, m. in. dlatego, że cały świat mody obserwował jej przemianę. Zanim Pejic stała się dziewczyną, długo pracowała jako model, żeby uzbierać pieniądze na kosztowną transformację.

Andreja Pejic w kampanii Make Up Forvermat. prasowe Make Up Forever

Inicjatywę & Other Stories poprzedza także kampania reklamowa domu handlowego Barneys z 2014 r. Legendarny fotograf i twórca teledysków Bruce Weber zrealizował wówczas serię zdjęć i filmików z udziałem 17 transseksualistów. O jej wartości, poza doskonałym poziomem artystycznym, stanowiła autentyczność przedsięwzięcia. W filmach głos oddano samym bohaterom, a ich opowieści zostały pokazane z dużym wyczuciem - wzruszają, ale nie popadają w telewizyjny kicz. I tu koło się zamyka, bo jedną z bohaterek kampanii Barneys była właśnie Valentijn De Hingh, obecna twarz szwedzkiego & Other Stories. Jej opowieść w reżyserii Bruce'a Webera zobaczycie tutaj.

ZDJĘCIA Z KAMPANII & OTHER STORIES W CAŁOŚCI ZREALIZOWANEJ PRZEZ TRANSSEKSUALISTÓW

Valentijn De Hingh z bratem w kampanii domu handlowego Barney'sBruce Weber / mat. prasowe Barney's

Valentijn De Hingh z bratem w kampanii domu handlowego Barney's

Więcej o:
Skomentuj:
Wszyscy twórcy tej kampanii to... osoby transseksualne. & Other Stories, marka grupy H&M, w modowej awangardzie
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX