Świat bez Photoshopa. Te gwiazdy i top modelki nie bały się wystąpić w kampaniach i sesjach bez retuszu [ZDJĘCIA]

Aerie, Dove, Make Up Forever - to tylko niektóre marki, które spróbowały innej formy promocji, tej bez Photoshopa. Coraz częściej w takich akcjach biorą udział gwiazdy, ostatnio Emma Roberts.

Słowa "bez retuszu" to często tylko marketingowy chwyt, a programy graficzne mogą służyć nie tylko do poprawiania rzeczywistości. Ofiarą takiej manipulacji padła Cindy Crawford, której wykradzione zdjęcia zostały zmanipulowane, tak aby modelka wyglądała gorzej niż w rzeczywistości. Nawet kampania Dove promująca "prawdziwe kobiety" i "prawdziwe piękno" spotkała się z oskarżeniami o interwencję grafika.

Kampania Dove pt. mat. prasowe Dove

Kampania Dove pt. "Real Beauty" (prawdziwe piękno), 2014 r.

Mimo to, coraz więcej marek i magazynów posługuje się modną etykietką "bez Photoshopa". Najlepiej wychodzi to Aerie, linii bielizny od American Eagle. Rok temu ruszyła akcja #AerieReal, mająca zrewolucjonizować rynek bielizny. Zamiast idealnych "lalek" z lookbooków Victoria's Secret, pokazano dziewczyny różnych ras, o różnych typach sylwetki. Łączył je promienny uśmiech na twarzach i leciutkie zmarszczki w kącikach oczu, proporcjonalne do tego uśmiechu.

AERIE Real kampania bez retuszumat. prasowe Aerie

W tym sezonie Aerie zdecydowało się kontynuować kampanię z udziałem popularnej aktorki Emmy Roberts. Gwiazda seriali "American Horror Story" i "Screem Queens" nie należy do dziewczyn, które retuszu potrzebują (24 lata, rozmiar 34). To jednak odświeżające zobaczyć ją w nietypowym wydaniu - w piżamie, z bardzo lekkim makijażem, nierównym kolorytem cery i zmarszczkami mimicznymi.

Emma Roberts w kampanii Aerie, jesień-zima 2015mat. prasowe Aerie

Emma Roberts w kampanii Aerie bez retuszu

Chudziutka Roberts nie jest typową gwiazdą kampanii "bez retuszu", bo braku ingerencji grafika prawie u niej nie widać. Marki najchętniej zatrudniają modelki plus size, a gwarancją szczerości ma być fałdka na brzuchu albo zarys "pomarańczowej skórki". W ten sposób szybką popularność zdobyła krągła modelka Denise Bidot, gwiazda kampanii plażowej marki Swimsuits for All.

Denise Bidot w kampanii marki Swiumsuits for Allmat. prasowe Swimsuits for All

To nie przypadek, że największy rozgłos zdobywają nieretuszowane reklamy bielizny, bikini i kosmetyków - to te segmenty rynku słyną z nadużywania Photoshopa. W branży kosmetycznej pionierem ogłosiła się marka Make Up Forever, która w 2011 r. wystartowała z kampanią podkładu z hasłem "patrzysz na pierwszą nieretuszowaną kampanię kosmetyków do makijażu" (fot. poniżej).  Na szczęście śladami reklamodawców idzie coraz więcej magazynów, a gwiazdy nie naciskają już na mocny retusz sesji okładkowych. Zaczynamy akceptować nasza twarze takimi, jak są naprawdę? A może to tylko chwilowa moda i retusz jest nieodłącznym składnikiem dobrej reklamy?

Zobacz zdjęcia gwiazd i top modelek, które wystąpiły w sesjach bez retuszu

 

Reklama podkładów Make Up Forever z 2011 r. bez retuszumat. prasowe Make Up Forever

Więcej o: