Jaden Smith w spódnicy reklamuje damską kolekcję Louis Vuitton. Jednak syn Willa Smitha wcale nie jest pierwszym nastolatkiem promującym ubrania dla kobiet

05.01.2016 13:48
Jaden Smith dla Louis Vuitton 2016

Jaden Smith dla Louis Vuitton 2016 (Instagram/ @nicolasghesquiere)

Nastolatek w damskich ubraniach nie jest żadną nowością w świecie mody. Podobnie jak granie motywami genderowymi. To wszystko już było, choć wciąż trochę szokuje.

17-letni Jaden Smith, syn aktorskiej pary Willa Smitha i Jady Pinkett Smith, pozuje w haftowanej spódnicy mini, ażurowej białej bluzce z modnymi frędzlami i skórzanej ramonesce. Oto jedno z ujęć z najnowszej kampanii kolekcji damskiej na sezon wiosna/lato 2016 francuskiego domu mody Louis Vuitton. Partnerują mu modelki Sarah Brannon, Jean Campbell i Rianne Van Rompaey. Zaskoczeni? Bez przesady - taki "skandal" już kiedyś się zdarzył.

 

Kilka miesięcy temu w kampanii jesiennej kolekcji szwedzkiej marki ACNE wystąpił syn jej założyciela i głównego projektanta Jonny'ego Johanssona - jedenastoletni wówczas Frasse. Jak później tłumaczył Johansson, chodziło o uchwycenie tego specyficznego momentu, kiedy młody człowiek po raz pierwszy eksperymentuje z modą, ze swoim wizerunkiem, gdy dopiero bada, co do niego pasuje, i próbuje określić, kim będzie.

Acne, jesień/zima 2015Acne/mat.prasowe

Już wcześniej motywy genderowe pojawiły się w męskiej kolekcji Acne, kiedy to modele wystąpili na wybiegu w wełnianych szalikach sportowych z wymownymi napisami "Radical Feminist" i "Women Power". Była to forma przeciwstawienia się kulturze macho, związanej nieodłącznie ze stylem sportowym.

AcneAcne/mat.prasowe

A więc tworzący dla marki Louis Vuitton Nicolas Ghesquiere nie jest specjalnie oryginalny, choć z drugiej strony takie posunięcie w raczej skostniałym domu mody to prawdziwa rewolucja. Cel jest jeden - promocja.  Ghesquiere odmładza i unowocześnia, a także komercjalizuje markę, czyniąc jej twarzą jednego z najpopularniejszych i najbardziej zwariowanych nastolatków na świecie (prawie 2,5 miliona fanów na Instagramie). Z kolei córka Willa Smitha, Willow Smith, wystąpiła obok Winony Ryder i Cher w kampanii Marca Jacobsa (Jacobs rozstał się z marką Louis Vuitton w 2013 roku):

 

Co ciekawe, kolejną nową twarzą marki Louis Vuitton jest... Lightning, czyli różowowłosa postać z japońskiej gry "Final Fantasy". Nie da się ukryć, że moda idzie naprzód.

Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane