Jaden Smith w spódnicy reklamuje damską kolekcję Louis Vuitton. Jednak syn Willa Smitha wcale nie jest pierwszym nastolatkiem promującym ubrania dla kobiet

Jaden Smith dla Louis Vuitton 2016

Jaden Smith dla Louis Vuitton 2016 (Instagram/ @nicolasghesquiere)

Nastolatek w damskich ubraniach nie jest żadną nowością w świecie mody. Podobnie jak granie motywami genderowymi. To wszystko już było, choć wciąż trochę szokuje.

17-letni Jaden Smith, syn aktorskiej pary Willa Smitha i Jady Pinkett Smith, pozuje w haftowanej spódnicy mini, ażurowej białej bluzce z modnymi frędzlami i skórzanej ramonesce. Oto jedno z ujęć z najnowszej kampanii kolekcji damskiej na sezon wiosna/lato 2016 francuskiego domu mody Louis Vuitton. Partnerują mu modelki Sarah Brannon, Jean Campbell i Rianne Van Rompaey. Zaskoczeni? Bez przesady - taki "skandal" już kiedyś się zdarzył.

 

Kilka miesięcy temu w kampanii jesiennej kolekcji szwedzkiej marki ACNE wystąpił syn jej założyciela i głównego projektanta Jonny'ego Johanssona - jedenastoletni wówczas Frasse. Jak później tłumaczył Johansson, chodziło o uchwycenie tego specyficznego momentu, kiedy młody człowiek po raz pierwszy eksperymentuje z modą, ze swoim wizerunkiem, gdy dopiero bada, co do niego pasuje, i próbuje określić, kim będzie.

Acne, jesień/zima 2015Acne/mat.prasowe

Już wcześniej motywy genderowe pojawiły się w męskiej kolekcji Acne, kiedy to modele wystąpili na wybiegu w wełnianych szalikach sportowych z wymownymi napisami "Radical Feminist" i "Women Power". Była to forma przeciwstawienia się kulturze macho, związanej nieodłącznie ze stylem sportowym.

AcneAcne/mat.prasowe

A więc tworzący dla marki Louis Vuitton Nicolas Ghesquiere nie jest specjalnie oryginalny, choć z drugiej strony takie posunięcie w raczej skostniałym domu mody to prawdziwa rewolucja. Cel jest jeden - promocja.  Ghesquiere odmładza i unowocześnia, a także komercjalizuje markę, czyniąc jej twarzą jednego z najpopularniejszych i najbardziej zwariowanych nastolatków na świecie (prawie 2,5 miliona fanów na Instagramie). Z kolei córka Willa Smitha, Willow Smith, wystąpiła obok Winony Ryder i Cher w kampanii Marca Jacobsa (Jacobs rozstał się z marką Louis Vuitton w 2013 roku):

 

Co ciekawe, kolejną nową twarzą marki Louis Vuitton jest... Lightning, czyli różowowłosa postać z japońskiej gry "Final Fantasy". Nie da się ukryć, że moda idzie naprzód.

Skomentuj:
Jaden Smith w spódnicy reklamuje damską kolekcję Louis Vuitton. Jednak syn Willa Smitha wcale nie jest pierwszym nastolatkiem promującym ubrania dla kobiet
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane
Moda: