Victoria's Secret po 30 latach wycofuje się ze sprzedaży kostiumów kąpielowych. Były za drogie? [AKTUALIZACJA]

Wygląda na to, że mimo mocnych działań promocyjnych Victoria's Secret ma problemy. To już koniec kostiumów kąpielowych kultowej marki?

Burzliwa historia Victoria's Secret jest pełna sekretów, wzlotów i upadków. Wiedzieliście, że założyciel marki popełnił samobójstwo? I że tuż przed stworzeniem drużyny Aniołków VS znalazło się w poważnym kryzysie? Wydawałoby się, że w XXI wieku Victorię czekają już tylko sukcesy, ale rynek bezlitośnie weryfikuje plany przedsiębiorstw. Zamiast się rozwijać - bieliźniany gigant się zwija. Na początku kwietnia ogłoszono, że to koniec słynnych papierowych katalogów wysyłanych do klientek. Teraz Buzzfeed News dotarł do kolejnych niepokojących informacji - wśród likwidowanych w 2016 r. działów znajdzie się moda plażowa.

Okładka katalogu Victoria's Secret, lato 1994 r.Victoria's Secret

Rajskie St. Barth

Kostiumy pojawiły się w ofercie marki w połowie lat 80. i wykreowały jeden z najważniejszych mitów Victoria's Secret - wizję pięknych kobiet na rajskiej plaży. Na okładce katalogu z 1994 r. Elle Macpherson wychylała się zza burty eleganckiej żaglówki, jednak najbardziej popularnym plenerem w historii marki były luksusowe kurorty na Karaibach, przede wszystkim St. Barth. To tam odpoczywa rodzina Kardashianów i inni możni tego świata, to tam latały Aniołki Victoria's Secret na rajskie sesje.

Prace nad każdym katalogiem plażowym były transmitowane w mediach społecznościowych, tak, żeby nie było wątpliwości, że modelka VS to najlepsza praca z możliwych. Zainwestowano nawet w telewizyjną prezentację kolekcji plażowej (oczywiście na St. Barth), naśladującą rozmachem grudniowe pokazy bielizny. Czy te wyjazdy przestały się po prostu opłacać?

east newsEast News

Nikt nie kupuje bikini?

Jeszcze na początku zeszłego roku korporacja L Brand, do której należy VS, deklarowała, że kostiumy kąpielowe przynoszą firmie 6,5% rocznego dochodu, czyli, bagatela, mniej więcej 500 milionów dolarów. W dodatku medialny szum wokół kolekcji bikini miał świetnie wpływać na sprzedaż bielizny i kosmetyków. Okazało się jednak, że wyniki po wakacjach 2015 były znacznie poniżej oczekiwań, a w raporcie marki znalazła się hipoteza, że kostiumy VS były zbyt skomplikowane i niewystarczająco wpisane w trendy. Podobno od kilku lat sprzedaż w tym segmencie miała tendencję spadkową.

Kostiumy Victoria's Secret 2016. Podane ceny w złotych dotyczą tylko góry od bikiniwww.victoriassecret.com

Kostiumy Victoria's Secret na 2016 r. Podane ceny w złotych dotyczą tylko góry od bikini. Zestaw to wydatek rzędu 200-350 zł

Bardziej prawdopodobna jest wersja, która przeplata się w komentarzach internautów: że bikini Victoria's Secret są po prostu za drogie. W cenach w przedziale 200-350 zł za komplet, kostiumy VS nie wytrzymują konkurencji sieciówek i wielkich marketów, takich jak H&M i Target. Na domiar złego, w lutym zrezygnowała wieloletnia prezes firmy Sharen Turney. Pewnym jest, że Victoria's Secret znowu znalazła się na rozdrożu, pytanie tylko jak z kryzysu wybrnie. Na razie przestrzeń sklepowa po modzie plażowej zostanie zagospodarowana przez dział fitness.

[AKTUALIZACJA] Miesiąc po ogłoszeniu dotyczącym wycofania z rynku bielizny, marka zdecydowała się na dalszą reorganizację. Ze sprzedaży znikną także inne linie, które dostępne były w sklepie internetowym i takie, które można było kupić tylko w niektórych sklepach. Oznacza to, że z pólek znikną także buty, ubrania i niektóre dodatki. Victoria's Secret skupi się przede wszystkim na sekcji bieliźnianej, kosmetycznej oraz na linii PINK.

PLAŻOWE KATALOGI VICTORIA'S SECRET Z LAT 1986-2016 - ZDJĘCIA

Zobacz także:

Fascynująca historia Victoria's Secret w obrazkach >>


Więcej o:
Skomentuj:
Victoria's Secret po 30 latach wycofuje się ze sprzedaży kostiumów kąpielowych. Były za drogie? [AKTUALIZACJA]
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX