& Other Stories nareszcie w Polsce! To ulubiona sieciówka redaktorów mody...

Bardziej wyrafinowana niż H&M, mniej niszowa niż COS. Dostępna tylko w wybranych miastach, wkrótce - w Warszawie.

Sieciówka, której nie widać

& Other Stories jest młodziutką marka grupy H&M, debiutowała wiosną 2013. Premierze towarzyszyła intensywna kampania wizerunkowa w social media, w której przeplatały się enigmatyczne, świadomie źle skadrowane zdjęcia ubrań i butów z polaroidowymi ujęciami miasta i obrazami oceanu. Dzięki umiejętnie dawkowanym strzępkom informacji rozbudzono apetyty klientek. Niestety, szybko okazało się, że & Other Stories to sklep ekskluzywny, jeśli nie ze względu na ceny, to na lokalizacje.


W pierwszym rzucie powstała bardzo mała sieć butików, po jednym w kilu ważniejszych miastach Europy. Do dzisiaj podaż marki jest limitowana - Wielka Brytania i Hiszpania mają zaledwie po 3 sklepy, rodzima Szwecja - 2. Zakupy w & Other Stories Polki mogły jak dotąd robić podczas wyjazdów do Berlina czy Londynu, do naszego kraju nie można było nawet zamówić paczki ze sklepu online. Dlatego informacja o planowanym debiucie marki w Warszawie jest zaskakująca. Pierwszy (i zapewne jedyny) butik & Other Stories znajdzie się na 1. piętrze warszawskiej Galerii Mokotów. Szokująca jest też powierzchnia - aż 700 m2 ubrań, akcesoriów, torebek, biżuterii, butów i kosmetyków. Szwedzi chcą zdążyć na podbój Warszawy przed świętami, dlatego otwarcie planowane jest na końcówkę roku 2016.

During a break at Aliso Beach. Link in bio. #andotherstories

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika & Other Stories (@andotherstories) 25 Kwi, 2016 o 4:18 PDT


Dlaczego warto czekać?

Mimo bliskości Szwecji, w Polsce nie mogliśmy jak dotąd korzystać z pełnej oferty grupy H&M. Flagowa sieciówka grupy jest wprawdzie obecna wszędzie, przy odrobinie szczęścia w większych miastach można się też natknąć na COS. Te dwie marki dzieli jednak przepaść - jedna jest młodzieżowa, tania, nastawiona na krótkie serie i błyskawiczne reagowanie na trendy. Druga z kolei - znacznie droższa, wyrafinowana, łącząca styl biurowy z architektoniczną ekstrawagancją. Pomiędzy, zarówno jeśli chodzi o styl, jak i wiek grupy docelowej, mieściłoby się właśnie & Other Stories, dotąd dla nas niedostępne (wart tu podkreślić, że inne ciekawe marki grupy, Cheap Monday i Monki obsługują wysyłkę do Polski). & Other Stories słynie też z bezkompromisowych kampanii reklamowych, przełamujących tradycyjne standardy piękna. Jedna z nich powstała z udziałem tylko i wyłącznie osób transseksualnych.

Zobacz także: Naturalne piękno w reklamie bielizny & Other Stories

Młodsze dziecko H&M ma wszystko, czym powinna charakteryzować się idealna marka średniej półki. Jakość na przyzwoitym poziomie, bardzo szeroką i spójną ofertę, wzornictwo poruszające się między klasyką a estetycznym szaleństwem (zwłaszcza w kwestii obuwia). Przemyślana mieszanka minimalizmu z oryginalnymi wzorami sprawiła, że & Other Stories zyskało nieoficjalne miano ulubionej sieciówki redaktorów mody i stylistów. Jako ciekawostka z Europy była dotąd rozpoznawalna tylko dla wtajemniczonych, praktycznie nieobecna na polskich ulicach...

Hello minty green season! #andotherstories

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika & Other Stories (@andotherstories) 20 Lut, 2015 o 12:53 PST


Wątpliwości klientek mogą wzbudzać tylko ceny - w Europie zupełnie przeciętne, na polskie warunki - dość wysokie. Jednak jeśli warszawski sklep będzie podążał za zachodnim kalendarzem wyprzedaży, możemy liczyć na atrakcyjne oferty i obniżki. Na razie nie wiadomo, czy marka zdecyduje się na sprzedaż online na terenie Polski, wydaje się to jednak bardzo prawdopodobne. Pozostaje jedynie czekać na świąteczne zakupy.

Przykłady świetnych modeli z kolekcji & Other Stories wraz z cenami - w GALERII

Jak dotąd produktem premium grupy H&M były w Polsce kolekcje H&M Conscious Exclusive:

Debiut & Other Stories w Polsce to dobra wiadomość?
Więcej o: