Gigi Hadid i Karlie Kloss jako (bardzo) młode mamy. Absurdalna kampania Versace w stylu familijnym

Już nie wygięta na szezlongu Lady Gaga, ani półnagie piękności na hałdzie alpejskiego śniegu. Teraz Versace stawia na rodzinę 500+.

Versace nieodłącznie kojarzy się z przepychem i seksualnością, a wartości rodzinne marki sprawdzały się dotąd do czułego wspominania przez Donatellę jej tragicznie zmarłego brata. Nadszedł jednak czas przemian i dom mody postanowił podążyć ścieżką wydeptaną przez konkurencyjną markę - Dolce & Gabbana. Przypomnijmy - duet nie tylko produkuje ubranka dla niemowlaków, zadedykował też całą kolekcję włoskim mamom. Donatella Versace pozazdrościła tego nawiązania do tradycyjnych wartości?

Kampania Versace na wiosnę 2016 - piękności na śnieguSteven Klein / Versace

Zwrot o 180 stopni

Jeszcze poprzednia kampania przedstawiała idealne i półnagie ciała opalające się na ośnieżonym stoku narciarskim. Najnowsza, przeznaczona na jesień 2016, mogłaby równie dobrze zachwalać zalety luksusowych wózków. To efekt współpracy marki z Amerykaninem Brucem Weberem, legendarnym fotografem supermodelek. Rewolucyjne zmiany mają też dotyczyć wyboru lokalizacji (ulice i sceny teatralne Chicago) i zaangażowania "zwykłych ludzi". Partnerujący Karlie Kloss Sonny Oliviera, jeden z 17 nieprofesjonalnych modeli kampanii, pracował dotąd jako ochroniarz.

Karlie Kloss, nieprofesjonalny model i dwójka Bruce Weber / Versace

Projektantka wytłumaczyła nową koncepcję marki w rozmowie z "New York Times":

Dla mnie to pewnego rodzaju punkt zwrotny. Wizerunek Versace mocno kojarzy się z czerwonym dywanem, ale tym razem chciałam stworzyć wyraziste ubrania na dzień. Coś w stylu: ona jest supergwiazdą, prowadzi własną firmę, ale ma też rodzinę. Moda to część życia i ważne było dla mnie pokazanie, że może być elementem bardzo różnych stylów życia. [...] Już nie chodzi tylko o tworzenie pięknej iluzji - tłumaczy Donatella Versace.

Młodociane matki od Donatelli

Jest tylko jedno "ale". Najważniejszymi gwiazdami odmienionego Versace Gigi Hadid i Karlie Kloss, młodziutkie supergwiazdy modelingu i show-biznesu. Trudno o postaci bardziej oddalone od świata zwykłych śmiertelników. W dodatku obie przedstawione są w towarzystwie partnerów i dwójki dzieci na głowę. Najstarsze dzieciaki wyglądają na wczesną podstawówkę, czyli top modelki musiałyby je urodzić... we wczesnym gimnazjum. Promocja przedwczesnego macierzyństwa czy zwykła bezmyślność?

Ze strony Versace to zmarnowana szansa - w świecie mody jest aż nadmiar pięknych mam.

Kaia GerberMario Testino / Vogue Paris

Nie tylko tych po 40-tce czy 50-tce, jak Cindy Crawford, Heidi Klum czy Kate Moss, ale i młodych dziewczyn borykających się z wychowaniem kilkulatków. Problem w tym, że żadna z nich nie jest na topie topów jak młode gwiazdki Instagramu. Arizona Muse (dawna muza Anny Wintour) i Kati Nescher (dawna muza Lagerfelda) nieco przygasły na modowym firmamencie, a Jourdan Dunn nie wpisuje się w wizję modelki o płaskiej piersi i białej skórze. Najwyraźniej zniknięcie dawniej wszechobecnej Cary Delevingne nic nie zmieniło -  świat mody nadal dąży do unifikacji, a wszystkie role mają grać najpopularniejsze gwiazdki w stylu Kendall Jenner czy Gigi Hadid.

Jak oceniacie nowy pomysł na Versace?

PRZEŁOMOWA KAMPANIA VERSACE - ZDJĘCIA

Więcej o: