Blogerka Julia Kuczyńska, czyli Maffashion, została Człowiekiem Roku Polskiego Internetu - zasłużenie?

Zwycięstwo Kuczyńskiej potwierdza jedno: polskie blogerki rosną w siłę!

Julia Kuczyńska, czyli Maffashion, została wybrana Człowiekiem Roku Polskiego Internetu w konkursie branżowym Internet 2K13, organizowanym przez portal internetstandard.pl. Z jednej strony, zważywszy na rosnącą popularność przedstawicielek polskiej blogosfery, wybór nie może dziwić - dopóki nie zerknie się na listę nominowanych:

Yuri Drabent: współzałożyciel, dyrektor kreatywny agencji social mediowej "Lubię to"

Robert Mączyński: inaczej Robert M, popularny DJ i producent muzyczny

Jacek Szlendak: założyciel i prezes internetowego klubu zakupowego Złote Wyprzedaże

Tomasz Lis: dziennikarz, publicysta, współwłaściciel i pomysłodawca portalu NaTemat.pl

Julia Kuczyńska: założycielka i właścicielka bloga Maffashion

Lista została ogłoszona i zatwierdzona przez radę programową konkursu. Przez 3 miesiące zbierano zgłoszenia od internautów, po czym wyłoniono wymienioną wyżej piątkę.

- Sylwetki kandydatów - jak tłumaczy Konrad Mroczek z IDG Poland - zostały szeroko zaprezentowane w sieci, w szczególności w serwisie YouTube, gdzie każdego z nich przedstawił Tomasz Kammel. Każdy z wybranych zachęcał do głosowania na siebie wszelkimi możliwymi kanałami, zapewniając nam przy okazji ogólnopolską promocję.

Od początku największe szanse na podium mieli Maffashion i Robert M, którzy w pełni zaangażowali się w promocję plebiscytu. Każde z nich może pochwalić się imponującą liczbą fanów na Facebooku. W wypadku Kuczyńskiej mówimy o ok. 190 tysiącach, w wypadku Roberta - o 433 tysiącach.

Jednak to Maff, choć z mniejszą liczbą fanów, cieszy się większym oddaniem swojej społeczności. I to liczy się o wiele bardziej niż zwykłe "lajki".

- Dla przykładu: popularna marka House szczyci się milionowym fanpage'em, ale słabo angażuje fanów - tłumaczy specjalistka do spraw social media w portalu Gazeta.pl, Natalia Szostak. - Tymczasem Maffashion choć nie jest na szczycie jeśli chodzi o liczbę "lajków", dominuje pod względem angażowania i dzięki temu może liczyć na wiele ofert od dużych marek i reklamodawców.

Julia współpracowała już z butikiem internetowym DeeZee.pl, z marką Calzedonia, Black Milk Clothing, której jest ambasadorką, a także Bershka, należącą do wielkiego hiszpańskiego multibrandu. Dodatkowo jest współwłaścicielką marki Staff By Maff, która niedawno wygrała w konkursie "Modne Kreacje", organizowanym przez portal Sophisti.pl, w kategorii Marka Streetowa.

aprint screen

Czy właśnie z tych powodów Kuczyńska zdeklasowała rywali, w tym typowanego na zwycięzcę Tomasza Lisa? Owszem, ale nie tylko.

Maffashion idealnie wpisuje się w ogólnopolski trend wart zauważenia nie tylko przez wiodące media, ale również dziennikarzy i fotoreporterów (niektóre agencje fotograficzne wciąż nie dysponują zdjęciami blogerek z tzw. "ścianki", nad czym ubolewają redaktorzy portali i czasopism) - modę na polskie fashion blogerki.

Czym wyróżniają się ich założycielki? Otóż przede wszystkim tym, że są swoistym pomostem między światem celebrytów, salonów i imprez a światem zwykłych ludzi (do tej listy nie zalicza się jednak Kasia Tusk, która, jakby nie patrzeć, taką znowu "zwykłą dziewczyną" przecież nie jest).

Kuczyńska nigdy nie ukrywała, że jest "zwyczajną dziewczyną z wielkopolskiego Złotowa", czym zyskała wielu fanów. Nie kreowała się też (wtedy) na gwiazdę. Na swoim Facebooku z jednej strony umieszczała swoje zdjęcia w modnych i niekiedy drogich stylizacjach, a z drugiej ujęcia, na których w czapce z daszkiem pałaszuje frytki.

- Maffashion doskonale odnajduje się w mediach społecznościowych - zwraca uwagę Natalia Szostak. - Bardzo aktywnie korzysta z Facebooka: stale publikuje, odpisuje fanom na ich posty, jest wierna hasłu "now", czyli zamieszcza zdjęcia z codziennych sytuacji, ale także z gal, które wciąż trwają, lub zagranicznych eventów, na których akurat jest. Reaguje emocjonalnie na to, co dzieje się w sieci - wyraża często swoje niezadowolenie, irytację, ale też radość, co pokazuje z kolei, że jest normalna, naturalna, jest "blisko ludzi".

Jej konto na Instagramie śledzi 53 tysiące ludzi, a sama Maff szybko wprowadza wszelkie nowinki - gdy tylko pojawiła się możliwość publikowania krótkich filmików, blogerka zaczęła publikować mini wideorelacje z imprez, pokazywać ludzi, z którymi spędza czas, a nawet chwalić się nowym manicure. Maffashion ma też kanał na YouTube, nieco mniej zadbany niż profile na FB czy Instagramie, ale i tak udało jej się zebrać ponad milion wyświetleń. Można powiedzieć, że blogerka jest wszędzie tam, gdzie są jej fani.

Podejście "blisko ludzi", jest często głównym atutem blogerek. Stosują je inne popularne polskie szafiarki - Jessica Mercedes Kirschner i Tamara Gonzalez Perea, czyli Macademian Girl. Nie jesteśmy gwiazdami, choć pewnie powoli i mimowolnie się nimi stajemy - twierdzą zgodnie dziewczyny. - Ludzie nam wierzą, bo jesteśmy jednymi z nich.

 

A jednak ani Macademian Girl, ani Jessica nie były nominowane w plebiscycie internetstandard.pl, choć - zdaniem wielu - ich blogi modowe i stylizacje, jakie tam prezentują, są o wiele bardziej odważne, imponujące, osadzone w aktualnych trendach i bardziej kreatywne niż to, co umieszcza na swoim blogu Maffashion. Niektórzy zarzucają wręcz stylizacjom Kuczyńskiej nijakość i monotonność.

W zdobyciu popularności pomagają jej coraz mocniej portale plotkarskie, które już podchwyciły, że Maffashion "dobrze się klika", oraz magazyny modowe, np. "K MAG", w którym wystąpiła w sesji okładkowej. Kuczyńska gościła również w programie Kuby Wojewódzkiego.

Julia KuczyńskaK MAG

Wierzymy jednak, że gdyby nie miała potencjału, Julii Kuczyńskiej nawet przy najlepszych chęciach nie udałoby się do tego stopnia wypromować. Julia odznacza się tym, czym Kate Middleton - jest "uroczą dziewczyną z ludu". Dosyć ładną, całkiem miłą i raczej (wbrew pozorom) mało kontrowersyjną. A, jak podkreśla Karolina Korwin Piotrowska w swojej niedawno wydanej "Bombie", w Polsce (i wcale nie tylko w Polsce!) przeciętność, czy też zwyczajność (jak kto woli) świetnie się sprzedaje. Kariera Kuczyńskiej jest dowodem na to, że każdy może przy odrobinie szczęścia i sporej ilości pracy zdobyć swoje pięć minut.

Juli Kuczyńskiej serdecznie gratulujemy zwycięstwa!

Więcej o:
Skomentuj:
Blogerka Julia Kuczyńska, czyli Maffashion, została Człowiekiem Roku Polskiego Internetu - zasłużenie?
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX