Poolates - nowy rodzaj pilates w wodzie

Poolates to nic innego jak nowy rodzaj ćwiczeń pilates z tą różnicą, że wykonywanych w wodzie.

Dlaczego ćwiczenia wykonywane w wodzie są takie efektywne? Ponieważ woda stawia 12-krotnie większy opór niż powietrze. Podczas każdego ruchu musimy go pokonać. Jednocześnie woda unosi ciało, a jej siła wyporu wpływa na odciążenie, co z kolei ułatwia wykonywanie ćwiczeń. Zajęcia pozwalają na spalenie 400-500 kcal/h. Ruch w wodzie hartuje i przywraca witalność.

Ćwiczenia w wodzie są również znacznie bezpieczniejsze. Odciążają całe ciało dając mu możliwość swobodnych zmian jego ułożenia, dzięki czemu ćwiczyć może każdy, również osoby nieco starsze, po operacjach, czy mające problemy stawowo - kostne.

Do ćwiczeń można wykorzystywać obciążniki, które zakłada się na ręce i nogi. Dobrze wpływa na mięśnie krzyża. Poza tym poolates zwiększa elastyczność naszego ciała, ponieważ w wodzie jesteśmy w stanie wykonać ruchy, które na lądzie przychodzą nam z większym trudem.

Ćwiczenia warto połączyć z prawidłowym oddychaniem oraz odpowiednim tempem. W tym jednak pomaga najczęściej osoba instruktora.

Nie zapominajmy, że środowisko wodne odciąża kręgosłup i pozwala mięśniom na rozluźnienie, dzięki czemu ułatwia kształtowanie prawidłowej postawy, rozwija zmysł równowagi, poprawia również naszą ogólną stabilność.

Jesteście zwolenniczkami wodnych zajęć, czy wolicie te bardziej tradycyjne?

Fot. Shutterstock

Zobacz również:

Być fit do wiosny


Pilates tradycyjny, czy w wodzie? Co byście wybrały?
Więcej o: