Millennial pink. Dlaczego stał się kolorem pokolenia milenialsów i jak go nosić?

Kasia Żechowicz
25.05.2017 16:30
Millennial Pink - moodboard

Millennial Pink - moodboard (Źródło: www.instagram.com/nutreeusa/ www.instagram.com/davidbeckphoto/ Kolaż Follow.gazeta.pl)

"Millennial pink", czyli ciepły odcień różu, to fenomen wśród kolorystycznych trendów. Angielska nazwa nadaje mu status barwy całego pokolenia, noszą go i kobiety, i mężczyźni, opanowuje też wnętrza i przestrzeń publiczną.

"Millennial pink" to odcień, który należałoby umiejscowić gdzieś pomiędzy grejpfrutem a brzoskwinią. Jest ciepły, przyjemny dla oka, a już na pewno daleki od kiczowatego różu właściwego dla lalek Barbie. Niektórzy nazywają go "Scandi pink", inni określają mianem "Tumblr pink". Niezależnie od tego, jaką terminologię zastosujemy, w tym specyficznym odcieniu różu łatwo się zakochać.

Millennial pink - moodboardŹródła: www.instagram.com/glamandgowns / www.instagram.com/luxgirlme / www.instagram.com/nutreeusa / Kolaż follow.gazeta.pl / Materiały partnerów

"Millennial pink" ukradkiem przedostał się do uprzywilejowanej grupy kolorów, które nie przemijają wraz z nowym przewodnikiem trendów Pantone, ani tym bardziej z sezonową wymianą garderoby. Ale zanim wytłumaczymy, dlaczego ten ciepły róż jest inny niż wszystkie, musimy na moment zagłębić się w teorię powstawania modowych tendencji. Niektóre z nich są jednorazowym kaprysem w postaci wzoru, kroju lub barwy, za którymi nie kryje się nic głębszego. Inne z kolei wynikają z kumulacji wydarzeń społecznych i kulturalnych, nastrojów i emocji. Ich podstawa jest znacznie bardziej rozbudowana, a modny akcent stanowi jedynie wierzchołek góry lodowej, na której w tym wypadku osadzony jest "Millannial pink". Określa on bowiem całe pokolenie tzw. milenialsów (pokolenie Y), którzy widzą w nim cechy właściwe dla ich własnego stylu życia.

Pierwsza z nich to tolerancyjność i otwartość na nowe. "Millennial pink" powstał jako ewolucja koloru "Rose Quartz" wyznaczonego przez Pantone w 2016 roku jako jeden z dwóch najmodniejszych odcieni. Wraz z niebieskim "Serenity" tworzył on płynne zestawienie, w którym trudno było określić granice między jednym a drugim. Instytut uzasadniał swój wybór powołując się na zanikanie różnic pomiędzy tym, co z punktu widzenia kultury damskie i męskie. W nastrojach społecznych dało się wyczuć potrzebę równości i płynności pomiędzy płciami i to nie tylko w dziedzinie mody, ale również pracy czy roli odgrywanej w społeczeństwie. Pokolenie "Y" jest właśnie tym, które żyje bez granic. Funkcjonując w "globalnej wiosce" połączonej siecią zwaną internet, nie ma potrzeby kurczowo trzymać się tradycyjnych wzorców. Mężczyzna ubrany w róż, czy kobieta na stanowisku prezesa nikogo w tym pokoleniu nie dziwi.

Millennial pink - ubrania i dodatkiŹródło: www.instagram.com/the_motay / Kolaż follow.gazeta.pl / Materiały partnerów

"Millennial pink" uważany jest za kolor androgyniczny, a więc nie da się go przypisać ani do jednej, ani do drugiej płci. Jest również plastyczny, a więc może być bohaterem stylizacji w klimacie glamour, tak samo jak stylizacji z pogranicza stylu punk. Z jednej strony uspokaja, z drugiej pobudza do aktywnego przeżywania i cieszenia się każdym dniem. Dla pokolenia milenialsów jest również kolorem nostalgicznym, ponieważ kojarzy się z beztroskim dzieciństwem przypadającym na lata 80. i 90. oraz wszystkimi rzeczami, których dzisiaj już nie ma: oryginalną gumą balonową, starymi banknotami, getrami z lycry czy "Troskliwymi misiami".

Zabawy na świeżym powietrzu w dorosłym życiu zastępuje różowy iPhone, którym wykonujemy perfekcyjne zdjęcia dla instagramowych fanów, jednocześnie tęskniąc za tym, co było. "Millennial pink" to również nowa czerń, kolor, który dzięki swojej transgresyjności staje się neutralny, a więc idealny jako baza modowych i wnętrzarskich stylizacji. Pokolenie "Y" doskonale wie, jak go używać, bo znacznie mniej przejmuje się oceną ze strony innych, a znacznie bardziej dostępem do morza informacji na temat nowych inspiracji i sposobów myślenia.

Więcej o:
Zobacz także
Komentarze (11)
Zaloguj się
  • beata.00

    Oceniono 14 razy 14

    Jak można pisać o pokoleniowości trendu który dopiero powstał? - "...powstał jako ewolucja koloru "Rose Quartz" wyznaczonego przez Pantone w 2016 roku..."

    "Millennial pink" uważany jest za kolor androgyniczny, a więc nie da się go przypisać ani do jednej, ani do drugiej płci." - co za bzdura, spytajcie jakiekolwiek mężczyznę choćby i młodego, zresztą sami artykuł opatrzyliście zdjęciami damskich akcesoriów.

    "Dla pokolenia milenialsów jest również kolorem nostalgicznym, ponieważ kojarzy się z beztroskim dzieciństwem przypadającym na lata 80. i 90." - albo macie problem z określeniem pokolenia albo z matematyką, moje dzieciństwo przypada na koniec lat 80. i lata 90. i mam już 33 lata, mileniasi to obecni dwudziestoparolatkowie i nastolatki nie pamiętające PRLu i przemian na początku lat 90.

  • kontonagazeta001

    Oceniono 9 razy 7

    tak to jest dorobić ideologię i stworzyć 'nowy' komercyjny 'trend' ;). Amatorów tego 'androgenicznego' różu uprzejmie informuje, ze to popularny w pokoleniu naszych bać róż na gacie ;> I z gaciami zawsze będzie kojarzyć :)

  • sztucznamrowka

    0

    Ładny kolor ale ta ideologia to już przesada.....

  • 1pieguski

    0

    No dobra. Ale jak go nosić? (obiecujecie w tytule)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX