Gładki T-shirt? Zapomnij. Najmodniejsze mają napisy, demonstracyjne loga i sprane nadruki

Kasia Żechowicz
12.06.2017 17:00
Modne T-shirty

Modne T-shirty (Eastnews)

Prosty T-shirt to znów jeden z najmodniejszych elementów garderoby. Z najtańszych linii basic awansował na wybiegi, a prosto z wybiegów trafił na Instagram. To tej aplikacji zawdzięczamy szał na T-shirty. Sprawdź, które są najmodniejsze.

Kto by pomyślał, że zwykły T-shirt pojawi się kiedykolwiek na wybiegach światowych domów mody i jeszcze zrobi furorę? Dziś to właśnie ulica inspiruje wielkich projektantów, a bluzki sygnowane takimi nazwiskami jak Gucci czy Chanel nikogo już nie dziwią. T-shirt stał się trendem sam w sobie, ale niektóre koszulki szczególnie podbiły serca modowych influencerek. Najmodniejsze modele utrzymane są w stylu vintage, mają wielkie sportowe logo albo feministyczny przekaz. Oto cztery kluczowe typy T-shirtów - jedyne, których będziesz potrzebować tego lata.

T-shirt w stylu vintage

Styl vintage lansowany jest przez projektantów już od dobrych kilku sezonów, ale tego lata znajduje się na szczycie popularności. Wszystko przez konsekwentne promowanie ubrań retro przez włoski dom mody Gucci, który stał się przykładem również dla innych światowych marek.

Dyrektor kreatywny, Alessandro Michele, odkrył w motywach z przeszłości receptę na współczesny, niezwykle intrygujący wygląd. Obok wzorzystych spódnic, falbaniastych sukienek, psychodelicznych garniturów i obcasów "kaczuszek", w kolekcji pojawiły się T-shirty z logo Gucci nawiązującym do początków marki. Uniwersalny element garderoby pasujący każdemu, "doprawiony" stylem, który rządzi w modzie, musiał być strzałem w dziesiątkę! Koszulki w klimacie vintage noszone są już przez wszystkie najważniejsze blogerki, a własny model wypuścił również Karl Lagerfeld dla Chanel. T-shirt "Coco" znalazł się w szafach Chiary Ferragni i Jessiki Mercedes.

Logomania

Moda na logo wróciła do nas wraz z odświeżeniem trendów z lat 80. To wtedy najważniejsze było ostentacyjne pokazywanie brandu, a im większe i bardziej znane logo na piersi, tym lepszy efekt stylizacji. Logomania zgrała się w czasie z przeniknięciem do mody casualowej marek, które dotychczas kojarzyły się jedynie ze sportem. Firmy Adidas czy Reebok właśnie wtedy wylansowały kultowe dziś modele koszulek, bluz czy obuwia.

T-shirt z logoŹródło: Eastnews / Kolaż follow.gazeta.pl

Począwszy od lat 90., znane logo odsunięto na bok jako symbol nadmiernej konsumpcji, a zastąpiono je anonimowymi T-shirtami. Dziś nostalgicznie wracamy do znaczków, które zdobiły ulubione koszulki, a zwrot w kierunku lat 80. stał się światowym trendem. Warto zwrócić uwagę na sportowe T-shirty z oldshoolowymi logotypami, na przykład koniczynką Adidasa, piłką Ellesse czy napisem Champion.

Z feministycznym przekazem

T-shirt poza tym, że dobrze wygląda, jest również istotnym środkiem komunikacji wykorzystywanym do manifestowania idei, i to już od dobrych kilku dekad. Wyjątkowo upodobała go sobie subkultura punk, która w latach 70. głosiła za pomocą T-shirtu takie hasła jak "anarchy" czy "hate and war". Historia mody zna podobne przypadki, a ostatnio odnotowano prawdziwą epidemię feministycznych fraz umieszczanych na damskich bluzkach.

Tendencję zapoczątkowała Maria Grazia Chiuri w wiosenno-letniej kolekcji Dior. Wśród subtelnych i niezwykle kobiecych kreacji, dyrektor kreatywna francuskiego domu mody zaprezentowała na wybiegu biały T-shirt z wymownym przekazem "We should all be feminists". Koszulka w niesamowitym tempie rozeszła się po całym świecie, stając się symbolem kobiet pewnych siebie, charyzmatycznych i dumnych z bycia "płcią piękną".

Z przymrużeniem oka

Tuż za T-shirtami z ważnym przekazem uplasowały się te, które z powagą nie mają nic wspólnego. Nadszedł czas, gdy koszulkę z ulubioną postacią z bajki możesz nosić po ulicy, a nie tylko w zaciszu własnego mieszkania. Umocnienie się zabawnych nadruków wśród modnych T-shirtów pokazuje, że do mody powinniśmy podchodzić z mniejszą powagą, a zdecydowanie większą dawką humoru.

Superbohaterowie, których podziwialiśmy w dzieciństwie, albo postaci z kreskówek mogą wyglądać na naszej piersi równi dobrze, co logo ekskluzywnej marki. Udowadnia to włoska blogerka Chiara Ferragni - mistrzyni miksowania tego, co luksusowe z ubraniami z modowych supermarketów. Zabawny T-shirt można nosić w casualowym stylu z dżinsowymi szortami, jak również w eleganckim zestawie ze spodniami w kant i żakietem. W tym wypadku kluczowy jest dystans do siebie, który w świecie mody zaczyna mieć coraz większą wartość.

A oto inne supermodne T-shirty znalezione w sklepach:

Zobacz także
Komentarze (1)
Zaloguj się
  • srolmops

    Oceniono 5 razy -1

    gunwo

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX