Serce, tęcza i jednorożec - te torebki natychmiast poprawią ci humor. Małe i oryginalne

Kasia Żechowicz
04.07.2017 16:30
Torebki z dzieciństwa

Torebki z dzieciństwa (Źródło: www.instagram.com/jens_stylesecrets/ www.instagram.com/maffashion_official)

Kolorowe torebki, trochę kojarzące się z dzieciństwem, odzyskują swój splendor. Małe skarby w kształcie ulubionych figur i zwierzątek stały się modną propozycją także dla dorosłych kobiet.

W czasach przedszkola to była jedna z największych przyjemności - posiadać torebkę, w której jak prawdziwa kobieta, chowało się najpotrzebniejsze gadżety: lalkę, szminkę i notesik. Najpiękniejsze modele były w radosnych kolorach, miały barwne nadruki lub przyjmowały zabawne kształty. Dziś trend torebek z dzieciństwa powraca w wersji dla dorosłych. Wszystko za sprawą głębszego trendu, który polega na nostalgicznym powracaniu do rzeczy z przeszłości.

Agencje przewidywania trendów, które badają zachowania społeczne już jakiś czas temu zwróciły uwagę na sentymentalne podejście konsumentów do niektórych przedmiotów z lat 80. i 90. Wnioski ekspertów natychmiast wykorzystały duże i małe marki, proponując produkty podobne do tych, które używaliśmy w dzieciństwie lub jako nastolatkowie.

Prostym przykładem jest ponowny "szał" na aparaty z rodziny Polaroid - wywołane zdjęcie to w czasach smartphone'ów prawdziwy rarytas. Podobny efekt ma odświeżanie kultowych filmów (np. Dirty Dancing"), produktów spożywczych (guma Turbo) czy gier komputerowych (np. wąż ze starą grafiką na dzisiejszego iPhone'a). Ten sam trend widać również w designie i wystroju wnętrz - kubki w stylu PRL czy moda na tapety są tego najlepszym potwierdzeniem. Jako że moda zawsze odzwierciedla nastroje społeczne i jest ściśle związana z pozostałymi dziedzinami życia, torebkowy trend ma swoje mocne uzasadnienie.

Torebki w kształcie jednorożcaŹródło: www.instagram.com/marina_official / www.instagram.com/serafineshop_peru/ www.instagram.com/jenst1988/ Kolaż follow.gazeta.pl / Materiały partnerów

Powrót do kolorowych torebek nie jest jednak dosłownym przywróceniem tego, co było w przeszłości, a jedynie reinterpretacją ukochanych przedmiotów, dostosowaniem ich do współczesnych czasów. W wersji dla nastolatek i dorosłych, zabawne stały się one nie tyle przedmiotem z funkcją przechowywania, co dodatkiem obdarzanym uczuciem i szczerym uśmiechem, za którym kryje się sentyment do tego, co już minęło i nigdy nie wróci.

Dziś fikuśne torebki nosimy zarówno w stylizacjach codziennych, jak i eleganckich oraz wieczorowych. Julia Kuczyńska (Maffashion) na czerwony dywan w Cannes wybrała kopertówkę w kształcie ćwiartki cytryny, łącząc ją z imponującą suknią balową. Taki kontrast nikogo nawet nie zdziwił, a dodatek w stylu "pop" świetnie zgrał się z elegancką kreacją, którą blogerka miała na sobie tego wieczoru.

Innym modnym obecnie motywem jest czerwone serce, spopularyzowane przez (nie)sławne futro z jesienno-zimowej kolekcji Saint Laurent (posiadają je Kendall Jenner, Rihanna czy Joanna Przetakiewicz). Tego lata francuski dom mody, a potem inne marki wzorujące się na ekskluzywnych projektach, wypuściły na rynek serce w formie torebki. W polskim show biznesie promuje ją już stylistka Wiganna Papina, która nosi mmodel od Joanny Kruczek. Wśród kształtów kojarzących się z dzieciństwem, trzeba również wymienić jednorożca (pamiętacie białe i fioletowe koniki Pony?). To on coraz częściej staje się bohaterem ubrań i dodatków kierowanych zarówno do nastolatek jak i dorosłych kobiet.

Torebki kojarzące się z czasami dzieciństwa u jednych mogą być oznaką infantylnego podejścia do ubioru (od czego absolutnie trzeba się bronić), a u innych - dystansu do poważnej atmosfery, jaką często kreuje się wokół mody. Nie zapominajmy, że to co mamy na sobie ma nie tylko odpowiadać oczekiwaniom innych, ale przede wszystkim odzwierciedlać naszą tożsamość. Na szczęście w branży wciąż działają "szaleńcy" jak Hedi Slimane (były dyrektor kreatywny Saint Laurent) czy Jeremy Scott (dyrektor kreatywny Moschino), którzy przypominają nam o humorystycznym i ironicznym aspekcie mody - tak samo ważnym jak jej walor praktyczny.

Więcej o:
Zobacz także