Przewrotna sesja w Tatler

Gra z konwencją, bawi się z widzem i jego oczekiwaniami - taka jest  sesja w najnowszym numerze Tatler. Koniecznie zobaczcie!
Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, fot. Robert Trachtenberg

Przewrotna sesja w Tatler

W sierpniowym numerze Tatler ukazała się sesja zatytułowana "Don't You Know Who I Am?" (Nie poznajesz mnie?) autorstwa Roberta Trachtenbera. Jej tematem są jesienne trendy charakterystyczne dla najważniejszych domów mody  - przedstawione w zabawny i nietypowy sposób.


Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, fot. Robert Trachtenberg

Przewrotna sesja w Tatler

Stylistka Anna Bromilow wraca do ikon mody, które były inspiracją dla współczesnej mody. W ten sposób w umowny sposób na zdjęciach pojawia się między innymi Brigitte Bardot, Marilyn Monroe, Twiggy, Grace Kelly, Audrey Hepburn czy Księżna Diana - w bardzo postmodernistycznej manierze. 

Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, fot. Robert Trachtenberg

Przewrotna sesja w Tatler

Niektóre zdjęcia przypominają kadry filmowe niczym twórczość Alison Jackson, na innych modelki ucharakteryzowane na dawne gwiazdy, trzymają przed twarzą ich fotografię - to wyraźny ukłon w kierunku twórczości Guy'a Bourdin.

Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, fot. Robert Trachtenberg

Przewrotna sesja w Tatler

Każde zdjęcie jest inne, ale wszystkie wykonane z dużym poczuciem humoru. Stylistka i fotograf puszczają oko do odbiorcy, grają z jego oczekiwaniami, również tymi, dotyczącymi pojawiania się słynnych gwiazd w kampaniach reklamowych.

Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, fot. Robert Trachtenberg

Przewrotna sesja w Tatler

Czy zauważyłyście, że ?biedniejsze? marki, nie tylko z branży modowej, często zatrudniają do swoich reklam modelki lub modeli łudząco podobnych do celebrytów?

Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, fot. Robert Trachtenberg

Przewrotna sesja w Tatler

W sesji dla Tatlera nikogo się nie oszukuje, jej autorzy demaskują pewne mechanizmy rządzące reklamą, ale przede wszystkim historią mody.

Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, nr 08.11, sesja Do you know who I am, fot. Robert Trachtenberg Tatler, fot. Robert Trachtenberg

Przewrotna sesja w Tatler

Każde zdjęcie to dowód na to, jak wiele odniesień historycznych jest we współczesnych kolekcjach Burberry, Chanel, Dolce&Gabbana czy Prady. Jak moda zatacza koło.

Więcej o: