Zmień dietę - bądź piękniejsza!

Pamiętacie rady swojej mamy i babci? - Jedź warzywa i owoce, bo to najlepszy sposób na zachowanie urody. Jeśli wyparłyście to z pamięci, warto raz jeszcze rozważyć to w swojej głowie. Zdrowa i zbilansowana dieta to dłuższa młodość, lśniące włosy i mocne paznokcie oraz lepsza kondycja skóry. Czy wiecie czego w waszej diecie nie powinno zabraknąć?
Imbir Imbir Fot. 123RF

Czasem wystarczy dodać odrobinę odpowiedniej przyprawy

Do gotowanych i pieczonych potraw, wystarczy czasem dodać kilka dodatkowych składników. Nie tylko wzbogacą smak, ale również przyczynią się do pozytywnych zmian w twoim organizmie.

Przykład? Działające anty-zapalnie: imbir, cynamon i kurkuma. Jeśli zastanawiasz się dlaczego jest to takie ważne, pamiętaj, że każdego dnia narażona jesteś na działanie niekorzystnych czynników środowiska oraz stresu, które przyczyniają się do rozwoju wolnych rodników, odpowiadających za szybsze starzenie się skóry i powstawanie zmarszczek. Spożywanie pokarmów działających przeciwzapalnie - obniża to ryzyko.

Witamina C Witamina C Fot. Shutterstock

Witamina C

Jest nie tylko jednym z najbardziej znanych leków na przeziębienie. Jest niezbędna do produkcji kolagenu, odgrywa ważną rolę w procesie gojenia i reguluje przepływ krwi. Witamina C jest pochodną cukrów. Zwana inaczej kwasem askorbinowym jest jednym z najpopularniejszych parafarmaceutyków o różnorodnym zastosowaniu. To dzięki niej uświadomiono sobie jak wielkie znaczenie mają witaminy dla naszego zdrowia i życia. Jest nam potrzebna przede wszystkim do budowy białek, które tworzą pod nabłonkiem dodatkową warstwę utrudniającą przedostawanie się do organizmu wirusów. Witamina C wygładza skórę i oczyszcza nasz organizm z wolnych rodników, które powstają pod wpływem działania promieniowania ultrafioletowego. Skóra potrzebuje witaminy C do produkcji kolagenu, który z kolei ​​odpowiada za sprężystość skóry. Oczywiście rynek oferuje nam całe mnóstwo kosmetyków z witaminą C, ale dostarczanie jej organizmowi w postaci naturalnej i nieprzetworzonej jest znacznie lepszym sposobem! Pamiętajcie by w waszej diecie nie zabrakło: truskawek, papaji, czarnej porzeczki, kiwi, brokuł, pomarańczy i papryki.

Tajemniczo brzmiąca nazwa - likopen

Znaleziona w żywności, takiej jak: marchew, arbuz, czy pomidor, substancja o nazwie likopen pomaga nam utrzymać gładką skórę. Badania naukowe potwierdziły, że likopen poprawia strukturę skóry, dzięki czemu jej kondycja jest znacznie lepsza. W warzywach i owocach jest jej dużo, dlatego też nie zapominajmy o ich regularnym spożywaniu.

Rośnie popularność soi Rośnie popularność soi Shutterstock

Izoflawony

Jedź tofu i przekonaj się do mleka sojowego. Udowodniono, że ludzie, którzy jedzą pokarm bogaty w izoflawony mają mniej zmarszczek powstających pod wpływem działania promieniowania ultrafioletowego. Izoflawony to zastrzyk, który stymuluje działanie kolagenu. Możemy je znaleźć w ziarnach soi i innych roślinach strączkowych.

Łosoś jest rybą bardzo zdrowa i bogatą w wartości odżywcze, warto jednak zwracać uwagę na to czy pochodzi z hodowli czy poławiany jest wolno żyjący w morzu Łosoś jest rybą bardzo zdrowa i bogatą w wartości odżywcze, warto jednak zwracać uwagę na to czy pochodzi z hodowli czy poławiany jest wolno żyjący w morzu fot. Shutterstock

Kwasy Omega-3

Bardzo istotną cechą wykazaną przez badania jest to, że kwasy te spowalniają starzenie się komórek i pozwalają dłużej zachować młodość. Kwasy tłuszczowe omega-3 w dużych ilościach znajdują się m.in. w rybach, owocach morza, migdałach, orzechach. Eskimosi znaleźli się na pierwszym miejscu wśród ludzi cieszących się najlepszym zdrowiem na świecie. Naukowcy zauważyli, że ludzi ci mają niezwykle zdrowe serca, a częstość występowania dolegliwości związanych z tym narządem była o wiele mniejsza w porównaniu do innych populacji. Ryby, zwłaszcza morskie bogate są przede wszystkim w kwasy omega-3. Liczne badania potwierdzają, że dieta bogata w kwasy omega-3, ma również inne pozytywne skutki. Olej z ryb poprawia sprawność mózgu, w tym zdolności poznawcze i psychiczne samopoczucie. Dzięki nim prawidłowo rozwija się ludzki układ rozrodczy oraz oddechowy. Olej ten jest też znany z właściwości przeciwzapalnych oraz wspierających układ immunologiczny.

Zielona herbata Zielona herbata Fot. Shutterstock

Zielona herbata

Zamiast kolejnej filiżanki kawy ? wybierz zieloną herbatę. Przyśpiesza metamolizm, neutralizuje działanie wolnych rodników. Ma bardzo wiele flawonoidów, które są przeciwutleniaczami i działają antyrodnikowo. Najprościej rzecz ujmując przeciwdziała starzeniu się skóry. Najsilniejszy z nich galusan jest w swym działaniu 20 razy silniejszy od znanej już wszystkim witaminy C. Zawarta w niej tianina działa antybakteryjnie i antywirusowo. Regularne picie zielonej herbaty zmniejsza również nasz poziom cholesterolu.

Więcej o: