Urodowe postanowienia na 2012 rok!

Zacznij 2012 rok z nowymi, lepszymi postanowieniami dla siebie i swojej urody. Trenerzy, kosmetyczki i eksperci w temacie zdrowia radzą na co zwrócić największą uwagę!
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Sen

Największym błędem, który sprawia, że mamy mniej energii i siły na co dzień jest ograniczenie snu. Ma to również duży wpływ na ogólne samopoczucie i zdrowie. Gdy robimy się starsi, mamy poczucie, że nie mamy wystarczająco dużo czasu. Dlatego często siedzimy dłużej nocami oglądając telewizję, czy siedząc przed monitorem komputera. To błąd.

Najlepszą radą jest zachęcenie ludzi do korzystania z dobroczynnego 8-godzinnego snu każdej nocy. To proste rozwiązanie znacznie poprawi nasz własny komfort każdego dnia. Wypoczęty człowiek zupełnie inaczej funkcjonuje - mówi dr Susan S. Blum, założycielka i Dyrektor Centrum Zdrowia w Nowym Jorku.

Poza tym to już naukowo potwierdzone, że regularny 8-godzinny sen pozwala nam zachować młodość na dłużej!

Alkohol Alkohol fot. shutterstock

Ogranicz cukier i alkohol

Modyfikacja diety nie wymaga od ciebie jedzenia samych marchewek, selerów, czy picia zielonych drinków z osadem na dnie. Ograniczenie spożycia cukrów i alkoholu pozwoli twojemu organizmowi na lepsze oczyszczenie go z toksyn oraz szybsze spalanie tkanki tłuszczowej.

Cukier trafiający do krwioobiegu zakłóca dokładnie wyregulowaną i sterowaną różnymi hormonami gospodarkę cukrową organizmu. Krzywa cukrowa gwałtownie skacze w górę, a trzustka szybko pompuje insulinę - hormon, którego zadaniem jest obniżenie poziomu cukru we krwi. Nadmiar insuliny odciąga z krwi więcej glukozy, niż to jest konieczne.

Warto pamiętać, że wątroba broni się w ten sposób, że cały cukier, którego nie może zmagazynować zamienia w tłuszcz.

Alkohol z kolei spowalnia proces trawienia dostarczonych składników pokarmowych poprzez zaburzenie wydzielania hormonów trawiennych. W wyniku osłabionej funkcji trawienia, przyjmowane produkty nie są skutecznie rozkładane na proste, przyswajalne przez organizm cząsteczki.
Dostarczając organizmowi energii z takich źródeł jak tłuszcz, węglowodany i alkohol - tłuszcz będzie spalany przez organizm na końcu.

taniec taniec taniec

Muzyka i taniec odprężają

Nie jest to dla nikogo tajemnicą. Muzyka jest jak terapia na skołatane nerwy, poprawia nasz humor i samopoczucie.

Terapeuci polecają, by pod koniec dnia, tuż przed pójściem spać włączyć sobie przynajmniej na 10 minut swoją ulubiona muzykę. Warto przy tym potańczyć. Znacznie niweluje to poziom stresu, przyczynia się również do poprawy jakości naszego snu.

Kąpiel Thali'svelt Silhouette Bath w Baltica Wellness & Spa. Kod nagrody 05 Kąpiel Thali'svelt Silhouette Bath w Baltica Wellness & Spa. Kod nagrody 05

Weź kąpiel i oddychaj

Raz na jakiś czas kąpiel z bąbelkami jest wskazana. Dodaj płynu do kąpieli, kilka kropel olejku lawendowego i poćwicz głębokie oddychanie.

Głębokie oddechy mogą być niezwykle pomocne w zmniejszeniu napięcia, lęku i depresji, mówi Teri Dourmaskin, który posiada doktorat edukacji zdrowotnej z Columbia University w Stanach Zjednoczonych.

Ważne, by skupić się przy tym oddechu na brzuchu, a nie jak zawsze na klatce piersiowej. Weź głęboki oddech, koncentrując się powietrzu w brzuchu. Następnie zrób wydech przez usta.

Śmiech to zdrowie Śmiech to zdrowie Fot. Shutterstock

Śmiej się jak najwięcej!

Większe poczucie humoru poprawia naszą samoocenę, przynosi zadowolenie, rozładowuje napięcie i zwalcza stres, ponieważ uwalnia endorfiny (substancje chemiczne  zwane hormonem szczęścia, zmniejszające ból i wprawiające w dobry nastrój),

- poprawia krwiobieg, przyśpiesza bicie serca i krążenie krwi, oddech i tętno, dzięki czemu do organizmu dociera więcej tlenu,

- aktywizuje mięśnie brzucha,

- podczas śmiechu w ruch zostają wprawione mięśnie twarzy. Jest to dla nich świetny masaż. Dzięki niemu nasza skóra staje się jędrniejsza,

- lepiej funkcjonuje nasz układ odpornościowy.

Czy wiesz, że kiedy byłaś dzieckiem śmiałaś się aż 400 razy dziennie! Dorośli natomiast śmieją się średnio jedynie 15 razy dziennie.

Oddychaj i relaksuj się Oddychaj i relaksuj się Fot. Shutterstock

Medytuj!

Chcąc odreagować stres - medytuj. Wcale nie chodzi o układanie się na macie w ciszy i głęboką kontemplację, ale gdy znajdujesz się w stresującej sytuacji, która powoduje u ciebie nagłe spięcie - zamknij na chwile oczy i powtarzaj sobie w myślach swoją własną życiową mantrę. Nie jest ważne gdzie aktualnie się znajdujesz. Skup swoje myśli wokół czegoś pozytywnego.

Niektórzy ludzie są wiecznie nerwowi, ponieważ próbują ogarnąć umysłem zbyt wiele spraw naraz.

Jak wyszczuplić biodra? Jak wyszczuplić biodra? fot. Shutterstock

Ćwicz!

Znajdź swoja pasję! Ćwiczenia i taniec nie tylko poprawiają koordynację ruchową, kondycję, samopoczucie i koncentrację. Są idealnym sposobem na odstresowanie oraz rozładowanie złych emocji. Dzięki szybkim, intensywnym ruchom spalamy tkankę tłuszczową, kształtujemy mięśnie całego ciała i lepiej czujemy się w swoim ciele!

Oczyszczamy twarz - żele i pianki Oczyszczamy twarz - żele i pianki Fot. Shutterstock

Pielęgnacja skóry

Poświęcaj czas na regenerację i pielęgnację skóry. Nie tylko ciała, ale i twarzy. Doda jej to blasku, zdrowszego kolorytu, a ty sama będziesz czuła się lepiej. Pamiętaj o peelingach i maseczkach odżywczych. Stosuj je regularnie.

Raz na jakiś czas warto wybrać się na specjalistyczny zabieg do gabinetu kosmetycznego.

Projekt Marie-Louise Gustafsson ma sprawić, że?sprzątanie 
stanie się przyjemnością Projekt Marie-Louise Gustafsson ma sprawić, że?sprzątanie stanie się przyjemnością fot. Dutch Leather and Shoe Museum

Sprzątaj! :)

Brzmi dziwnie, ale ma sens. Wykonując tak proste i prozaiczne obowiązki domowe, jak robienie porządków w szafie, czy szufladzie  daje nam również w pewien sposób poczucie psychicznego oczyszczenia. Wyrzucamy stare rzeczy, robimy miejsce na nowe. Pozbywamy się złej, starej energii, robiąc symboliczne miejsce na coś nowego i lepszego.

Więcej o: