Kreska przed imprezą i czujesz się jak król? Zdziwisz się, jak widzą cię wtedy inni - taki przekaz ma mocna kampania GIS [WIDEO]

Główny Inspektorat Sanitarny nie miał dotąd szczęścia do kampanii. W 2015 r. media wyśmiały filmiki mające ostrzegać przed dopalaczami. Jak na tym tle wypada nowa kampania 'Melanż. Oczekiwania kontra rzeczywistość'? Na pewno jest lepiej zrealizowana.
Amfetamina. Oczekiwania kontra rzezcywistość Amfetamina. Oczekiwania kontra rzezcywistość Fot. youtube.com/watch?v=F6V-KhIVws8

Kreska przed imprezą i czujesz się jak król? Zdziwisz się, jak widzą cię wtedy inni - taki przekaz ma mocna kampania GIS [WIDEO]

Główny Inspektorat Sanitarny nie miał dotąd szczęścia do kampanii. W 2015 r. media wyśmiały filmiki mające ostrzegać przed dopalaczami. Jak na tym tle wypada nowa kampania pt. "Melanż. Oczekiwania kontra rzeczywistość"? Na pewno jest lepiej zrealizowana.

To, jak czuje się ktoś pod wpływem alkoholu lub narkotyków, a to, jak postrzega taką osobę trzeźwy obserwator, to dwa zupełnie inne światy. Taki przekaz ma nowa kampania społeczna realizowana przez Główny Inspektorat Sanitarny - "Melanż. Oczekiwania kontra rzeczywistość". Skierowana jest przede wszystkim do młodzieży. Próbuje mówić jej językiem, montaż i kadry naśladują styl teledysków. Klipy o dopalaczach z 2015 r. również miały być młode duchem, jednak efekt był (tragi)komiczny.

W dziesięciu nowych filmikach widać postęp - wyraźnie zwiększył się budżet, polepszyły zdjęcia i  montaż. Zapożyczono też konwencję popularnych memów "oczekiwania/rzeczywistość". Czy to wystarczy, żeby reklamy trafiły do zamierzonego odbiorcy?

Pokazujemy nastolatkom, że wyobrażenia związane z oddziaływaniem używek na organizm i wizerunek towarzyski w zderzeniu z rzeczywistością bywają rozczarowujące, a ich zachowanie pod wpływem tych substancji często jest żenujące. Przede wszystkim chcemy przemówić do wyobraźni młodzieży, pozostawiając ich z refleksją, a nie gotową tezą - komentuje dyrektor generalny GIS Marcin Bombrych na stronie instytucji.

Pomysł i realizacja są na plus, jednak GIS trudno uciec przed moralizatorskim tonem. Cykl filmików i specjalna strona Melanż.tv praktycznie stawiają znak równości między używkami tak różnymi, jak halucynogeny, alkohol czy nawet papierosy. Czarno-biała, surowa jak w szkole zakonnej wizja świata GIS może zrazić młodych, starszym zaś zupełnie obcy będzie system wartości z kampanii (bycie cool, co o mnie pomyślą INNI).

Nawet jeśli nastolatki znowu nie kupią przekazu GIS, widać, że instytucja stara się uczyć na własnych błędach, a prewencję uzależnień ubrać w atrakcyjne opakowanie.

Zobaczcie 10 nowych produkcji GIS i sami oceńcie - udane? >>

Grzyby. Oczekiwania kontra rzeczywistość Grzyby. Oczekiwania kontra rzeczywistość Fot. youtube.com/watch?v=ur0qwaNb_54

Grzyby. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Co dzieje się z człowiekiem po LSD Co dzieje się z człowiekiem po LSD Fot. youtube.com/watch?v=ODLJ2abgqGQ

LSD. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Tak działa marihuana Tak działa marihuana Fot. youtube.com/watch?v=ANtzVtbzoq0

Blanty. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Piwo Piwo Fot. youtube.com/watch?v=W2NZtJgkoHE

Browar. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Wódka Wódka Fot. youtube.com/watch?v=NuzWEeVQyGk

Wóda. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Jak wygląda palenie 'zioła'? Rzeczywistość nie pozostawia złudzeń Jak wygląda palenie 'zioła'? Rzeczywistość nie pozostawia złudzeń Fot. youtube.com/watch?v=uJtvX1ZbZRE&oref=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DuJtvX1ZbZRE&has_verified=1

Zioło. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Palenie fajek nie jest cool Palenie fajek nie jest cool Fot. youtube.com/watch?v=a64Ac7Ruq_U

Fajki. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Tak kończy się palenie szlugów Tak kończy się palenie szlugów Fot. youtube.com/watch?v=_SrLgQ6zcBI

Szlugi. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Dobra 'zabawa' trwa do czasu Dobra 'zabawa' trwa do czasu Fot. youtube.com/watch?v=uMd_kHxO5Co

Amfa. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Więcej o:
Komentarze (24)
Kreska przed imprezą i czujesz się jak król? Zdziwisz się, jak widzą cię wtedy inni - taki przekaz ma mocna kampania GIS [WIDEO]
Zaloguj się
  • antykonformista

    Oceniono 19 razy 19

    Znając psychikę młodych ludzi.... takie kampanie nie mają sensu. Zobaczą to raz, dwa, obśmieją z kumplami (to ważne że z kumplami) i na tym się skończy. Ktoś wychodzi z błędnego założenia, że młody człowiek to jest młody człowiek i już. Nie. Młody człowiek to przede wszystkim jego ŚRODOWISKO. i jak się przypadkiem, lub z premedytacją, z wyboru lub konieczności, dorobił takiego środowiska, to ŻADNA kampania go z tego nie wyrwie.

    Może jak by się taki/taka spotkali ze swoim idolem (pustakiem celebrytą, więc to czysta fantazja) to by miało sens. Może, gdyby ich zebrać w grupy, takie właśnie koleżeńskie, i GRUPOWO wysyłać na psychoterapię, a raczej socjoterapię. Po roku, dwóch, przy odpowiednim prowadzącym (ENTJ i to z charyzmą!) i jakiejś własnej chęci to by dało radę.

    Kampania to niestety pieniądze wyrzucone w błoto. Chyba, że zatrudniliby jakiegoś współczesnego Bernaysa i przeznaczyli na to miliard złotych. Ale za taką kasę, to problem można rozwiązać na różne sposoby....

  • ateistaoddziecka

    Oceniono 20 razy 10

    Amfetaminę zażywali masowo żołnierze amerykańscy i angielscy w czasie wojny, potem piloci w latach '60. W tym samym czasie zapisywano ją kobietom na odchudzanie.
    Ostatnio stała się szatańskim narkotykiem z trupią czaszką... oczywiście alkohol, od którego uzależnionych jest kilka milionów Polaków, wstrętny narkotyk zamieniający człowieka w agresywną zarzyganą świnię, można cały czas kupić 24h/7d.
    I dlatego takie kampanie NIE MAJĄ SENSU, durnie.

  • heleuta

    Oceniono 6 razy 6

    Poproszę klip PiS oczekiwania kontra rzeczywistosc

  • ladne_sny

    Oceniono 6 razy 6

    kampania, która mówi: zobacz jak widzą cię inni, odbijaj się w oczach innych, walcz o akceptację innych, nie wyróżniaj się spośród innych. a co mają do tego substancje psychoaktywne? naprawdę opinia ludzi w autobusie ma powstrzymać kogoś od zapalenia gandzi czy zjedzenia grzybka?

  • golass

    Oceniono 11 razy 5

    ktos kto wymyslil te spoty w ogole nie kuma o co chodzi w narkotykach. akurat to, co sobie naprawde inni pomysla/zobacza/itp. konsumatora narkotykow zupelnie nie obchodzi. w ogole to czyjas opinia o nas - po narkotykach czy bez - niewiele nas powinna obchodzic, no chyba ze chcemy sie unieszczesliwic. w sumie narkotyki - jesli zazywane rozsadnie - pomagaja szybko wyczaic, ze jedyne, co sie liczy, to byc w zgodzie z samymi soba, a nie tym, co by chcialo spoleczenstwo, rodzice, sasiedzi itd.

  • nwo2012

    Oceniono 4 razy 4

    Bardzo dobra reklama, gdzie to można kupić?

  • alik-w-plomieniach

    Oceniono 1 raz 1

    Filmik o jaraniu zielska to największy rzadzioch tej kampanii.
    Koleś robi w nim dokładnie to co wszyscy, czyli żre pizzę na kanabie i słucha hip-hopu. No i fałszuje przy tym, ale inni potrafią fałszować na całkiem trzeźwo pod prysznicem, a nie macie pojęcia jak to się niesie przez pion wentylacyjny.

  • nuydones

    Oceniono 1 raz 1

    dno, łajdackie podejście do choćby marihuany, ludzie jak coś robicie z głową to nigdy ale to nigdy nie pójdziecie dalej i nie będziecie przeginać, zależy to tylko od tego na ile pozwalacie innym i samokontroli. nie dajcie się !!! innych chemicznych związków nie zażywać ! tylko natura. w polsce państwo znów broni bandytów bo ani nie można legalnie kupić maryśki a jak kupujesz to nie wiesz co to jest bo nikogo rawie to nie interesuje, nie wiesz jaka jakość, nie masz gwarancji, bo nikt tego nie kontroluje, polska syfem płynaca, nie dość że powietrze nas zabija to rządzący wyglądają jak znawcy ludzi, popatrzmy na naszego "dzielnego" ministra zdrowia, łon to wie jak żyć i co mamy robić, a zmienia zdanie jak prezes mu każe, gdzie tu moralność ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX