Dee Dee, która szukała Wojtka, nie będzie już reklamować Reserved. Marka przeprasza: "Nadużyliśmy zaufania"

18.04.2017 13:32
Destene Kinser, czyli Dee Dee szukająca Wojtka w kampanii #polskichłopak Reserved. Marka zregnowała z publikowania materiałów reklamowych z jej udziałem

Destene Kinser, czyli Dee Dee szukająca Wojtka w kampanii #polskichłopak Reserved. Marka zregnowała z publikowania materiałów reklamowych z jej udziałem (https://www.instagram.com/destenemarie/)

Miesiąc temu furorę zrobiła viralowa kampania Reserved. Apel zakochanej Amerykanki wzruszył Polaków, a gdy okazał się fejkiem - wywołał w nich święte oburzenie. Dlatego postać Dee Dee usunięto z reklamy marki.

Jednym z hitów marca na polskim YouTubie było wideo ślicznej Amerykanki, która z rozrzewnieniem wspominała poznanego na koncercie przystojnego Wojtka i prosiła Polaków o pomoc w jego odnalezieniu. Film oczywiście okazał się fejkiem, a dziewczyna - instagramową modelką nazwiskiem Destene Kinser. Zanim prawda wyszła na jaw, wideo przekroczyło dwa miliony wyświetleń, powstało też kilkadziesiąt parodii i analiz kampanii.

Nie pamiętasz kontrowersyjnej kampanii Reserved? Przypomnij sobie

Gdy ujawniono, że poszukiwania Wojtka to tylko sprytny koncept agencji reklamowej Warsaw Creatives, klienci poczuli się oszukani. Co bardziej zapalczywi umieszczali zjadliwe komentarze na FB Reserved, a nawet nawoływali do bojkotu marki. Po stronie oburzonych internautów stanął doświadczony dziennikarz Michał Zaczyński, argumentując, że w czasach "postprawdy" i informacyjnego chaosu, unikanie reklam z niespodzianką należy do dobrego tonu.

Pierwsze oficjalne zdjęcie z kampanii Reserved #polskichłopak. Tak wyglądają 'zakochani' Dee Dee i WojtekPierwsze oficjalne zdjęcie z kampanii Reserved #polskichłopak. Tak wyglądają 'zakochani' Dee Dee i Wojtek Reserved

Dziś Reserved przeprasza za niefortunną kampanię. Sprawę skomentowała w rozmowie z wirtualnemedia.pl dyrektor marketingu Reserved:

Zasięg akcji przerósł nasze oczekiwania. Nadużyliśmy zaufania dużej grupy internautów. To jest dla nas wszystkich wniosek na przyszłość, jak bardzo ostrożnie trzeba dobierać treści do publikacji w sieci, mając świadomość tego, jak duży jest poziom zaufania Polaków do treści publikowanych w internecie. Zbyt lekko potraktowaliśmy mechanizm, w którym zaangażowaliśmy tak bardzo emocje internautów [...] Przykro nam, że tak się stało i wszystkie te osoby bardzo przepraszamy - tłumaczy Agnieszka Łobuszewska.

Uznanie premiery kampanii Reserved #polskichłopak za chybione posunięcie ma też inne konsekwencje. Światła dziennego nie ujrzą żadne materiały reklamowe z udziałem Dee Dee, oprócz powyższego, ujawnionego jeszcze w marcu, zdjęcia. Zamiast tego marka grupy LPP skupi się na autentycznych bohaterach, "polskich chłopakach" właśnie. Na razie są to trener personalny Tomek Sobociński i top model Dominik Sadoch.

Ostrożność marki można tłumaczyć kiepską passą wizerunkową. W ostatnich tygodniach zaliczyła spór z Local Heroes o skopiowanie wzoru przypinki, a ze sklepów zniknęły męskie koszule, według niektórych internautów zbyt podobne do tych brunatnych, hitlerowskich.

Czy decyzja o usunięciu "Dee Dee" jest słuszna? Dziewczyna zdążyła zyskać już sporą rozpoznawalność w naszym kraju. Po ujawnieniu mistyfikacji, portale plotkarskie solidarnie ogłosiły Destene Kinser nową seksbombą social media. Trochę szkoda marnować jej potencjał, ale ponowne zatrudnienie modelki wymagałoby od Reserved sporej odwagi...

Zobaczcie zdjęcia Destene Kinser w GALERII. Chcielibyście zobaczyć ją w kampanii Reserved?

Dress for Less odc. 16 - Jessica Mercedes w koszuli z falbaną i luksusowych wiązanych balerinach

Czy modelka obsadzona w roli Dee Dee powinna nadal reklamować Reserved?
Zobacz także
Komentarze (67)
Dee Dee, która szukała Wojtka, nie będzie już reklamować Reserved. Marka przeprasza: "Nadużyliśmy zaufania"
Zaloguj się
  • kapitan.kirk

    Oceniono 42 razy 28

    <<<To jest dla nas wszystkich wniosek na przyszłość, jak bardzo ostrożnie trzeba dobierać treści do publikacji w sieci, mając świadomość tego, jak duży jest poziom zaufania Polaków do treści publikowanych w internecie.>>>

    Fajny tekst - nasza kampania była w sumie świetna, tylko głupie Polaki do niej nie dorosły :-D

  • dioskorides

    Oceniono 49 razy 17

    Ta chudzizna to ma być sexbomba ??

  • jaroslaw511

    Oceniono 27 razy 15

    jaśniepanek jego ekscelencja dyrektor marketingu to ściemniacz i manipulant bez grama honoru.
    zamiast się przyznać do kłamstwa zwala winę na "naiwnych polskich internautów", a nazywanie swojego blagierstwa i manipulanctwa "mechanizmem angażowania emocji" to dno reklamiarskiego zeszmacenia.

  • ekonomiaglupcze

    Oceniono 17 razy 9

    Chuda z napompowanymi wargami ma być seksbombą? żenada
    żenada

  • szaja25

    Oceniono 13 razy 9

    Czyli, Dee Dee wyrzucili, bo nie ma "kwalifikacji" , jak z Misiewiczem :) Reserved niewinny :)

  • prawdaprawdaprawda

    Oceniono 9 razy 9

    Reserved zawinił, Dee Dee zawiesili?

  • weasel_wiesel

    Oceniono 20 razy 6

    Ta anoreksyczna kukła - lansowana przez cioty bojące się realnych kobiet - jest warta jej "fanów"!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane