Balenciaga znów szokuje. Najnowsza kampania wygląda jak odrzuty z rodzinnego albumu

Sprane kurtki z ortalionu, modele o martwym wzroku i paskudne tła z zakładu fotograficznego w prowincjonalnym centrum handlowym. Uwierzycie, że to kampania reklamowa luksusowej marki?

36-letni Gruzin Demna Gvasalia sprawił, że o szacownym domu Balenciaga znów jest bardzo głośno, głośniej niż kiedykolwiek w XXI wieku. To on wylansował "marynarki dziadka" z superszerokimi ramionami i kolorowe kozaki z elastyku, które zalewały później półki Zary. Czy dzięki niemu pokochamy ortalionowe kurtki z demobilu i prochowce ekshibicjonistów?

Na razie projektant napotkał na opór. "Polski Vogue 1988", "Rosja w latach 90.", "ubrania jak z Primarka", "portret rodzinny seryjnych morderców" - tak zdjęcia z najnowszej kampanii Balenciagi komentowano na Instagramie domu mody. Rzeczywiście, ciuchy z reklamy męskiej kolekcji na wiosnę wyglądają jak wyszperane na strychu, a modele w najlepszym razie jak bohaterowie seriali z lat 80., w najgorszym - jak groźni degeneraci.

Szokująca kampania Balenciaga na wiosnę 2018 - ZOBACZ ZDJĘCIA

Choć w kampanii znalazło się też kilka milszych dla oka ujęć (np. rodzinne zdjęcia promujące dziecięcą kolekcję Balenciagi), fani marki wydają się już trochę zmęczeni lumpeksową estetyką. W tonie "król jest nagi" wypowiada się także jeden z najważniejszych krytyków mody w Polsce, Michał Zaczyński:

Przewrotne? Raczej przaśne, bo to wszystko, co najgorsze z mody lat 90. Ale też i cwane. Balenciaga nie zadaje sobie minimalnego trudu reinterpretacji, odświeżenia czy zabawy tą estetyką, lecz wciska nam ją wiernie odtworzoną za setki, jeśli nie tysiące euro - czytamy na fanpage'u dziennikarza.

Posądzenie Gvasalii o lenistwo to dość nowy wątek w dyskusji o jego twórczości. Siłą projektanta zawsze było wsparcie branży mody. To styliści wylansowali jego własną markę Vetements, zachwycając się odwagą twórcy, który przywracał godność brzydocie i lansował "stylówkę" z postsowieckich blokowisk. Sytuacja się skomplikowała, gdy Gruzin przeniósł swoje przyzwyczajenia do francuskiego domu mody z tradycją.

Nowa, "obciachowa" Balenciaga bije rekordy sprzedaży, ale coraz częściej pojawiają się też głosy, że metamorfoza marki poszła za daleko. W końcu Cristobal Balenciaga słynął z bezbłędnej elegancji i raczej nie uwierzyłby, co z jego nazwiskiem zrobili następcy.

Zarzut Zaczyńskiego może więc zwiastować kres zachwytów nad spranym denimem i wyblakłym ortalionem z butików Balnciagi. Nas już ten styl trochę nudzi. Zwłaszcza, że w Polsce mieliśmy (sporo wcześniej!) własnego prowokatora, piewcę obciachu i brzydoty - nieco zapomnianego Maldorora. Artysta i jego klapki Kubota przenieśli się do Berlina, gdzie projektant założył butik o wdzięcznej nazwie "Wsiura". Szkoda, że to nie Polak został królem postsowieckiego szyku. Być może wyprzedzał swoją epokę...

Szokująca kampania Balenciaga na wiosnę 2018 - ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej o:
Komentarze (18)
Balenciaga znów szokuje. Najnowsza kampania wygląda jak odrzuty z rodzinnego albumu
Zaloguj się
  • nicpon007

    Oceniono 34 razy 32

    Dobra, wszystko fajnie, a Ania Lewandowska nosiła?

  • naz_niepoprawna

    Oceniono 25 razy 21

    Durnoty polecą kupować, bo metka z domu mody i w internetach napisano, że modne.

    Tak się trzepie hajs na durnotach.

  • krissey

    Oceniono 21 razy 19

    Bardzo ch*jowa kurtka dzinsowa z napisem Balenciaga na plecach i wydartym kolnierzem
    £835
    Grubo.
    I trzeba rezerwowac dzis zeby odebrac w lutym 2018...

  • dziennikarz12

    Oceniono 14 razy 12

    o jakim szoku tu mowa?? za komuny ciuchy mialy jakosc!!!!! nie to gowno co teraz w sklepach!!!!! rebooki adidasy ktore kupowalem w laytach 70 80 mam do dzisiaj!!!! nie smierdza klejem ,potem itp!!!! nie wygladaja na nowe ale nic sie nie odkleilo,nie ma dziury itp!!!!a mam juz 60 lat!!!!leevis kurtke i spodnie kupilem w 1986 roku i mam do dzisiaj!!!! ile razy byly w pralce????? ciuchy kupowane w polsce mam do dzisiaj i chodze w nich!!!!! byly dobre czasy jakosc i produkowane w kraju nie w wietnamie korei chinach!!!!!! ludzie placa krocie za gowniane nike adidasy rebooki.niska jakosc syf smierdzi!!!!!!!

  • wloczykijas

    Oceniono 10 razy 6

    Czyli jak sprzedać coś kiczowatego, wciskając ludziom, że to "świetna marka"... Ta linia produktów (jeśli chodzi o materiał, kolorystykę itp.) mogłaby się szczególnie dobrze przyjąć w niezamożnych społeczeństwach takich jak polskie - nie dziwi, że projektant jest właśnie z Polski. Dla producenta tanio i zyskownie, dla klienta - "lipa", ale na tym przecież jadą wszyscy. Mogę zrozumieć taką konwencję jedynie w formie żartu, ale nie ubrań na co dzień.

  • zegrz

    Oceniono 18 razy 6

    Luksusowe marki się nie reklamują. Coś co się musi reklamować nie jest luksusowe.
    Chyba, ze chodzi o "luksus dla ubogich"...

  • binabal

    Oceniono 2 razy 2

    na te nagłówki to j€z Fakt prześcigacie... Co tym szokującego? Jakby byli nago albo się gwałcili to jeszcze można nazwać szokującą choć w dzisiejszych czasach to nie wiadomo..Szokujące ale i zaangażowane to były kampanie Benettona w latach 90 (ksiądz całujący zakonnicę, chory na aidsitd)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX