Ta piękna Francuzka ma 97 tys. fanów na Instagramie. Ale każde jej zdjęcie skrywa wstydliwy sekret. Zauważysz?

Użytkownicy Instagrama lubią pokazywać swoje wyidealizowane życie na zdjęciach i nagraniach. Rzadko jednak zdają sobie sprawę, że obraz potrafi powiedzieć znacznie więcej, niż widać na pierwszy rzut oka. Problem najlepiej ilustrują zdjęcia @louise.delage.

Konto @louise.delage jest jednym z tych, które mocno angażują swoich obserwatorów. Ładne zdjęcia w różnych sceneriach pokazują idealne życie pięknej dziewczyny - to użytkownicy lubią najbardziej. Instagrammerka skrywa jednak tajemnicę - jest uzależniona od alkoholu. Przez niemal dwa miesiące żaden z obserwatorów tego nie zauważył. Tak jak faktu, że Louise nie istnieje naprawdę. Dziewczyna ze zdjęcia tylko wcielała się w jej rolę - robiła to przez cały czas trwania tajemniczej kampanii społecznej.

Konto, które ma obecnie ponad 106 tys. obserwatorów, zostało stworzone przez francuską agencję reklamową BETC na zlecenie dla Addict Aide, organizacji walczącej z uzależnieniem od alkoholu. Założeniem kampanii było przyciągnięcie uwagi młodych odbiorców, którzy zdecydują się śledzić życie dziewczyny w internecie. Instagramowe konto Louise z pozoru niczym się nie różni od innych prowadzonych przez jej rówieśniczki. Poza jednym szczegółem - na każdym zdjęciu pojawia się alkohol, widoczny na pierwszy rzut oka albo dyskretnie ukryty w tle.

Szef agencji BETC tak skomentował kampanię:

Mam nadzieję, że kampania otworzy ludziom oczy i wiele osób skontaktuje się z Addict Aide, żeby pomóc tym, którzy mają problem z nałogiem. Mam wrażenie, że w mediach społecznościowych próbujemy udowodnić, jak bardzo jesteśmy idealni, a w rzeczywistości jest zupełnie inaczej.


Kampania społeczna Addict Aide pokazuje, jak łatwo przeoczyć czyjeś uzależnienie od używek, nawet w ekshibicjonistycznych w mediach społecznościowych. Kieliszki wina i puszki z piwem w ręku Louise łatwo wtapiają się w tło i wyglądają na zdjęciach tak naturalnie, że odkrycie ich ciągłej obecności jest wręcz szokujące. Może warto przejrzeć pod tym kątem swoje zdjęcia z wakacji?

Zobaczcie też zamykające eksperyment wideo, w którym "Louise" zostaje zdemaskowana:

Czarny poniedziałek - ogólnopolski protest kobiet. Co by się stało, jeśli dołączyłyby do niego wszystkie Polki?

 Powodem do niepokoju mógłby być także dobry wynik w poniższym quizie:

Więcej o:
Komentarze (50)
Ta piękna Francuzka ma 97 tys. fanów na Instagramie. Ale każde jej zdjęcie skrywa wstydliwy sekret. Zauważysz?
Zaloguj się
  • alt-stettin

    Oceniono 112 razy 102

    Efekt może być zgoła odmienny, bo zdjęcia sugerują, że picie alkoholu jest fajne.

  • diesel_poznan

    Oceniono 80 razy 56

    Jakoś nie zauważyłem, bo większość moich zdjęć na FB wygląda podobnie. Uprzedzę pytania. Nie, nie mam problemów z alkoholem. Skończyły się jak w moim bloku otworzył się monopolowy 24h ;)

  • twzelnik

    Oceniono 53 razy 37

    Kampania mnie przekonała!

    Po pierwsze - utwierdza mnie w heteroseksualizmie! ;-)))
    Po drugie - że piwo, czy wino do obiadu to oczywistość.
    Po trzecie - że odrobina alkoholu nie jest zła również poza stołem.

  • heresy

    Oceniono 32 razy 30

    Autorzy pomysłu myśleli, że właśnie wpadli na coś niesamowitego, a wyszło.... trochę dziwnie. Jak osoba pijąca może mieć tylko same właściwie pozytywne, kolorowe zdjęcia. Kampania miałaby większy sens, jakby z biegiem czasu jej zdjęcia stawały się coraz mocniejsze - mroczne, bez przyjaciół, zabawy, może mniej dopracowane, ruszone, ziarniste. Może wówczas opinie pytałaby co się stało, ktoś poczułby problem, a tak całość wyszła na zabawny trik, przy czym większość zapamięta śliczną, uśmiechniętą kobietę, epatującą seksem, a nie chodziło zupełnie o to.

  • vontomke

    Oceniono 37 razy 29

    Jak dla mnie ta kampania zachęca do kupowania butelek z alkoholem.

  • kwiatpatologii

    Oceniono 22 razy 22

    A pod instagramową historyjką quiz - "Rozpoznasz, który to alkohol po obrysie jego butelki?"

  • karol_wald

    Oceniono 19 razy 11

    Zauważyłem jeden szczegół łączący zdjęcia: ładne cycki, pewnie naturalne i się obawiam czy to już objaw alkoholizmu, czy mogę jeszcze trochę pooglądać.
    A na serio to kampania rzeczywiście zachęca raczej do picia niż szukania uzależnień.

  • aszolina

    Oceniono 16 razy 10

    Ależ pi*rdolicie. Kto miał zrozumieć wydźwięk kampanii ten zrozumiał. Nikogo nie ruszają kampanie ukazujące patologię i bezdomnych z wódką, bo nikt się z takimi ludźmi nie identyfikuje, każdy myśli "mnie to nie dotyczy". Ta kampania nie pokazuje, że picie jest "fajne", tylko wyczula, że alkoholizm nie dotyczy tylko lumpa pod monopolowym - a większości ludzi tak się wydaje. Znam osoby, którzy zaczynają mieć ten problem, na każdym zdjęciu z kieliszkiem, kuflem, alko codziennie po pracy, na każdym spotkaniu ten przysłowiowy mały kieliszek wina. Codziennie. Oczywiście, jeśli mamy wysoki status społeczny i pijemy drogie trunki to nas ten problem nie dotyczy, tak większość wlasnie myśli. Bardzo dobra kompania.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX