Maffashion najbardziej wpływową blogerką modową na świecie. Znalazła się na czele prestiżowego rankingu

O takim sukcesie polska blogosfera jeszcze niedawno mogła tylko pomarzyć. Maffashion, czyli Julia Kuczyńska, uplasowała się na pierwszym miejscu rankingu blogerów opublikowanego na WWD.com. Kryterium nie była liczba obserwatorów, a wartość przychodu wygenerowanego dla marek.

Maffashion światową liderką?

Ranking opracowany przez agencję Tribe Dynamics obejmuje nazwiska dwudziestu influencerów z dziedziny mody i urody, porządkując ich według earned media value, czyli tzw. ekwiwalentu reklamowego. Każdej publikacji przypisano konkretną wartość pieniężną, oceniając, jaką kwotę musiałaby dana marka przeznaczyć na reklamę, by wygenerować porównywalny zysk. Według Tribe Dynamics to właśnie Julia Kuczyńska zarobiła dla marek modowych w 2016 r. najwięcej - w sumie prawie 65 milionów dolarów.

Maffashion (Julia Kuczyńska) zajęła pierwsze miejsce w rankingu blogerów generujących rekordowe zyski dla marek modowych i kosmetycznychMaffashion (Julia Kuczyńska) zajęła pierwsze miejsce w rankingu blogerów generujących rekordowe zyski dla marek modowych i kosmetycznych screen wwd.com

Skąd ta astronomiczna kwota, skoro nazwiska z dalszych pozycji rankingu mają zdecydowanie więcej fanów niż Polka? Chodzi również o zaangażowanie osób obserwujących danego blogera i ich gotowość do kupowania tego, co nosi ich idolka. A to wcale nie zależy od rozpoznawalności na arenie międzynarodowej. Przykład? Na drugim miejscu rankingu uplasowała się założycielka kanału YouTube Nikkie Tutorials. Filmy Nikkie de Jager regularnie ogląda ponad 6 milionów osób, ale autorka zarobiła dla marek "jedyne" 59 mln USD.

Stylizacje Maffashion w Paryżu - ZDJĘCIA

Międzynarodowa kariera Polki


Maffashion przyzwyczaiła się już do oglądania swoich zdjęć w zestawieniach najlepszych stylizacji na Vogue.com czy Harpersbazaar.com. W tym tygodniu zdążyła też pochwalić się obecnością na łamach papierowej edycji amerykańskiego "Glamour". Jednak widok swojego nazwiska w tytule artykułu na WWD.com był dla niej niespodzianką. Women's Wear Daily, którego drukowana edycja ukazywała się od 1910 r., pozostaje najważniejszym źródłem informacji o branży mody.

Co za dzień! Co za miesiąc! Ciągle nie wierzę, że takie rzeczy się dzieją. TA informacja jest jakimś szokiem nie do opisania! To chyba jedno z najważniejszych wyróżnień, sukcesów, jakie do tej pory mi się przytrafiły! Jedno wielkie WOW!!!! - komentuje swój sukces na Instagramie Maffashion.

Co to oznacza dla samej zainteresowanej? Ogromne pieniądze. W międzynarodowym świecie mody Julia jest już bez wątpienia znaną twarzą, teraz ma szansę stać się znanym nazwiskiem. WWD jest uważnie śledzone przez całą branżę, a dla międzynarodowych korporacji ranking jest jasną wskazówką, komu zaproponować kontrakt jeszcze w tym tygodniu.

 

Jeśli Maffashion dobrze wykorzysta swoją szansę (pierwszym krokiem mogłoby być uruchomienie anglojęzycznej wersji bloga), może liczyć na bardzo lukratywne międzynarodowe kampanie reklamowe. Dobrym przykładem jest bloger urodowy Manny Gutierrez (miejsce 18), który w tym sezonie został pierwszym mężczyzną w historii reklamującym Maybelline. Julii Kuczyńskiej życzymy sukcesów podobnej skali. Już udało jej się wprawić w osłupienie wszystkich, którym wydawało się, że sława polskich blogerek ogranicza się do warszawskich salonów.

 

Więcej o:
Komentarze (58)
Maffashion najbardziej wpływową blogerką modową na świecie. Znalazła się na czele prestiżowego rankingu
Zaloguj się
  • menel13

    Oceniono 35 razy 25

    Z tekstu wynika że blog jest tylko po polsku.
    Czyli wychodzi prawie 2000$ zysku na jednego potencjalnego klienta.
    Czyli dużo więcej niż potencjalny klient wydaje rocznie na ciuchy.
    Czyli bełkot.
    cbdu

  • perun1984

    Oceniono 27 razy 19

    Świat zwariował..

  • brylant1

    Oceniono 36 razy 18

    pierwsze słyszę co to za persona? skąd te liczby? manipulacja na 100% + reklama tak dziś się sprzedaje, blogerka i 6 mln idiotów czytających i oglądających jakiegoś pustaka?!! - artykuł sponsorowany tak to powinno brzmieć

  • maxthebrindle

    Oceniono 19 razy 11

    Blogerka modowa okazała się genialnym influencerem w blogosferze. Oceniając jedynie na podstawie earned media value branża skonkludowała, że blogerka modowa pobila blogera urodowego. Normalnie WOOOW. Podwójne!
    A ja, idiota, posyłam córkę na medycynę. I jeszcze uczę ją, że kiedy mówi po polsku, to ma uywać polskiego. I podobnie w każdym z pozostałych trzech jezyków, którymi biegle włada - bez mieszania, bo to nienajlepiej świadczy o inteligencji mówiącego (piszącego też, przygłupy redakcyjne).

  • mzyo

    Oceniono 10 razy 8

    Ładny brzuch, ale i tak nie wiem kim jest ta Pani. Zasadniczo, to gratuluję sukcesu. jednocześnie płaczę nad tym dokąd zmierza dzisiejszy świat :-(

  • iffa4

    Oceniono 14 razy 8

    Nie mój świat, mam to głęboko w du.pie, dziwię się, że ktoś się tym interesuje.
    Ale.
    Jeżeli dziewczyna odniosła taki sukces, bardzo, bardzo serdecznie jej GRATULUJĘ! :)
    Życzę, żeby to był początek takich sukcesów.
    Dziewczyno, dajesz ! :)

    PS. zawistników z forum też zachęcam do szczerego ucieszenia się sukcesem Maffashion. W czym wam przeszkadza, że dziewczyna jest znana i robi forsę?

  • ankawwa

    Oceniono 15 razy 7

    Wiecie jak to się odbywa ? Wielkie firmy typują daną osobę na "gwiazdę" bloga. A mając potężne środki na jego kampanię i sztab ludzi do kreowania wizerunku windują pozycję na szczycie Google. Taka "gwiazda" jest tylko łącznikiem między korporacją a portfelem klienta. Nie jest możliwe by bez wielkich nakładów finansowych tak się w internecie wypromować. A tej "gwieździe" słyszy i widzi się wszędzie. Proszę sobie założyć bloga i bez pieniędzy wypromować go, nie ma szans.

  • norbertrabarbar

    Oceniono 6 razy 4

    A niech ma dziewczyna - sama sobie zapracowała. Z jej przychodów biedaki mają 500+ i ból du*y.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX