Erotyczny trening - ćwicz mięśnie Kegla

kk
23.09.2011 10:05
A A A

shutterstock

Mięśnie te współuczestniczą w podtrzymywaniu macicy i kontrolowaniu pęcherza, wpływają również na doznania seksualne. Warto je ćwiczyć szczególnie podczas ciąży i po urodzeniu dziecka.
Identyfikacja

Mięsień łonowo - guziczny, zwany także mięśniem Kegla otacza i podtrzymuje narządy płciowe, cewkę moczową i odbytnicę. Jak go zlokalizować? Gdy oddajesz mocz, spróbuj zatrzymać tą czynność w trakcie. Innym prostym sposobem identyfikacji tych mięśni jest włożenie dwóch palców do pochwy (najlepiej leżąc). Kiedy je napniesz, poczujesz, jak zaciskają się one wokół palców. Na początku ucisk może być słaby, ale stopniowo będzie coraz silniejszy. Jeśli Ci się udało, to znaczy, że użyłaś właśnie mięśni Kegla. To naturalna reakcję kobiety podczas przeżywania orgazmu. Następuje wtedy kilka do kilkunastu skurczy różnych grup mięśniowych, w tym łonowo-guzicznego. Dzięki ćwiczeniom kurczenia i rozkurczania mięśnia Kegla kobiecie jest łatwiej wywołać orgazm podczas stosunku płciowego.

Jak ćwiczyć?

Ćwiczenia polegają na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśni okolic pochwy i krocza. Nie są one trudne, trzeba tylko wiedzieć, o które mięśnie chodzi, i zabrać się do działania. Lekarze odradzają wykonywanie ćwiczeń podczas oddawania moczu, bo wtedy pęcherz nie zostanie opróżniony do końca, a to może doprowadzić do zapalenia dróg moczowych. Ćwiczenia możesz wykonywać właściwie zawsze i wszędzie - w windzie, w kolejce na poczcie, w pracy przed komputerem.



Ćwiczenie 1

Połóż się na plecach lub stań w lekkim rozkroku. Napnij tę grupę mięśni, policz do 5 i powoli je rozluźnij. Chwilę odpocznij i powtórz ćwiczenie. Na początek zrób serię 5 skurczów i rozkurczów i powtarzaj ją 3 razy dziennie. Po tygodniu zwiększ liczbę skurczów do 10-15 i wykonuj codziennie po kilka serii. Możesz modyfikować ćwiczenia, np. wydłużając skurcz do 10 sekund lub napinając i rozluźniając mięśnie tak szybko jak potrafisz. Wariantów jest wiele. Ważne, by ćwiczyć regularnie i jak najwięcej.

Ćwiczenie 2

Połóż się na plecach i ugnij kolana. Stopy i nogi trzymaj złączone razem. Unieś miednicę do góry, ale w taki sposób, aby dolna część kręgosłupa leżała na podłodze. W teki pozycji wytrzymaj 7-9 sekund, po czym rozluźnij, opuszczając miednicę. Powtórz ćwiczenie 5 razy.

Ćwiczenie 3

Mięśnie Kegla możesz wzmocnić także za pomocą kulek gejszy. Kulki umieszcza się w pochwie i nosi codziennie kilka godzin. Oprócz tego, że wzmacniają mięśnie pochwy to dostarczają niesamowitych przeżyć i rozkoszy.

Efekty

Ćwiczenia Kegla są bardzo skuteczne, pod warunkiem że wykonuje się je systematycznie i prawidłowo. Doktor Kegel zalecał wykonywanie ćwiczeń trzy razy dziennie przez minimum 5-10 minut. Aby ćwiczyć prawidłowo, powinnaś: napinać mięśnie dna miednicy (otaczające pochwę, cewkę moczową i odbytnicę), ale bez napinania mięśni pośladków i brzucha. Na początku ćwiczeń może być ci trudno dlatego kontroluj ręką czy twój brzuch jest napięty. Jeśli tak to się rozluźnij i spróbuj jeszcze raz. Należy unikać ćwiczeń podczas oddawania moczu, bo utrudnia to opróżnienie pęcherza, co może wywołać infekcję normalnie oddychać (nie wstrzymywać oddechu). Mocne mięśnie dolnych partii sprawią, że twój seks będzie jeszcze wspanialszy niż dotychczas. Kobiety, które mają słabe mięśnie Kegla mają problem z osiągnięciem orgazmu. Dzięki ćwiczeniom tych mięśni sprawisz że zarówno ty będziesz lepiej czuć partnera jak i on Ciebie. Nie można zapominać o pozaseksualnych korzyściach: zapobieganie problemom nietrzymania moczu, wypadania macicy, łatwiejszy i mniej bolesny poród oraz szybszy powrót do formy po ciąży i porodzie. Efekty ćwiczeń będą widoczne dopiero po kilku tygodniach, jeśli rzeczywiście regularnie je wykonywałaś. Mężczyznom zaś mocny mięsień Kegla umożliwia pełną kontrolę nad ejakulacją.



Tagi:

Zobacz także

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Komentarze (5)
Zaloguj się
  • Gość: popieram

    Oceniono 16 razy 12

    No nie ma mięśni Kegla - ale nazwa ta funkcjonuje potocznie i nie ma powodu krzyczeć. :)
    Ciekawe dziękuje za tekst :)

  • plumbumplumbum

    0

    Świetnie, że coraz częściej zwraca się uwagę na rolę mięśni dna miednicy i możliwość ich wzmacniania poprzez ćwiczenia. Oczywiście kobiety w każdym wieku mogą je ćwiczyć, ale jeśli chodzi o ćwiczenie po porodzie to dużą pomocą okazują się kulki waginalne: plumbum.com.pl/pl/p/KULKI-PROGRESYWNE-KOMPLET/100 Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ile czasu potrzeby, aby w pełni dojść do formy po porodzie przy regularnych ćwiczenia – każda kobieta jest inna i zależy to także od tego, jak przebiegał poród, ale w przybliżeniu jest to od 3 miesięcy do roku. Poprawa jednak nastąpi na pewno, więc nie można się zrażać, ale sumiennie wykonywać proste ćwiczenia.

  • Jacek Sikorski

    0

    Ja z żona byliśmy u lekarza ginekologa bo jest w ciąży i zalecił by zona ćwiczyła mięśnie kegla mowił w jaki sposób ale dodatkowo też w necie znależlismy filmik www.youtube.com/watch?v=QtpaiAhtc8E który bardziej szczegółowo przedstawia w jaki sposób ćwiczyc mięśnie i kupilismy kulki gejszy i od jutra zaczyna małożonka ćwiczenia zobaczymy jak będzie po

  • Gość: re

    Oceniono 24 razy -22

    Autor nie wie o czy pisze-NIE MA MIĘŚNI KEGLA!!!!!!!!!!!!
    SĄ ĆWICZENIA KEGLA!!!!!!!!!!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Polecamy quizy
Podróżniczką czy artystką? Wiesz, jaką kobietą jesteś? [PSYCHOTEST]
Wiesz, w którym kraju ma miejsce akcja ?Chłopców z Placu Broni??
Tych faktów uczyli cię w szkolę, a teraz są nieprawdą. Jeszcze w nie wierzysz? [QUIZ]
Quiz historyczny: jak wiele wiesz o stanie wojennym. Próg zaliczenia: 75 proc.
Geografię masz w małym palcu? Tym razem pytamy o NAPRAWDĘ trudne stolice
Polskie sukcesy, o których nie miałeś pojęcia [QUIZ]
Megaquiz o 'Potopie'. Tylko dla prawdziwych fanów Henryka Sienkiewicza
JPN, POL, ESP - wiesz, które państwa są tak oznaczone? [QUIZ]
Obudź się! Poniedziałkowa rozgrzewka umysłu
Nie korzystaliście z telefonów, zanim pojawiły się komórki? W takim razie nie rozwiążecie tego quizu
Kto to powiedział: polski polityk czy postać z ?Gwiezdnych wojen??
12 zjawisk, które na pewno widziałeś, a nie wiesz, jak się nazywają [QUIZ]
Wiesz, jak mówić grypserą? Quiz tylko dla dorosłych
Myślisz, że jesteś mądrzejszy od szóstoklasisty? Sprawdź, czy poradzisz sobie z testem na zakończenie podstawówki! [QUIZ]
Nie wyobrażasz sobie życia bez słodyczy? Sprawdź, czy dobrze je znasz
Wiesz, czym jest pięta achillesowa? Rozwiąż quiz o mitach [QUIZ]
Wystarczy 75 proc., by dostać brytyjskie obywatelstwo. Sprawdź się w teście
Na pewno znasz nazwiska tych ludzi, a czy rozpoznasz ich na zdjęciu? [QUIZ]
Masz mniej niż 40 lat? W takim razie nie dasz rady rozwiązać tego quizu
Te piosenki polskich wykonawców śpiewali chyba wszyscy. Sprawdź, czy je pamiętasz [QUIZ]
13 faktów z historii Polski, o których rzadko uczą w szkole [QUIZ]