Wielka afera marki H&M w Skandynawii: 8 twarzy modelek i jedno, to samo ciało

Zdjęcia twarzy ośmiu modelek zostały umieszczone na... jednym ciele. Co więcej, nie jest to ciało żadnej z nich - zostało ono w pełni stworzone w programie graficznym
W Polsce najnowsza świąteczna kolekcja bikini, której zakupu w wielu krajach możemy dokonać online na stronie www.hm.com, jest niedostępna (polska wersja strony H&M nie dysponuje usługą dokonywania zakupów online). Natomiast w krajach skandynawskich miała już swoją premierę. I tuż po niej wybuchł skandal. Gołym okiem można dostrzec, że aż osiem kobiet prezentujących stroje kąpielowe ma to samo ciało. Co więcej, okazało się, że nie jest to ciało żadnej z modelek. "Ciało idealne" zostało bowiem stworzone w programie graficznym.

Co na to H&M?

Hacan Andersson, rzecznik prasowy H&M w Szwecji, twierdzi, że nie ma to nic wspólnego z tym, iż ciała fotografowanych modelek nie nadają się do katalogu. Nie chodzi o pokazanie idealnego ciała, a rzeczy na nim prezentowanych. Tłumaczy, że przy produkcji sesji do katalogu online, ułatwieniem jest, gdy różne zestawy bikini umieszczane są na ciele stworzonym w programie graficznym. Jest to oszczędność czasu i pracy w post- produkcji. Modelki, które udostępniają swoje twarze, są świadome tego zwyczaju - dodaje Andersson.

Informacja ta wywołała w Skandynawii debatę publiczną. Wielu uważa, że branża modowa ponosi dużą odpowiedzialność za kreowanie ideału kobiecego ciała. A jeśli prezentuje się ciało, które stworzone zostało w komputerze, oznacza to, że podążać będziemy za ideałem, który nie ma odpowiednika w rzeczywistości...

Co o tym myślicie? Czy prezentowanie ubrań na fałszywym ciele rodem z Photoshopa jest w porządku w stosunku do klientów marki?

Więcej o:
Komentarze (36)
Wielka afera marki H&M w Skandynawii: 8 twarzy modelek i jedno, to samo ciało
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • phodopus

    Oceniono 25 razy 15

    W czym problem? To w końcu tylko taki drukowany manekin, służący zaprezentowaniu strojów. Manekiny o idealnych wymiarach też mają ze sklepów zniknąć? :)

  • senchatea

    Oceniono 3 razy 3

    nie chory artykuł, tylko informujący o aferze w Szwecji... a to różnica.

  • dawid_madian

    Oceniono 4 razy 2

    Trudno jest mi zrozumieć skąd oburzenie i zaskoczenie u kogokolwiek. Przecież ta praktyka jest stosowana już od x lat w każdym katalogu, gazecie, magazynie, plakacie i ulotce. Każde zdjęcie jest przetworzone graficznie i nie ma nic wspólnego z tym jak naprawdę wygląda fotografowana osoba.

  • krystin9

    Oceniono 4 razy 2

    Zwyczajne działanie marketingowe. Modelka jest tylko manekinem eksponującym towar.
    Bardziej bulwersujące są małolaty i silikonowe lalki reklamujące kremy przeciwzmarszczkowe i inne "cudowne "mikstury

  • thinkwithhead

    Oceniono 25 razy -1

    to jest chore!!! i później nie dziwo, że kobiety chorują na anoreksję i bulimię, skoro jedna z największych sieci odzieżowych na świecie lansuje ciało z Photoshopa!!!

  • witek7205

    Oceniono 12 razy 10

    Ja myślę, że wszystkim się po prostu w dupie poprzewracało i obowiązkowo należy powołać sejmową komisję śledczą do zbadania tej afery. Komisja w pierwszej kolejności powinna zajerzeć wszystkim do dupy, czy mają tam poprzewracane, czy nie.

  • mc_aron

    Oceniono 7 razy 3

    Podobnie działa przymierzalnia na polskiej stronie h&m. Nie widzę w tym nic zdrożnego.

  • janbg

    Oceniono 2 razy 2

    Może nawet lepiej, że zdjęcie zrobiono całkowicie w komputerze. Trzeba tylko to jasno przedstawić, to nikt nie będzie się wzorował na modelu cyfrowym.

  • gupek-wioskowy

    Oceniono 1 raz 1

    z reakcji klientów wynika, że nie oglądają bielizny i te bikini mają gdzieś.... stąd to rozczarowanie.

    Ale szczerze mówiąc firmy ubraniowe same rozpoczęły tę zabawę w wykorzystywanie ciała do reklamy, więc niech się teraz nie dziwią, że treść przerosła formę. Albo forma treść. Bo dokładnie nie wiem czy biust jest treścią dla stanika, czy stanik treścią dla biustu.... pewnie zależy to od tego, czy się to ogląda, czy nosi....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX