Prawo Korala: Im więcej dziewczyn, tym więcej zabawy. A wszystko dzięki lodom. "To jest bardzo smutny spot"

21.04.2017 14:21
Maciej Musiał w reklamie lodów Koral

Maciej Musiał w reklamie lodów Koral (Fot. Screen YouTube/Lody Koral)

Reklamowanie lodów to trudna sztuka. Za dużo skojarzeń, za dużo podtekstów. Najnowszą reklamę lodów Koral z udziałem Maćka Musiała chętnie odesłałybyśmy do poprawki. Dlaczego?

Właśnie wystartowała kampania reklamowa z udziałem Macieja Musiała. W suchych informacjach branżowych można przeczytać, że chodzi o loterię, w której do wygrania są lody i inne nagrody. O wiele ciekawsza jest od konceptu "Koraliady" jest jednak sama reklama.

Pusta plaża, lody i dziewczyny

Mamy więc atrakcyjnego młodzieńca - w tej roli Musiał - w stroju kompletnym (koszula - co prawda rozpięta do pępka, ale zawsze - szorty, tenisówki), który najpierw podjeżdża na pustą nadmorską plażę czerwonym samochodem terenowym , a następnie wyciąga z niego turystyczną lodówkę z lodami Koral w środku.

Kiedy wyjmuje jedno opakowanie nagle pojawia się obok niego dziewczyna w stroju mniej kompletnym (czerwone bikini). Aktor wygląda na zaskoczonego, ale w sumie dość zadowolonego nieoczekiwanym obrotem sytuacji.

Wyciąga kolejną paczkę lodów, co skutkuje pojawieniem się kolejnych dziewcząt w kostiumach kąpielowych. Coraz bardziej rozochocony sięga po duże kubki z deserem. Efekt? Horyzont przesłaniają tabuny półnagich młodych dam, biegnących w jego kierunku. Kiedy młodzieniec lody chowa, kobiety oddalają się. "Więcej lodów Koral i jeszcze więcej zabawy" - podsumowuje reklamę głos aktora zza kadru.

Trudna sztuka

Nie przeczymy, lody to trudny temat dla działów kreatywnych agencji reklamowych. Kojarzący się erotycznie, w języku polskim dodatkowo obudowany znaczeniami o mocnym podtekście seksualnym. W komentarzu pod spotem wypowiedziała się jak na razie jedna internautka: "Uprzedmiotowienie kobiet i sprowadzenie ich do roli biegnącego biustu z niezdrowo podekscytowanym, deklarującym głęboką wiarę młodym Musiałem w roli głównej. To jest bardzo smutny spot". Z pierwszą częścią wypowiedzi zgadzamy się, opinię na temat aktora pomijamy.

Nie bez powodu jednak stylistyka rodem ze "Słonecznego patrolu" pochodzi sprzed 28 lat. Czasy się zmieniły, kobiety się zmieniły. To, jak chcemy być postrzegane i pokazywane, także nie jest dziś takie samo, jak trzy dekady temu.

Naprawdę można reklamować lody w sposób mniej seksistowski. Inna reklama, także lodów, również ze znanym aktorem, piękną kobietą oraz z podtekstem erotycznym niech posłuży za dowód. Spot nie jest idealny, ale czuć w nim pewną sprawczość kobiety, jej siłę, przekorę, wybór, jaki ma. A nie tylko prostą logikę, do której można sprowadzić spot Korala: "im więcej dziewczyn, tym więcej lodów".

To, jak ta reklama pokazuje kobiety jest:

Zobacz najnowsze wideo

Zobacz także
Komentarze (124)
Prawo Korala: Im więcej dziewczyn, tym więcej zabawy. A wszystko dzięki lodom. "To jest bardzo smutny spot"
Zaloguj się
  • e50504

    Oceniono 171 razy 135

    Gazeta Wyborcza, która na swoich łamach publikuje artykuły o masturbacji w trakcje porodu, dziewczynach z kamerki jako "niezależnych i na swoim", o pupie Jennifer Lopez, o rozpiętym staniku Małgorzaty Foremniak, o braku majtek u jakieś gwiazdki serialu teraz nagle czepia się reklamy wydanej przez prywatną firmę.

    Paradne xD

  • polsz

    Oceniono 88 razy 64

    rzeczywiście, reklama z Bradleyem Cooperem stawia kobiety w o wiele lepszym świetle: bohaterka reklamy obietnicą seksu zwodzi Bradleleya a później go okrada. Czyli mimo urody i kompletnego stroju okazuje się dziwką, oszustką i złodziejką. Jeśli ta reklama ma zdaniem redakcji więcej klasy niż ta Korala to "gratuluję"....

  • dante_waw

    Oceniono 68 razy 56

    Naprawde??? i to piszecie na portalu ktory, w dziale sportowym ciagle zamieszcza "uprzedmiotowione" zawodniczki i zony pilkarzy robiace "kaczuszki" na insta...

  • dyktator_bolandy

    Oceniono 76 razy 48

    reklama jak widac znakomita- już ma darmową (?) promocję :) I o to chodzi.

  • trottel

    Oceniono 53 razy 43

    Na tej stronie, można znaleźć setki kobiet, które półnagie robią sobie zdjęcia w toaletach a ich jedynym sukcesem jest bycie obecną partnerką sportowca. To redakcję nie oburza??

  • licziliczi

    Oceniono 42 razy 34

    Ale o co Wam chodzi? Zawsze, jak jestem na plaży, a facet wyciąga loda, to do niego podbiegam.

  • wilczek1968

    Oceniono 33 razy 17

    Smutni, to wy jesteście...
    Dopatrywać się drugiego dna w reklamie lodów? To mogą tylko chore na mózg skrajne feministki...
    Gdybym się przejmował wizerunkiem faceta w polskiej reklamie (ciaptak, gamoń, prostak, miłośnik niewyszukanych rozrywek, bez gustu itd) to bym się już na sznur rzucił.

  • pab-blo

    Oceniono 25 razy 17

    Gazeto, czy naprawdę macie tak mało pomysłów na nowe treści, że na stronie głównej musicie ekscytować się jakąś reklamą? Co jest takiego strasznego w stylistyce słonecznego patrolu? Nie podoba się, nie kupujcie.

  • gangut

    Oceniono 19 razy 13

    "Półnagie damy...?" Przez chwilę myślałem że omyłkowo wszedłem na stronę Naszego Dziennika :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane