Kobieta >  Uroda

Ćwiczenia na boczki - płaski brzuch na święta

kp
06.12.2011 11:15
A A A Drukuj

Fot. Shutterstock

Wydaje się, że tylko modelki nie mają tego problemu (albo szczęściary posiadające idealną talię osy). Nawet jeżeli czujemy się świetnie w swoim ciele, a nie dbamy o naszą sylwetkę odpowiednio, mamy tzw. boczki. Bez obaw, wiemy jak się ich pozbyć.


Najlepszych sposobem na pozbycie się tzw. boczków jest połączenie ćwiczeń aerobowych z siłowymi wraz z odpowiednią dietą.

Krok 1: Rogrzewka - trening aerobowy (cardio)

Nie zapominajmy jak ważnym elementem całego treningu jest rozgrzewka. To właśnie od niej zaczynamy trening. Proponujemy 5 -10 min. ćwiczeń aerobowych, które podniosą nam temperaturę ciała i rozgrzeją nasze stawy przed ćwiczeniami, np. bieżnia, skakanka, "wiosła", czy rowerek.

Dodatkowo warto pamiętać, że trening cardio jest niezbędny, jeśli mamy na celu zrzucić wagę, pozbyć się cellulitu, zmniejszyć tkankę tłuszczową lub ujędrnić ciało.

Krok 2: Ćwiczenia na boczki - płaski brzuch

Ćwiczenia na boczki wymagają od nas nastawienia na cel i sporo wysiłku. Dlatego nie zniechęcajmy się, jeśli nie ujrzymy efektów po dwóch treningach. Jeżeli będziemy wykonywać ćwiczenia na boczki systematycznie, możemy być pewne, iż przyniosą nam oczekiwane efekty.

- nożyce: połóż się na plecach z rękami położonymi wzdłuż ciała, następnie unieś nogi ok. 15 cm nad ziemię i na przemian nimi wymachuj - 10 - 15 powtórzeń (nożyce pionowe, poziome i okrężne)

- brzuszki skośne, tzw. skrętoskłony: połóż się na plecach, ręcę za tułów i unoś tułów dotykając lewym łokciem podłogi obok prawego kolana, a przy kolejnym powtórzeniu prawym łokciem dotykając podłogi obok lewego kolana (20 powtórzeń)

- skłony: stań w dość szerokim rozkroku i wykonuj skłony wprzód, dotykając rękoma raz prawej, raz lewej nogi (30 powtórzeń)

- hula-hop: w domu, w ogrodzie, czy na siłowni - zabawa z hula-hop w każdym miejscu i o każdej porze (najlepiej 10-20 minut dziennie) to idealne ćwiczenie na boczki!

Krok 3: Odpowiednia dieta

Utrata wagi, zbędnej tkanki tłuszczowej czy cellulitu jest możliwa tylko wtedy, gdy spożywamy mniej kalorii niz spalamy. Dieta powinna być zbilansowana i opierać się na naturalnych produktach. Ważne, by zawierała złożone węglowodany (np. brązowy ryż, razowy makaron, słodki ziemniak, róznego rodzaju kasze), pełnowartościowe białko(np. jajka, ryby, drób, białko serwatkowe w proszku, chude produkty mleczne) i zdrowe tłuszcze (np. omega-3, olej lniany, oliwę z oliwek, olej kokosowy). Posiłki powinny być niewielkie, a częste - 5-6 posilków dziennie w celu przyspieszenia metabolizmu i dostarczenia całodziennej energii. Nie zapominajmy również o piciu wody źródlanej - co najmniej 1,5 litra dziennie (jeśli wykonujemy danego dnia ćwiczenia - nawet ok. 3 litrów na dzień).



Konsultacja merytoryczna: Robert Łoszakiewicz - personalny trener klubu Golds Gym w Warszawie

Tagi:

Zobacz także
  • 2
Komentarze (10)
Zaloguj się
  • 0

    brzuszki robi się na leżąco przy ugiętych kolanach dla stabilizacji kręgosłupa a nie jakieś lokcie dotykające podłogi

  • Gość: AniaBaz

    Oceniono 2 razy 2

    Odkad pamietam probowalam sie odchudzic, latwo oczywiscie nie bylo, bo ciagle cos podjadam, taka specyfika chyba organizm,u, szczególnie kocham kolacje. Moge jednak smialo powiedziec, ze warto sie postarac, bo odkad schudlam 6,5 kilograma, czuje sie rewelacyjnie. Moze to nie jest mega wynik, ale juz wiem ze warto. Dostałam od przyjaciólki amerykanskie tabletki actislimfa, i sprobowalam. Nie musialam sie jakos nadzywaczajnie starac, wystarczylo nie jesc wieczorem, bo to warunek, i po 3 tygodniach zobaczylam taki efekt na wadze. Teraz licze na jeszcze drugie tyle, i bedzie super. Zazdrosc kolezanek z pracy- bezcenna

  • 0

    Personalny trener? Personalny??? To osobisty trener czy raczej niegdysiejsza kadrowa?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX