Dieta - jak ją przetrwać?

Odchudzasz się, albo może masz w planie rozpoczęcie diety? Oto 7 trików, które pozwolą ci wytrwać w twoim postanowieniu i nie zamienią tego czasu w największy horror.

Z czym kojarzy ci się dieta? Większość z nas odpowie, że z wyrzeczeniami, głodem, morderczymi treningami i rezygnacji z uciech. Ale tak wcale nie musi być! Dieta to nie czas postu, gdzie nie możesz sobie pozwolić na kulkę lodów, drinka czy też coś bardziej kalorycznego. Trzymając się tych kilku krótkich zasad, mało, że nie poczujesz, że jesteś na drakońskiej diecie, ale też długotrwale pozbędziesz się paru nadprogramowych kilogramów.

 

Zasada nr 1 - plan

 

Aby dieta była skuteczna musimy mieć plan. Zanim zaczniemy się odchudzać, trzeba wszystko dokładnie rozplanować i co najważniejsze nie możemy rezygnować podczas diety z produktów, które lubimy, gdyż spowoduje to, że nie wytrzymamy na niej zbyt długo.

 

Zasada nr 2 - urozmaicone menu

 

Nasze menu podczas diety musi być urozmaicone. Nie możemy ograniczać się tylko do samych jogurtów lub też kapusty, bo popadniemy w depresję, a co ważniejsze nie będziemy dostarczać naszemu organizmowi odpowiednich witam i mikroelementów.

 

 

Zasada nr 3 -  regularne jedzenie

 

Jest to potworny błąd popełniany przez nie jedną z nas! Regularne jedzenie to podstawa efektownej diety. Więc jeśli do tej pory miałaś z tym problem, wprowadź nowe nawyki żywieniowe powoli do swojej rutyny, a zobaczysz, że uczucie głodu zacznie dla ciebie być czymś obcym.

 

Zasada nr 4 - równe porcje

 

To dobra metoda, która ułatwi wprowadzenie regularnego jedzenia w nasz grafik. Dzienną porcję przygotowanego pożywienia, podziel na 5 małych posiłków i spożywaj co 2 -3 godziny. Na początku będzie ci się wydawało, że jesz nie zmierzone ilość pożywienia, które mają się nijak do diety, ale to tylko pozory. Efekty będą na pewno widoczne.

 

Zasada nr 5 - zapominamy o fast foodach

 

Niestety nawet przy najbardziej tolerancyjnej diecie musimy zrezygnować  z największych bomb kalorycznych jakimi są wszelkie fast foody. Tak więc w imię idealnej sylwetki przestają dla nas istnieć hamburgery, frytki czy kebaby.

 

Zasada nr 6 - węglowodany

 

W utrzymaniu idealnej sylwetki lub też utracie paru zbędnych kilogramów, pomoże nam prosta zasada, czyli ograniczenie ilości węglowodanów w posiłkach, które spożywamy popołudniami. Poczucie lekkiego głodu przed snem jest wręcz wskazane

 

Zasada nr 7 -  nagroda

 

P ciężkim tygodniu i dyscyplinie w przestrzeganiu diety, w weekend powinnaś nagrodzić się małą porcją swojej ulubionej potrawy. Może to być coś słodkiego lub kawałek dietetycznej pizzy, czy też przepyszne ciastko. Mały kawałek nie zniweczy całotygodniowych starań, a jednocześnie utwierdzi nas w przekonaniu, że warto się starać!

 

Lubisz nasze artykuły? Zostań fanem i kliknij tutaj

Więcej o:
Komentarze (3)
Dieta - jak ją przetrwać?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • iicek

    0

    ratunku, kto to pisze??? czy na tym portalu zatrudniają analfabetów? błędy interpunkcyjne, ortograficzne, gramatyczne, stylistyczne i używanie słów, których znaczenia autorka wyraźnie nie zna (efektowna dieta? WTF?)... dramat...

  • corwin18

    0

    Kurde, fajnie opisane ale nie wszystko tak działa. Ważne jest zeby jeść regularnie, jeść WOLNO, jeść np. gotowane na parze zamiast smażonych. do tego trzeba dodać ruch i warto wykluczyc słodycze - te które sa najbardziej kaloryczne a zastąpić czyms lekkim a równie smacznym - np. na deser zamiast ciasta sorbet z grycana + swieze owoce. da jakeis 140 kcal - czyli tyle co nic !! :)

  • igloo6

    0

    "nie jedną" czyli dwie lub trzy, "niejedną" czyli wiele
    Polski język, trudna język

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX