Nadymaj policzki i ćwicz

Joga relaksuje, modeluje sylwetkę. Oprócz tradycyjnej jogi można też ćwiczyć jogę dla twarzy oraz jogę śmiechem. Te technik odmładzają i gwarantują dobry humor. Warto spróbować.
Joga zamiast botoksu

Problemy z cerą, szara i zmęczona skóra, rysujące się pierwsze zmarszczki na czole, wokół oczu i ust. Można próbować pozbyć się ich za pomocą kremów, zabiegów kosmetyczny, a także gimnastykując mięsnie twarzy. Joga dla twarzy przywędrowała z Indii. W Stanach Zjednoczonych od kilku lat salony kosmetyczne czy siłownie oferują zajęcia z jogi dla twarzy. Ćwiczenia cieszą się popularnością, szczególnie w Kalifornii, gdzie niemal każdy pragnie zachować młodość, promienną i gładką twarz. Efekt praktykowania jogi dla twarzy (ang. facial yoga) to wygładzenie zmarszczek, poprawieni krążenia, zarumienienie policzków, wypoczęta skóra. Joga dla twarzy to także technika relaksacyjna. Anneliese Hagen prowadzi zajęcia z jogi dla twarzy w Nowym Jorku. Na swojej stronie internetowej obiecuje że regularna i odpowiednia gimnastyka twarzy opóźni proces starzenia się skóry. Bardzo ważne jest aby ćwiczenia poprzedzić kilkuminutową medytacją. Zanim przejdziemy do gimnastyki powinniśmy też wykonać kilka głębokich i wolnych oddechów. Kiedy czujemy że skóra i mięśnie twarzy są rozluźnione rozpoczynamy gimnastykę. Zestaw wybranych ćwiczeń warto wykonywać codziennie. Aby szybko dostrzec efekty ćwiczeń warto zmodyfikować dietę np. zrezygnować z kawy. Papierosy warto zastąpić wodą.

Jak ćwiczyć jogę dla twarzy?

Podajemy kilka podstawowych ćwiczeń, które możemy sami wykonywać tam, gdzie nam najwygodniej np. w zaciszu domowym. Potrzebne będą chęci i kilka minut wygospodarowanych na ćwiczenia.

Policzki

Ćwiczenie modeluje policzki, polecane dla osób z okrągłą buzia i dla tych, które marzą o wystających kościach policzkowych

1. Nabierz dużo powietrza i wypchnij nim policzki

2. Trzymaj powietrze w policzkach i przesuwaj je kilka razy z jednej strony na drugą

3. Podczas wykonywania ćwiczenia nie oddychaj

4. Ćwiczenie powtarzaj 3-4 razy

Czoło

Ćwiczenie na pierwsze zmarszczki

1. Otwórz szeroko oczy, aż do momenty kiedy poczujesz napięcie w czole

2. Podczas wykonywa ćwiczenie nie marszcz czoła

3. Skoncentruj wzrok na odległym przedmiocie i nie mrugaj

4. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund

5. Zamknij oczy

6. Ćwiczenie powtarzaj 5 razy

Okolice wokół oczu

Ćwiczenia na worki pod oczami i kurze łapki

1. Trzy palce każdej ręki umieść pod oczami w linie prostej

2. Delikatnie naciskaj skórę

3. Podczas naciskania zamknij oczy

4. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund

5. Ćwiczenie powtarzaj 4 razy

Usta

Dla osób ze zmarszczkami wokół ust i nosa

1. Zrób rybkę czyli wciągnij policzki do środka i mocno wydmij usta

2. Utrzymując tę pozycję próbuj się uśmiechać

3. Wytrzymaj 10 sekund

4. Ćwiczenie powtórz od 3 do 5 razy

Joga śmiechem

Poprawianie nastroju i urody śmiechem jest znane i praktykowany od wieków. Terapia śmiechem to polecany przez psychologów sposób na pozbycie się chandry czy depresje. Joga śmiechem to ćwiczenia oparte na odpowiedniej technice śmiania się. Co prawda nie ma jeszcze w Polsce zajęć z jogi śmiechem, ale za to w Indiach i Ameryce cieszą się niemałą popularnością. Zajęcia odbywają się w grupach i polegają na równoczesnym klaskaniu i śmianiu się. Podczas treningu stosuje się różne techniki śmiechu. Osoby praktykujące jogę śmiechem twierdzą, że początkowo śmiech jest sztuczny, udawany. Jednak z czasem szczerego, płynącego prosta z serca śmiechu można się nauczyć. Wprawieni jogini potrafią śmiać się za każdym razem, kiedy tylko mają na to ochotę. Warto zatem zadbać o to aby przynajmniej raz dziennie porządnie się zaśmiać. Śmiechem poprawimy nie tylko humor, ale wzmagamy wydzielanie hormonu szczęścia.

Więcej o: