Jaki kolor wybrać, by wyglądać na godną zaufania, a jaki by zrobić dobre wrażenie w nowo poznanym towarzystwie? Poznaj psychologię barw

Kasia Żechowicz
16.11.2017 16:30
Psychologia koloru

Psychologia koloru (Kolaż Kobieta.gazeta.pl / Materiały partnerów)

Kolor twoich ubrań decyduje o tym, jak odbierają cię inni! Dlatego warto świadomie posługiwać się barwami. Przestawiamy podstawy psychologii kolorów, które z łatwością wykorzystasz w planowaniu stylizacji nie tylko na specjalne okazje.
"Kolory, w które się ubierasz, zmieniają to, jak postrzegają cię inni, ale mogą również mieć wpływ na ciebie."

- pisze Dagny Thurmann-Moe w swojej najnowszej książce "Kolorowa rewolucja"

Dagny Thurmann-Moe pochodzi z Norwegii i od dzieciństwa pasjonuje się znaczeniem barw oraz wpływem, jaki wywierają one na ludzi. Według autorki "Kolorowej rewolucji", świadome ubieranie się  pomaga w uzyskiwaniu określonych korzyści. Jeśli na co dzień wybieramy raczej bezpieczne, neutralne barwy, takie jak czerń, szarość i beże, mocne kolory sprawią, że ludzie zaczną traktować nas w zupełnie inny sposób Co ciekawe, możemy świadomie sterować tym odbiorem. 

Niebieski - na spotkanie biznesowe i rozprawę w sądzie

Stylizacja - kolor niebieski
Kolaż Kobieta.gazeta.pl / Materiały partnerów

Niebieski leży po chłodnej stronie koła barw - wykresu, który porządkuje barwy w schemacie graficznym. Najmocniej kojarzy się ze spokojem, a ten kto ma go na sobie wywołuje wrażenie człowieka kompetentnego i poważnego. Kobieta ubrana na niebiesko odbierana jest jako uczciwa, wiarygodna i godna zaufania, dlatego Dagna Thurmann-Moe poleca go na ważne spotkania biznesowe, podczas których klient ma na przykład powierzyć nam swoje finanse. Autorka książki przywołuje również badania według których niebieski działa w sądzie na korzyść danej strony w sprawie. 

Żółty - na pierwsze spotkanie

Stylizacja - kolor żółty
Kolaż Kobieta.gazeta.pl / Materiały partnerów

Żółty to bez wątpienia ciepła barwa, która dodaje energii i kojarzy się z optymizmem. Jednocześnie niewiele osób wskazuje ją jako swoją ulubioną lub wybiera żółć do codziennych stylizacji. Jednak gdy już uda nam się umieścić żółty w ciekawym zestawieniu, efekt może być zaskakujący! Kobieta w żółtym stroju postrzegana jest jako towarzyska i ekstrawertyczna, dlatego jeśli chcesz zaistnieć w nowej grupie znajomych, wybierz właśnie ten kolor. Żółty ma dobre działanie, jeśli chcemy zaskarbić sobie czyjąś sympatię, dlatego to najlepsza opcja na akcje charytatywne. Amerykańscy politycy często używają go zbierając fundusze w czasie kampanii.     

Fiolet - do pracy, na rozmowę kwalifikacyjną

Stylizacja - fiolet
Kolaż Kobieta.gazeta.pl / Materiały partnerów

Fiolet ma dwojaki charakter, ponieważ w kole barw znajduje się dokładnie pomiędzy barwami chłodnymi i ciepłymi. Z jednej strony uspokaja, a z drugiej może dodawać energii i stymulować. Osoby, które noszą fioletowe ubrania uważane są za bardziej kreatywne, dlatego to dobry wybór do pracy lub na rozmowę kwalifikacyjną. Możesz również wybrać fiolet, jeśli masz ważną prezentację lub planujesz przekonać kogoś do własnego pomysłu. W ostatnim czasie fiolet rzadko pojawiał się w biurowym dress-codzie, ale moda na ten kolor wraca!  

Czerwony - na randkę, do pracy albo... na zakupy z partnerem

Stylizacja - czerwony
Kolaż Kobieta.gazeta.pl / Materiały partnerów

Czerwień to ciepła i bardzo silnie oddziałująca barwa, która mocno rzuca się w oczy. Z jednej strony kojarzymy ją z siłą i kompetencją, a z drugiej przywołuje na myśl zmysłowość i erotykę. To, jak interpretujemy czerwień zależy w dużej mierze od okoliczności. Czerwone ubrania w pracy sprawiają, że ich właścicielka odbierana jest jako silniejsza i bardziej kompetentna. Jeśli chodzi o relacje damsko-męskie, dla obu płci partner ubrany na czerwono wydaje się bardziej pociągający. Istnieją również badania, według których mężczyzna jest skłonny wydać więcej pieniędzy na prezent dla kobiety ubranej na czerwono. Jeśli więc pragniesz, aby twój partner był bardziej hojny, czerwona sukienka lub sweterek powinny pomóc!   

Więcej o:
Zobacz także