Smalec, masło, margaryna - wszystko, co musisz wiedzieć o ich kaloryczności, składzie i sposobach spożywania

Studio Active/TVN Meteo Active
09.09.2015 14:29
Wszystkie popularne tłuszcze mają lepsze i gorsze strony. Masło ma sporo witamin, ale nie nadaje się do smażenia i jest dość kaloryczne. Smalec ma najwięcej kalorii i obfituje w niezdrowe tłuszcze nasycone. Margaryna, ponieważ jest pochodzenia roślinnego, nie podnosi nam poziomu cholesterolu. Wręcz przeciwnie. Dobra margaryna ma na opakowaniu informację o tym, ile zawiera tłuszczów typu trans. Zwykle smakuje nam najmniej i jest wzbogacona o dobre witaminy, typowe dla masła. Jak w tym wszystkim się odnaleźć? Ile tłuszczów trans to naprawdę zły wynik? Ile dokładnie kalorii mają poszczególne produkty? Wyjaśnia dietetyk kliniczny Katarzyna Kosałka.
Więcej o:
Komentarze (1)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • starystormy

    Oceniono 1 raz 1

    co z wyczerpujacy wywiad. Pani dietetyk stweirdzila ze smalec nadaje sie do smazenia, maslo sie nie nadaje, a o margarynie nie powiedziala nic w tym temacie.
    o masle klarowanym pani dietetyk slyszala? o oleju ryzowym?
    cenie dobre dziennikarstwo. przestaje czytac gazete

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX