Smacznie i stylowo: jak nie przytyć w sezonie jesienno-zimowym

Nie przyzwyczajaj się do tego że w czasie jesienno-zimowy przybierasz na wadze i magazynujesz 'zimowy tłuszczyk'. W tym roku nie dopuszczamy do lenistwa i słabości. Żyjemy aktywnie i mamy rękę na pulsie, co jest najmodniejsze w siłowni i w dziedzinie diet! Dzięki temu z pewnością nie dorobisz się dodatkowych centymetrów w udach i pasie.

Dieta w stylu GL: sprawdź czy to twój styl jedzenia

Dieta GL (Glycaemic Loading) polega na tym: zapominasz o niezdrowych nawykach, jesz wszystko i nie tyjesz. Jest przeciwieństwem, jeszcze do niedawna popularnej diety GI (Glycaemic Index), opartej na indeksie glikemicznym i rządzącej się ścisłymi zasadami i regułami. Co prawda, dieta GL bazuje na odkryciach indeksu glikemicznego, ale jest łatwiejsza w stosowaniu i nie sprawia, że i dieta stają się sensem życia. W pierwszym tygodniu stosowania diety GL można stracić około 1-3 kilogramów. Kontynuując dietę wprowadzisz do swojego jadłospisu równowagę i dzięki temu nie pojawi się efekt jo-jo. W diecie GL nie ma grup pokarmowych, możesz jeść np. czekoladę pod warunkiem, że w małych ilościach. Dietę możesz stosować tak długo jak tylko masz na to ochotę. Ważne jest abyś składniki diety dobierała według indeksu GL: zapoznaj się z listą produktów uszeregowanych ze względu na poziom glukozy we krwi po ich spożyciu. Nie kupuj żywności o wysokim GL czyli odrzuć słodycze, białe pieczywo. Stosuj zasadę zaciśniętej pięści? poszczególne produkty w każdym posiłku nie powinny być większe niż twoja zaciśnięta pięść. Przestrzegaj zasady 80/20. Polega to na tym, aby trzymać się diety przez 80 proc. czasu. GL polega na jedzeniu mądrze przez większość czasu i na małych szaleństwach od czasu do czasu (zazwyczaj w weekendy, wtedy możesz np. napić się trochę alkoholu). Zadbaj o gimnastykę przynajmniej dwa razy w tygodniu.

Oferta partnera: Zrzuć kilogramy na zimę - 15 kg w 3 miesiące!

Cappuccino Cappuccino Fot. Paweł Kiszkiel / Agencja Gazeta

Cappuccino i kawa mocca tylko z chudym mlekiem

Filiżanka słodzonej kawy cappuccino to około 200 kalorii. Kawa z bitą śmietaną i z dodatkiem białej czekolady to nawet 600 kalorii. Postaraj się, aby jak najrzadziej pić słodkie kawy z popularnych kawiarni. Jeśli jesteś kawoszką zawsze wybierają kawę z odtłuszczonym mlekiem, bez dodatkowej śmietany, karmelu, czekolady. Zagustuj w smakowych herbatach. Te cynamonowe, imbirowe, korzenne są wyśmienite na chłodniejsze dni.

Warzywa: hit sezonu i najmodniejsza przekąska

Kiedy za oknem zimno z reguły nie mamy ochoty na surowe potrawy. Jeśli nie masz ochoty na surowe warzywa, możesz je sobie ugotować. Warzywa są bogate nie tylko w witaminy, ale również w błonnik, który reguluje przemianę materii. Warzywa wybieraj jako przekąski, są nie tylko niskokaloryczne, ale - szczególnie w okresie jesienno-zimowym - wzmacniają układ odpornościowy, zapobiegając przeziębieniom.

Trójkąt - pozycja jogi Trójkąt - pozycja jogi Tchibo

Gorąca joga: dla urody, równowagi i sylwetki

Gorąca joga dotarła do Polski bardzo niedawno. Polega na tym, że pomieszczenie, w którym odbywają się zajęcia, powinno być nagrzane do ok. 40 stopni C. Temperatura pomieszczenia, która jest kluczowa dla gorącej jogi powoduje, że podczas ćwiczeń intensywnie pocimy się i rozciągamy. Pamiętaj, że wysoka temperatura powietrza (przynajmniej 30 stopni C) zwiększa rozciągliwość mięśni oraz pocenie się, co ma na celu lepsze oczyszczenie ciała z toksyn. Zanim zdecydujesz się na gorąca jogę skontaktuj się ze swoim lekarzem. Ćwiczenie w warunkach podwyższonej temperatury jest prawie dla wszystkich dużym wyzwaniem.

Łyżwy: retro sport dla supernowoczesnych

Już za kilka tygodni lodowiska rozpoczną swój sezon. Rekreacyjna jazda na łyżwach nie męczy, a jednak zmusza do pracy niemal wszystkie partie mięśni. Nie musisz wywijać piruetów, żeby zapewnić sobie całkiem niezły trening na lodzie. Jeśli umiesz jeździć na łyżwach, na pewno wiesz, że daje to przede wszystkim wiele przyjemności. Jeżeli nie potrafisz - spróbuj! Najważniejsze na lodowisku jest zachowanie równowagi i przeniesienie ciężaru ciała do przodu. Łyżwy - zarówno hokejowe jak i figurowe, możesz wypożyczyć na większości lodowisk.

Więcej o: