Poranne rytuały wprawią cię w dobry nastrój i dadzą zastrzyk pozytywnej energii na cały dzień

Wstajesz rano i czujesz się rozdrażniona. Niewyspana i niezadowolona z życia zapominasz o śniadaniu. Brzmi znajomo? Na wszystko można znaleźć sposób. Wypróbuj nasze poranne triki, które stosowane regularnie wzmocnią twój organizm i sprawią, że już nigdy nie wstaniesz lewą nogą. Nawet o poranku będziesz zarażać humorem.
Rozciąganie po ćwiczeniach Rozciąganie po ćwiczeniach Fot. gazeta.tv

Stretching najlepszy o poranku

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

W zdrowym ciele, zdrowy duch. Znasz doskonale to przysłowie, ale kiedy ostatni raz wcielałaś je w życie? Wystarczy kilka minut rozciągania się tuż po przebudzeniu, aby pobudzić organizm, rozluźnić tkanki mięśniowe i wprawić się w dobry nastrój.

Rozciąganie zwiększy przepływ krwi, zmniejszy stres. Zacznij od prostych ćwiczeń. Wyciągnij ręce do góry, stań na palcach. Następnie zaczynając powoli od głowy, "zwiń się" i dotknij rękami stóp lub podłogi. Kolejnym ćwiczeniem może być jedna z pozycji jogi widoczna na zdjęciu powyżej.

Drzemka Drzemka fot. shutterstock.com

Zapomnij o drzemkach w telefonie

Naciskając przycisk "drzemka" w telefonie, zyskujemy zwykle około 10 minut snu. Jednak często pominiemy przez to śniadanie. Dodatkowo robiąc wszystko w pośpiechu będziemy się dodatkowo stresować w obawie, że nie zdążymy do pracy na czas.

Warto więc nastawić budzik na wcześniejszą godzinę i dać sobie w ten sposób dłuższą chwilę na przebudzenie.

budzik budzik Fot. Shutterstock.com

Ustaw wewnętrzny zegar

Nasz organizm potrzebuje około 8 godzin snu dziennie. Niewyspany śpi oczywiście więcej. Warto więc trenować swój zegar biologiczny i starać się chodzić wcześniej spać. Na początku potrzebny będzie oczywiście budzik, aby obudzić nas o konkretnej godzinie. Jednak z czasem Może udać się wstawać nam bez dodatkowej, brzęczącej pomocy.

Największy problem będą mieli ci, którzy nie potrafią długo spać i budzą się już po kilku godzinach, teoretycznie zupełnie wyspani. Lekarstwem dla nich może być suplementacja melatoniny.

Eksperci z Harvard Medical School zauważyli, że ci, którzy śpią więcej niż 9 godzin, wydzielają więcej hormonu melatoniny niż ci, którzy przesypiają zaledwie 6 godzin. Skonsultuj z lekarzem swój poziom melatoniny. Może odpowiednia suplementacja jest rozwiązaniem twoich problemów.

woda z cytryną woda z cytryną Fot. Shutterstock

Poranny napój

Nic tak nie pobudza metabolizmu, a co za tym idzie nie przyspiesza wstawania, jak woda z cytryną. Dodatkowo ten napój w połączeniu z imbirem i miodem rewelacyjnie odkwasza nas organizm i przyspiesza pracę jelit.

W rozmowie z Agencją PAP doktor Frank Lipman zwrócił uwagę na to, że: - ten prosty napój doskonale pobudza układ pokarmowy - zwiększenie zdolności organizmu do wchłaniania substancji odżywczych przez cały dzień. Dodatkowo, cytryna należy do grupy produktów zasadowych, dzięki czemu przyczynia się do zrównoważenia pH organizmu.

Z telefonem do łóżka Z telefonem do łóżka fot. shutterstock.com

Z telefonem do łóżka

Utarło się przekonanie, że w sypialni nie powinniśmy trzymać urządzeń elektronicznych, które emitują fale elektromagnetyczne. Okazuje się jednak, jak donosi Światowa Organizacja Zdrowia, że telefony komórkowe wydzielają fale o niemal dziesięciokrotnie niższym natężeniu niż początkowo zakładano, a wiec nie są dla nas szkodliwe.

Warto więc tuż po przebudzeniu sięgnąć jednak po telefon i zacząć dzień o przeglądania poczty czy też wiadomości. Jest to prosty trik na to, aby zupełnie się rozbudzić i stymulować umysł przed ciężkim dniem.

Podstawka pod jajko na miękko - proj. Marek Cecuła, 2013.Ten prosty obiekt to gratka dla prawdziwych miłośników jajek. Stworzy piękne tło dla leniwego śniadania z jajkiem na miękko w roli głównej. Na szerokiej podstawce znajdzie się miejsce i na łyżeczkę, i na szczyptę soli. Cena: 50 zł. Podstawka pod jajko na miękko - proj. Marek Cecuła, 2013.Ten prosty obiekt to gratka dla prawdziwych miłośników jajek. Stworzy piękne tło dla leniwego śniadania z jajkiem na miękko w roli głównej. Na szerokiej podstawce znajdzie się miejsce i na łyżeczkę, i na szczyptę soli. Cena: 50 zł. Fot. mat. Ćmielów Design Studio

Na śniadanie żelazo

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Co do tego nikt nie ma żadnych wątpliwości. Powinniśmy dodatkowo zadbać o to, aby było ono bogate w żelazo. Kiedy brakuje nam go w organizmie robimy się ospali i rozdrażnieni: - Niedobór żelaza może sprawić, że czujesz się ospały, osłabiony, podenerwowany. Niski poziom żelaza we krwi wpływa także na niedotlenienie organizmu. Upewnij się więc, że na śniadanie spożywasz produkty z dużą zawartością żelaza, np. jaja, zielone warzywa liściaste, masło orzechowe, fasolę lub tofu - czytamy w portalu Time.com

Dobrze wiedzieć, że witamina C pomaga w procesie wchłaniania żelaza. Do śniadania warto więc pić sok ze świeżych pomarańczy.

Nie łam się, kochanie, jak się wyśpię i trochę bardziej się postarasz, to seks znowu będzie! Nie łam się, kochanie, jak się wyśpię i trochę bardziej się postarasz, to seks znowu będzie! Fot. Shutterstock

Nie śpij za długo w weekendy

Aby nie mieć problemów z porannym wstawaniem i kontrolować swój wewnętrzny zegar nie należy odsypiać w weekendy. Eksperci uważają, że w wolne dni należy wstawać o tej samej porze, co zawsze. Dzięki temu nasz organizm nie będzie "narzekał", kiedy przyjdzie poniedziałek, a my nawet o poranku będziemy mieć dobry humor.

Więcej o: