Eco Glam: sprawdź czy to twój klimat?

Gwiazdy wspierają swoim wizerunkiem firmy odzieżowe, które pracują według zasad Fair Trade. Ekologiczne kolekcje stają się hitem sezonu, a wielcy krawcy angażują się w projekty przyjazne ziemi. Vivienne Westwood namawia do tego aby kupować mniej, za to lepiej. Poznaj marki i gwiazdy, które zakochały się nie tylko w modnej, ekologicznej bawełnie, ale również w idei Fair Trade.

Kolekcja Watson - Ferretti

Młodziutka aktorka Emma Watson wraz z włoską projektantką Albertą Ferretti stworzyła letnią kolekcję ''capsule collection''. To raczej skromna kolekcja kilku ubrań (6 do 12 sztuk), które można dowolnie ze sobą łączyć. Pierwsza wspólna kolekcja aktorki i projektantki nosi nazwę ''Pure Threads by Emma Watson Alberta Ferretti'' i składa się z dwóch sukienek, koszuli, spódnicy maksi i dżinsowych szortów. Dominują organiczna bawełna i muślin. Kolekcja jest ekologiczna i wszystkie ubrania wykonane z organicznej bawełny.

EDUN

Marka EDUN (pochodzi od słowa nude, pisanego na wspak) powstała w 2005 roku. Jej pomysłodawcy to Bono, lidera U2, i jego żony Ali Hewson. Misją firmy EDUN od lat jest produkowanie odzieży z naturalnych surowców, w tym z ekologicznej bawełny, jednocześnie zapewniając stałe zatrudnienie w krajach trzeciego świata, w szczególności w Afryce. EDUN to firma działająca w oparciu o zasady ''trade not aid''- chodzi o wspieranie rozwoju lokalnych społeczności w oparciu o partnerstwo w biznesie, a nie niesienie pomocy charytatywnej. Dwa lata temu koncern LVMH, skupiający tak luksusowe marki jak Louis Vuitton zakupił pakiet akcji w spółce (nieco poniżej 50proc.). Louis Vuitton od lat prowadzi cykl "Core Values", który ma rozwijać świadomość społeczną dotyczącą ocieplenia klimatu i zagrożeń ekologicznych. Do kampanii angażowane są gwiazdy, między innymi: Francis Ford Coppola z córką Sofią, Catherine Deneuve, Keith Richards i Sean Connery. W tym sezonie EDUN z  Louis Vuitton przygotował kampanie reklamową, w której główną rolę odgrywa torba, którą na zdjęciu reklamowym trzyma Ali Hewson. Do torebki doczepiony jest breloczek - pierwszy produkt Louis Vuitton wyprodukowany w Afryce. Kampanii towarzyszy hasło "Every journey began in Africa". Bono i Ali (na zdjęciu autorstwa Annie Leibovitz) wzięli udział w kampanii nieodpłatnie, a swoje wynagrodzenie przekazali między innymi fundacji pomagającej ofiarom Czernobyla. Część dochodów z torebki LV/EDUN zostanie przeznaczona na cele charytatywne.

SUNO

Suno nie jest znaną w Polsce marką, a szkoda. Suno to firma powstała w 2008 r. Założycielem Suno jest Max Osterweis, który wcześniej od lat zbierał, kolekcjonował etniczne materiały z Kenii. Pewnego dnia postanowił wykorzystać swoje zbiory tkanin i w ten sposób powstała etniczna kolekcja Suno. Dzisiaj marka nie tylko odnosi wielkie sukcesy, ale przede wszystkim używa tylko bawełny w Kenii, każda kolekcja zaprojektowana jest przez projektantów, rodowitych mieszkańców Kenii i nawiązuje do tradycji Afryki.

Outsider Fashion

Ubrania z bawełny ekologicznej już od dawna robią furorę. Są otrzymywane na wszystkich etapach produkcji naturalnymi metodami. To również humanitarne produkty, pracujący przy ich wytwarzaniu ludzie zarabiają pieniądze w przyzwoitych warunkach. Firma Outsider Fashion nie tylko szyje z ekologicznych tkanin, ale również projektuje tak, aby ich ubrania szybko nie wyszły w mody. Proste, ze świetnych tkanin ubrania Outsider Fashion można nosić kilka sezonów i za każdym razem wyglądać dobrze. Twórcy kolekcji są przekonani, że nie ilość się liczy lecz jakość.

People Tree

Znana na Zachodzie forma działająca według zasad sprawiedliwego handlu i ekologii. People Tree sprzedaje nie tylko ubrania dla kobiet i mężczyzn, ale również artykuły związane z wystrojem wnętrz, w tym pościele. Pierwsza kolekcja People Tree pojawiła się czternaście lat temu w Japonii. Pierwszy sklep powstał w 1998 roku, również w Japonii. Na rynek europejskim, dokładnie brytyjski, firma została wprowadzona w 2001 roku. Sukces People Tree polega na tym, że firma wyjątkowo dba o realizację zasad ekologii i Fair Trade'u na wszystkich szczeblach produkcji. Od uprawy bawełny, aż po pakowanie gotowych produktów. Bawełna, a nawet barwniki wykorzystywane do produkcji ubrań People Tree są oczywiście ekologiczne. People Tree współpracuje z kilkudziesięcioma firmami w 15 krajach. Wszystkie firmy działają według zasad sprawiedliwego handlu. Ubrania można zamówić w internetowy sklepie. Emma Watson już od kilku lat pomaga People Tree stworzyć kolekcję skierowaną do młodszego odbiorcy (Emma Watson na zdjęciu)

Ogranicza kolekcja H&M

Kolekcje z bawełny organicznej na stałe weszły w skład oferty wielu sieciówek. Najnowsza linii organic cotton marki H&M stanowi kontynuację metody wypróbowanej w poprzednich sezonach. kolekcja powstała z organicznej bawełny. Luźne fasony, naturalne kolory, proste kroje i minimum wykończeń, zero zbędnych detali. Damskie ubrania z kolekcji organicznej kosztują od 39,90 zł do 149 zł.

Ekologiczna bielizna Marks&Spencer

Moda na ekologiczne ubrania dosięgła także bieliznę. Zakupić już można pierwszy biustonosz, którego produkcja nie wpłynęła na emisję CO2. Stanik brytyjskiej marki Marks and Spencer powstał w fabryce korzystającej tylko z energii naturalnej. Ekologiczna bielizna powstała na Sri Lance, w fabryce, w której energię pozyskuje się za pomocą paneli słonecznych i małej elektrowni wodnej. Z kolei, aby zrównoważyć dwutlenek węgla emitowany do atmosfery przy produkcji bielizny pracownicy fabryki co roku sadzą 6 tysięcy drzew. Większość z drzew to naturalnie rosnące na Sri Lance gatunki, które wzbogacą jej dziką przyrodę. Ekologiczna bielizna M&S jest dostępna on-line. Linia Autograph Leaves składa się z 4 rodzajów biustonoszy, 3 różnych rodzajów fig oraz zestawu podwiązek.

Więcej o: