5 sposobów na ciężkie nogi

Co robić, gdy nogi po dniu pracy są opuchnięte, ciężkie i obolałe? Przedstawiamy 5 najskuteczniejszych sposobów na problem ciężkich nóg.

Ruszaj się

Dzięki aktywności fizycznej uruchamiamy tzw. pompę łydkową. Staraj się prowadzić aktywny tryb życia -  chodzić po schodach, spacerować, chodzić pieszo do pracy, uprawiać rekreacyjną jazdę na rowerze, pływanie, marsz, łagodny bieg po miękkich nawierzchniach, jogę. Gdy długo stoisz czy siedzisz, bardzo spowalnia się krążenie krwi. W nogach wywołuje to niemiłe uczucie ciężkości. Dodatkowo unikaj ciasnych rajstop, skarpet oraz niewygodnych butów na wysokim obcasie. Noś rajstopy przeciwobrzękowe lub relaksujące.

Nogi do góry

Stopy noszą nas przez cały dzień. Po całym dniu potrzebują relaksu i odpoczynku. My jednak lubimy odpoczywać w pozycji horyzontalnej, a one chciałyby być lekko uniesione. W prosty sposób możesz pobudzić cyrkulację płynów w organiźmie. Wieczorem zalecany jest kilkunastominutowy odpoczynek z nogami uniesionymi do góry - to pozwoli szybko odpłynąć nagromadzonej w nich krwi.

Zmień nawyki

W wielu sytuacjach możemy zamienić samochód na rower, albo po prostu przejść się na piechotę, zamiast jeździć windą możemy wybierać schody. Te drobne zmiany, których nie wymagają wiele czasu i wysiłku poprawią sprężystość nóg.

Zimny prysznic

Stosuj zimny prysznic (od stóp w górę). To obkurczy napuchniętą skórę, a chłód złagodzi ból w łydkach.

Odpoczywaj z nogami uniesionymi do góry Odpoczywaj z nogami uniesionymi do góry fot. shutterstock

Odświeżaj

Ratunkiem na opuchnięte nogi będą żele i kremy. Szukaj w nich wyciągów z arniki, miłorzębu, kasztanowca. Inne pomocne składniki to mięta i kamfora, która utleniając się, daje uczucie chłodzenia. Taki preparat wcieraj 2 razy dziennie, od dołu łydki do góry, masując ją ruchami głaszczącymi i uciskając opuszkami palców.

Więcej o: