Witalna na wiosnę

Nie okłamujmy się, że drogi krem na noc przywróci skórze blask, młodość i zdrowy wygląd. O skórę i urodę trzeba zadbać od środka. W naszym poradniku 6 wskazówek, aby powitać wiosnę z energią.
śniadanie śniadanie shutterstock

Nie omijaj posiłków

Nie jesz śniadań, obiadów? Nie masz czasu na to, aby odżywiać się regularnie, przynajmniej trzy razy dziennie? Głodzenie się, pomijanie posiłków - efekt takie diety zawsze widać na skórze. Jest szara, zmęczona, sucha. Kiedy jesteśmy głodni wzrasta poziom kortyzolu, hormonu stresu, a to nie jest obojętne dla urody. Jak sprawić, aby skóra wyglądała promiennie? Jeść regularnie i zadbać o to, aby w diecie znalazło się jak najwięcej warzyw i owoców. Najlepiej surowych!

Oferta Partnera - Zamów dietę i schudnij na wiosnę

Produkty obfitujące w cukry wcale nie muszą być bardzo słodkie Produkty obfitujące w cukry wcale nie muszą być bardzo słodkie Shutterstock

Wyeliminuj zbędny cukier

Pomyśl, za każdym razem, kiedy sięgasz po coś bardzo słodkiego "zasładzasz" organizm. Co to oznacza? Nadmiar cukru powoduje, że cierpi na tym - odpowiedzialna za młody wygląd - tkanka łączna. Glukoza spowalnia jej regenerację i niszczy kolagen: substancję o znaczeniu kluczowym dla zdrowia i młodości, fundament młodej skóry, zdrowych paznokci, lśniących włosów. Nadmiar glukozy atakuje kolagen na drodze aż kilku mechanizmów destrukcyjnych: efektu rodnikowego (uszkodzenie struktury), efektu osmotycznego (usuwanie stabilizującej jego struktury wody) i efektu mitogenetycznego (wymuszanie nadplanowych podziałów fibroblastów czyli komórek tkanki łącznej). Nadmiar cukru w diecie prowadzi nie tylko do otyłości, ale również i to tego, że skóra staje się matowa, pojawia się cellulit, zmarszczki. Jak temu zapobiec? Prosto. Wyeliminuj słodycze z diety. Twój organizm i ciało naprawdę nie potrzebują dawek cukru w postaci batoników, ciastek z kremem itd. Pamiętaj, że wszystkie szybkie danie z pudełek i fast-foody zawierają duże ilości cukru.

Sen Sen fot. 123rf.com

Wysypiaj się

Dlaczego sen to młodość? Bo największe stężenie hormonu wzrostu (GH) jest wydzielane podczas snu, w ciągu dnia stężenia tego hormonu są niskie. GH to hormon niezbędny do wzrostu w okresie pourodzeniowym, ale nie tylko. U osób dorosłych również odgrywa ważną role. Jego brak prowadzi do obniżenia energii, depresji, zwiększa otyłość brzuszną, zmniejsza zdolność do wysiłków fizycznych, wysusza skórę (przeświecanie naczyń powierzchownych). Niedobór hormonu GH prowadzi również do zaburzenia prawidłowego składu ciała (zwiększenie ilości tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym obniżeniu masy tkanki beztłuszczowej i wody pozakomórkowej). Zadbaj zatem o zdrowy sen, a być może okaże się on skuteczniejszy od niejednego luksusowego kremu na noc!

Tłuste zdrowe

Jeden z mitów diet odchodzących głosi, że trzeba eliminować z diety wszystko co tłuste. Tymczasem tzw. dobre tłuszcze to składnik diety dzięki którym nie tylko zyskujesz energię, ale skóra staje się zdrowsza i młodsza. Nie zapominaj o tym, aby w twoim jadłospisie znalazły się tłuste ryby (tuńczyk, łosoś, śledzie) a także orzechy czy kaloryczne awokado.

Przyjmuj "odstresowujące" minerały

Z pewnością już wiesz, że nerwy i stres przyspieszają proces starzenia się skóry. Co robić w sytuacji, kiedy stres jest nieozdobnym elementem życia? Wzbogacić dietę w "odstresowujące" minerały lub sięgnąć po suplementy. Magnez to makroelement, który powinien na stałe zagościć w diecie każdej kobiety. Jest nie tylko ważnym czynnikiem wzrostu, ale przywraca równowagę psychiczną, pracę układu nerwowego, wzmacnia reakcje obronne organizmu, zwalcza uczulenia oraz spowalnia procesy starzenia się! Naturalnym źródłem magnezu jest woda mineralna, która zawiera minimum 50 mg tego pierwiastka w litrze. W aptekach dostępne są również gotowe preparaty. Najskuteczniejsze to te, które oprócz magnezu, zawierają również w swoim składzie witaminę B6. Ta witamina zwiększa wchłanianie magnezu w jelitach i zmniejsza jego utratę przez nerki. Osoby z niewydolnością nerek, zanim sięgną po magnez, powinny skonsultować się z lekarzem.

jogging jogging shutterstock

Ruszaj się

Że ruch dodaje energii, to wiemy już bardzo dobrze. Jeśli nie dbamy, by go sobie zapewnić, brak czasu czy sił jest najgłupszą z wymówek. Jeżeli mało się ruszasz, to warto zastanowić się, z czego naprawdę to się bierze. Dlaczego ci się nie chce? Dlaczego nie masz siły? Może jeszcze nie znalazłaś odpowiedniej dla siebie formy ruchu. Możesz zacząć od codziennych spacerów.

Więcej o: