2. Owoce, warzywa, orzechy

2/6

kolaż groszki.pl

Warzywa - zawsze, wszędzie, o każdej porze i w dowolnej ilości. Z owocami i orzechami trzeba jednak uważać. 
- Owoce zawierają głównie cukier (fruktozę) i dlatego, jeśli w ogóle, powinny stanowić przekąskę raczej w pierwszej części dnia. Warto wybierać owoce o niższym indeksie glikemicznym, np. grejpfruty, jabłka, czereśnie, borówki amerykańskie, maliny, jagody, świeże morele. Unikać bomb cukrowych: winogron, melonów, arbuzów, dojrzałych bananów. Dla prawidłowego trawienia owoców (unikania ich fermentacji) w przewodzie pokarmowym powinno się je jeść 1 h przed posiłkiem lub 2-3 po posiłku - wyjaśnia Malwina Malinowska, właścicielka firmy mindYOURbody!, psycholog i trener personalny.

Podobnie jest z orzechami, które zawierają dobre dla organizmu wielonienasycone kwasy tłuszczowe oraz są bogate w  białko, błonnik pokarmowy oraz wiele ważnych składników mineralnych. 
- Orzechy są bardzo zdrowe i stanowią świetną przekąskę. Należy jednak pamiętać o ich wysokiej kaloryczności i zjadać je w małej ilości. Najlepsze pod względem wartości odżywczych są migdały - zawierają stosunkowo dużo białka. Podobnie pistacje, pod warunkiem, że nie są prażone i solone - dodaje psycholog i trener personalny.

Warzywa - zawsze, wszędzie, o każdej porze i w dowolnej ilości. Z owocami i orzechami trzeba jednak uważać.
- Owoce zawierają głównie cukier (fruktozę) i dlatego, jeśli w ogóle, powinny stanowić przekąskę raczej w pierwszej części dnia. Warto wybierać owoce o niższym indeksie glikemicznym, np. grejpfruty, jabłka, czereśnie, borówki amerykańskie, maliny, jagody, świeże morele. Unikać bomb cukrowych: winogron, melonów, arbuzów, dojrzałych bananów. Dla prawidłowego trawienia owoców (unikania ich fermentacji) w przewodzie pokarmowym powinno się je jeść 1 h przed posiłkiem lub 2-3 po posiłku - wyjaśnia Malwina Malinowska, właścicielka firmy mindYOURbody!, psycholog i trener personalny.
Podobnie jest z orzechami, które zawierają dobre dla organizmu wielonienasycone kwasy tłuszczowe oraz są bogate w  białko, błonnik pokarmowy oraz wiele ważnych składników mineralnych.
- Orzechy są bardzo zdrowe i stanowią świetną przekąskę. Należy jednak pamiętać o ich wysokiej kaloryczności i zjadać je w małej ilości. Najlepsze pod względem wartości odżywczych są migdały - zawierają stosunkowo dużo białka. Podobnie pistacje, pod warunkiem, że nie są prażone i solone ? dodaje psycholog i trener personalny.

Tagi:

Komentarze (7)
Zaloguj się
  • Oceniono 20 razy 0

    Ech pani "dyplomowana instruktorka kulturystyki", jeszcze musi sie pani duzo uczyc. najlepiej od fachowcow, niech pani POPROSI kogos na silowni to pani odpowiedzą co jest najwazniejsze. Dlaczego oni ? Bo w przeciwienstwie do pani i innym babom oni pracują nad sobą i testują wszystko na wlasnym organizmie.
    Mala uwaga, tak z dobroci serca, Liczy się bilans kaloryczny a jesli on sie nie zgadza to ten pani kozi ser moze zrobic nielze "kuku". No chyba ze ktos ma wolny tłuszcz... 40% na 100 gram :) A tak apropo, chyba wie pani ze maąka juz na etapie młyna jest wzbogacana kwaskiem cytrynowym ? O innych "dopalaczach" nie wspomne, np cukier w zakwasie. No ale to pani jest fachowcem ...

  • Oceniono 1 raz -1

    Ja od dłuższeg czasu nie czułam się najlepiej więc poszłam do lekarza. Polecił mi łykanie D-vitum - i po 2 tygodniach efekt widzę. Jakoś nigdy nie zastanawiałam się nad zbawiennymi działaniami witaminy D

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Kobieta: