Deser dobry dla zdrowia? Tak! 5 powodów, dla których warto czasami zjeść coś słodkiego

Uwielbiasz słodycze? Czekoladki, cukierki i ciasteczka to twoja największa słabość? Pomimo tego co już wielokrotnie słyszałaś, twoja nieprzeparta ochota na słodkości może czasem wyjść ci na zdrowie. Przedstawiamy pięć powodów, dla których warto sobie raz na jakiś czas dogodzić i skusić się na słodkie co nieco!
słodycze, deser, kobieta je słodycze słodycze, deser, kobieta je słodycze Fot. Shutterstock

Słodycze sprawią, że będziesz szczęśliwsza? Tak, to prawda!

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

Czy zdarzyło ci się po pierwszym kęsie ulubionego deseru odpłynąć na chwilę myślami i poczuć prawdziwe, wypełniające cię szczęście? To nie iluzja wytworzona przez marketerów - to prawda! Słodkości, które, jak wiadomo, zawierają dużo węglowodanów, sprawiają, że ciało zaczyna na chwilę nieco inaczej pracować. Mózg wytwarza znaczne ilości tak zwanych hormonów szczęścia, takich jak serotonina, dzięki czemu czujesz po prostu przepełniającą radość.

Hormony szczęścia są wydzielane także podczas wysiłku fizycznego. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się być tych dwóch aktywności to rozwiązanie - pozwala rozsmakowywać się w ulubionych słodkościach bez poczucia winy. Pełnia szczęścia!

Zabójstwo dla postanowień dietetycznych? Niekoniecznie

Słabość do słodyczy to jedna z najczęstszych przyczyn porażek w odchudzaniu. Dzieje się tak dlatego, że często źle stawiamy sobie cele, złe przyjmujemy założenia. Kiedy zaciśniesz zęby i odmówisz sobie wszelkich deserów przez miesiąc lub dwa, na krótki czas osiągniesz swój cel. Ale co potem?

Jak pokazują badania, osoby które pozwalały sobie, raz na jakiś czas, na zjedzenie czegoś słodkiego miały większe szanse na schudnięcie oraz utrzymanie efektów an długo. Pamiętajmy, że już niewielkie porcje słodyczy mogą zaspokoić apetyt na nie. Dlatego nie ma potrzeby całkowitego rezygnowania ze słodyczy. Jeśli tak zrobisz, jest duża szansa, że po zakończeniu diety rzucisz się na nie bez opamiętania i znajdziesz się znów w punkcie wyjścia. Urozmaicona dieta, złożona z różnych produktów, także niewielkich ilości słodkości, w połączeniu z aktywnością fizyczną to jedyna słuszna droga do szczupłej sylwetki.

koktajl koktajl Fot. Shutterstock

Przemycone w deserze owoce

Owoce są witaminową bombą, dostarczają także minerałów i składników odżywczych. Pomagają utrzymać zdrowie, dają energię i odżywiają ciało. Jednak często zdarza się, że w codziennej diecie mamy ich za mało. Możesz w łatwy i bardzo przyjemy sposób zwiększyć ich ilość - przygotowując desery na bazie owoców. Dodanie świeżych truskawek, malin albo borówek do mrożonego jogurtu sprawi, że będzie to nie tylko pyszny, ale i zdrowy deser.

Jest wiele przepisów na wspaniałe owocowe desery. Bądź kreatywna, eksperymentuj w kuchni. Polecamy zanurzone w gorzkiej czekoladzie kawałki gruszki lub banana, albo smoothie's ze świeżych owoców z dodatkiem lodów waniliowych. Smacznego!

naleśniki naleśniki Fot. Shutterstock

Coś dla zdrowia

To dobra wiadomość dla osób, które chorując, tracą apetyt. Można sobie ten przykry stan nieco osłodzić. W takich sytuacjach jedzenie słodyczy pomaga odżywić ciało dostarczając mu energii. Badania pokazują, że osoby chore znacznie chętnie jedzą desery niż standardowe posiłki. Może się w ten sposób uchronić przed osłabieniem organizmu.

Czekolada Czekolada Fot. Shutterstock

Mózg będzie wdzięczny za porcję cukru

Osoby na niskowęglowodanowej diecie także mogą raz na jakiś czas zgrzeszyć. Taka dieta powoduje zmęczenie, spadek nastroju, zaburzenia koncentracji. Łatwo przyswajalny cukier może złagodzić negatywne objawy, kiedy już się pojawią. Pamiętajmy, że to właśnie glukoza odżywia mózg, dlatego czasem jest nam niezbędna w swojej najsłodszej postaci. Warto wybierać dobrej jakość słodkości przygotowując desery. Jeśli skusisz się na przykład na porcję ciemnej czekolady, dostarczysz swojemu ciału, poza doznaniami smakowymi, także magnez.

Podstawą zachowania zdrowia jest zrównoważona dieta i aktywność fizyczna. Jeśli dobrze się odżywiamy, w menu znajdzie się miejsce także na słodycze. Ich niewielka ilości nie zaszkodzi, a czasem może nawet pomóc.

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

Więcej o: