Chcesz być fit bez efektu jojo? Unikaj tych pułapek!

Zmienić swoje ciało to duże wyzwanie. Dojście do momentu kiedy mówisz sobie' osiągnęłam swój cel' wymaga dużo pracy i silnej woli. Podobnie jak późniejsze utrzymanie tego efektu. Jak sobie radzić, żeby zostać fit na długo? Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić szczególną uwagę.
30-40 minut ruchu dziennie. 30-40 minut ruchu dziennie. Shutterstock.com

Dbaj o odpowiednią motywację

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

To zrozumiałe, że raz masz więcej energii i zapału do ćwiczeń, innym razem mniej. Osiągniecie wymarzonej figury to niebezpieczny moment, w którym twoja motywacja do wylewania siódmych potów na siłowni może zbliżyć się do zera. Jeśli zaniedbasz aktywność fizyczną w tym punkcie, niestety nie będziesz mogła długo cieszyć się efektem wcześniejszych wysiłków. Dlatego warto pomyśleć o znalezieniu kompana do ćwiczeń. Nic tak nie motywuje do wyjścia na siłownię, jak umówienie się z drugim człowiekiem na wspólny trening. Poza tym treningi z zaprzyjaźnioną osobą mogą okazać się świetną rozrywką i okazją do spotkań. A może uda ci się namówić partnera na przykład na bieganie we dwoje? Wspólny wysiłek na pewno was zbliży i sprawi, że będziecie mięli trochę więcej czasu dla siebie. Dla wzmocnienia motywacji i utrzymania samodyscypliny możesz spróbować także rozpisać plan ćwiczeń w grafiku. Dla wielu ludzi słowo napisane zyskuje nową moc. Może ta metoda zadziała także na ciebie?

Fitness Blender pomoże umożliwi ci ćwiczenie w domu. Fitness Blender pomoże umożliwi ci ćwiczenie w domu. Shutterstock.com

Nie odpuszczaj treningu

 

Aby trening cały czas przynosił efekty trzeba go rozwijać, podnosić poziom jego intensywności. Niestety, tak już jest, że nasze ciało przyzwyczaja się do wysiłku i po jakimś czasie przestaje na niego reagować. Dlatego tak ważny jest progres. Możesz nieco wydłużyć czas treningu aerobowego ? na przykład raz w tygodniu biegaj o kilometr lub dwa więcej. Możesz także podnieść intensywność wysiłku, czyli zamiast wydłużyć czas zwiększaj tempo.
Nie zapominaj, że trening, aby był skuteczny musi być zróżnicowany. To zrozumiałe, że jak patrzysz na swoje wyrzeźbione mięśnie, możesz nie mieć szczególnej ochoty na wykonywanie kolejny raz serii ćwiczeń na siłowni. Jednak nie zapominaj, że tylko połączenie treningu siłowego, aerobowego, wytrzymałościowego oraz rozciągania sprawi, że będziesz fit zawsze. Ten wysiłek naprawdę ci się op

Aby trening cały czas przynosił efekty trzeba go rozwijać, podnosić poziom jego intensywności. Niestety, tak już jest, że nasze ciało przyzwyczaja się do wysiłku i po jakimś czasie przestaje na niego reagować. Dlatego tak ważny jest progres. Możesz nieco wydłużyć czas treningu aerobowego? Na przykład raz w tygodniu biegaj o kilometr lub dwa więcej. Możesz także podnieść intensywność wysiłku, czyli zamiast wydłużyć czas zwiększaj tempo. Nie zapominaj, że trening, aby był skuteczny musi być zróżnicowany. To zrozumiałe, że jak patrzysz na swoje wyrzeźbione mięśnie, możesz nie mieć szczególnej ochoty na wykonywanie kolejny raz serii ćwiczeń na siłowni. Jednak nie zapominaj, że tylko połączenie treningu siłowego, aerobowego, wytrzymałościowego oraz rozciągania sprawi, że będziesz fit zawsze. Ten wysiłek naprawdę ci się opłaci.

Zdrowa dieta Zdrowa dieta Shutterstock.com

Pamiętaj, zdrowa dieta to podstawa

Utrzymanie właściwej diety jest podstawą do zachowania wysportowanego, zgrabnego ciała. Jeśli uznasz, że już osiągnęłaś swój cel i teraz możesz sobie trochę pofolgować, szybko wrócisz do punktu z którego zaczynałaś. Nic tak nie szkodzi figurze jak śmieciowe jedzenie. Niezależnie od tego czy czujesz się już świetnie w swoje skórze, czy jesteś dopiero w połowie wyznaczonej sobie drogi, unikaj go jak ognia. Po pierwsze jedząc fast foody, słodycze czy słone przekąski zanieczyszczasz swoje ciało. Po drugie te produkty powodują wahania cukru we krwi, przez co możesz mieć mniej energii i chęci do jakiegokolwiek wysiłku. Podstaw na zróżnicowaną dietę, w której znajdą się produkty bogate w węglowodany złożone, białko oraz tłuszcze nienasycone. W ramach przekąsek jedz orzechy, warzywa i owoce. Zbliża się lato, więc świeże maliny i truskawki skutecznie odciągną twoje myśli od czekoladek i innych słodyczy, które lepiej omijać szerokim łukiem. Nie zapominaj o odpowiedniej ilości wody. Jest ona niemal tak ważna dla utrzymania zgrabnej figury,  jak jedzenie. Jej odpowiednia ilość ma ogromny wpływ na sprężystość skóry, brak cellulitu, a także na tempo metabolizmu. Picie dwóch litrów wody dziennie zapewnia dobrą pracę układu nerwowego, poprawia koncentrację, zwiększa skupienie. To wszystko przekłada się na chęć do ćwiczeń i utrzymania diety. Organizm jest systemem naczyń połączonych i aby być fit, trzeba zadbać o każde z nich.

Bądź fit Bądź fit Shutterstock.com

Bądź konsekwentna i ciesz się byciem fit!

Niezależnie od tego, czy największy problem masz z regularnością, rodzajem treningu czy z dietą pamiętaj o tym, że dla utrzymania zgrabnej, fit figury kluczowa jest konsekwencja. Jeśli odpuścisz sobie jeden element, reszta posypie się jak domino. Oczywiście, nie chodzi też o to, żeby dbanie o ciało stało się jedyną ważną rzeczą w życiu. Jednak jeśli chcesz, czuć się i wyglądać tak jak w dniu, w którym powiedziałaś sobie - jestem u celu - musisz znaleźć dla niego czas. Wygospodaruj w tygodniu dni zarówno na trenowanie jak i na odpoczynek. Wiele osób zapomina, że ciało, aby było fit musi być wypoczęte. Mięśnie i kości  muszą się zregenerować. Najlepiej jest ćwiczyć raz na dwa dni. Pozostałą część tygodnia możesz poświęcić na inne przyjemności, w tym słodkie nic nie robienie.

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

Więcej o: