Top 10 zdrowych przekąsek poniżej 100 kcal. Co warto podjadać między posiłkami?

.
ananas ananas Shutterstock

Plasterki ananasa

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

Plasterki ananasa to świetna przekąska dla wielbicieli cytrusów. Już jeden plasterek tego owocu jest bombą witaminową - jest bogatym źródłem witaminy C, B6, magnezu oraz miedzi. Ananas zawiera bromelinę i biotynę, które wspomagają odchudzanie.

Kalorie: 100g = 55 kcal

batoniki zbożowe batoniki zbożowe Fot. Shutterstock

Batoniki zbożowe

Już kilka godzin po śniadaniu poziom glukozy we krwi gwałtowanie spada, a przez to ciężko nam się skoncentrować. Batoniki zbożowe rewelacyjnie sprawdzą się więc jako drugie śniadanie. Wybieraj te, które mają w składzie zboża, rodzynki, suszone owoce, miód i naturalne aromaty.

Kalorie: 1 sztuka = 72 kcal

rodzynki rodzynki Fot. Shutterstock

Garść rodzynek

Nie wszyscy za nimi przepadają. Suszone winogrona to przysmak, do którego jednak warto się przekonać, bo świetnie zaspakajają apetyt na słodycze. Na dodatek zawierają dużo wapnia, który zapobiega osteoporozie. Dodatkowo obniżają poziom cholesterolu i poprawiają trawienie.

Kalorie: 1 płaska łyżka = 35 kcal

Już niewielka porcja gorzkiej czekolady wzmacnia ściany naczyń krwionośnych Już niewielka porcja gorzkiej czekolady wzmacnia ściany naczyń krwionośnych Fot. Shutterstock

Kilka kostek czekolady

Gorzka czekolada jest bardzo zdrowa. Zawiera magnez, żelazo, potas oraz wiele antyoksydantów. W Wielkiej Brytanii trwają badania, które mają potwierdzić, że posiada ona właściwości, dzięki którym zmniejsza zachorowanie na nowotwory skóry. A do tego pysznie smakuje!

Kalorie: 4 kostki = 88 kcal

marchewka marchewka Fot. pinterest

Mini marchewki z hummusem

Marchew jest bogatym źródłem beta-karotenu, witaminy A, C, B1, B2, PP, K. Zawiera dużo wapnia, żelaza, fosforu, miedzi, cynku, a nawet jodu i potasu. Aby zaspokoić głód można połączyć marchewki z hummusem.

Kalorie: 1 średnia marchewka = 15 kcal

jabłka jabłka Fot. Shutterstock

Jabłka

Tego owocu chyba nikomu nie trzeba reklamować. Jabłka są polecane wszystkim tym, którzy pragną schudnąć. Mają mnóstwo błonnika, który poprawia trawienie, a przy tym daje uczucie sytości.

Kalorie: 1 średniej wielkości jabłko = 70 kcal

wafel ryżowy wafel ryżowy Fot. Shutterstock

Wafle ryżowe

Wafle ryżowe świetnie sprawdzą się jako zamiennik pieczywa. Warto traktować je także jako zdrową przekąskę. Jeśli uwielbiasz chipsy i nie wyobrażasz sobie oglądania filmu bez chrupania, wafle idealnie je zastąpią. Pamiętaj jednak, żeby nie wybierać tych oblanych czekoladą. Ryż nie tylko zapewnia uczucie sytości, lecz także, dzięki dużej zawartości magnezu, wpływa na skołatane nerwy.

Kalorie: 2 wafle ryżowe = 80 kcal

Seler naciowy Seler naciowy Shutterstock.com

Seler naciowy

Seler jest smacznym, zdrowym, a w dodatki chyba najmniej kalorycznym warzywem. Zawiera mnóstwo błonnika oraz witamin z grupy B i witaminy C. Wpływa na procesy trawienne. Możesz jeść go bez ograniczeń.

Kalorie: 1 łodyga selera = 2 kcal

jogurt naturalny jogurt naturalny Shutterstock

Jogurt naturalny

Jogurt naturalny bez cukru jest bogatym źródłem błonnika. Pobudza przemianę materii, a także przyspiesza rozkład związków tłuszczowych. Dodatkowo wspomaga prawidłową pracę jelit. Latem, aby urozmaicić sobie smak jogurtu, możesz dodać do niego garść owoców - truskawek lub malin.

Kalorie: 1 małe opakowanie = 90 kcal

Galaretka z suszonych owoców Galaretka z suszonych owoców Fot. Shutterstock.com/ margouillat photo

Kisiel

Kisiel kojarzy nam się z dzieciństwem. Nasza mama doskonale wiedziała, co robiła, kiedy nam go podawała. Aby ta przekąska była maksymalnie zdrowa, należy ją przygotować samemu. Oto najprostszy przepis: 1,5 szklanki soku owocowego zagotowujemy. Dodajemy starte jabłko, brzoskwinię lub maliny. W międzyczasie 2 płaskie łyżeczki mąki ziemniaczanej rozprowadzamy w 3 łyżkach zimnej wody. Mieszaninę dodajemy do soku z owocami. Mieszamy do czasu aż kisiel zgęstnieje.

Kalorie: 1 porcja = 80 kcal

Sucharki Sucharki Fot. Shutterstock

Sucharki

Sucharki bez cukru są świetną alternatywą dla batoników i ciastek. Są źródłem białka i węglowodanów, więc rewelacyjnie sprawdzą są podczas pierwszego i drugiego śniadania.

Kalorie: 1 sztuka = 60 kcal

 

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

Więcej o: